Økonomienheten, Haugesund kommune
Vi søker konsulent i 100% stilling i lønnsavdelingen.
Lønnsavdelingen er organisert i økonomienheten, og har ansvar for registrering av lønnsmateriell, samt forestå utbetaling av lønn til kommunens ansatte.
Vi bistår også ansatte og enheter i forhold til lønnsrelaterte spørsmål og oppgaver. I tillegg har vi ansvar for å kreve og kontrollere refusjoner fra NAV. Økonomienheten består av 27 ansatte og holder til sentralt i Haugesund. Organisasjonen er i kontinuerlig endring og det kan bli aktuelt med andre arbeidsoppgaver innenfor økonomienheten.
Arbeidsoppgaver
Registrering av lønnsmateriell
Være støttefunksjon for kommunens enheter og ansatte i forhold til lønnsrelaterte henvendelser.
Beregne, kreve og kontrollere refusjoner fra NAV
Andre oppgaver i økonomienheten
Kvalifikasjoner
Ønskelig med høyskoleutdanning innen økonomi og administrasjon. Annen relevant utdanning og praksis kan også komme i betraktning.
Kjennskap til lov- og avtaleverk innenfor fagområdet
Trygg på ikt som arbeidsverktøy
Erfaring fra lønnsarbeid og kjennskap til økonomi- og HR system, fortrinnsvis Visma
Personlige egenskaper
God tallforståelse
Selvstendig, systematisk, fleksibel og løsningsorientert
Nøyaktig, pålitelig og omgjengelig
Norsk er arbeidsspråk i Haugesund kommune. Du snakker, leser og skriver så godt norsk at du både kan samarbeide med andre og utføre arbeidsoppgavene dine selvstendig
Vi tilbyr
Interessante og varierte arbeidsoppgaver
Faglig og personlig utvikling innenfor et område i kontinuerlig utvikling
Fleksitidsordning
Lønn etter tariff. Kommunale ansettelsesvilkår
Godt arbeidsmiljø med hyggelige medarbeidere
Pensjonsordning gjennom Haugesund kommunale pensjonskasse
Kontaktinformasjon
Vibeke Bjørndal, avdelingsleder lønn, +47 980 66 436
Arbeidssted
Skåregata 103
5528 Haugesund
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Haugesund kommune
Referansenr.: 4943233200
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 30.04.2025