Eierskapsenheten, Trondheim kommune
Ved Eierskapsenheten er det ledig en fast 100 prosent stilling som konsulent.
Trondheim kommune er byens største grunneier med ca. 62.000 daa bebygd og ubebygd areal. På deler av grunnen har kommunen blant annet 900.000 m² bygningsmasse som i dag benyttes til kommunal tjenesteproduksjon. Trondheim kommune er også leietaker til ca. 150.000 m² næringslokaler.
Eierskapsenheten anskaffer grunn til kommunale formål og gjennomfører strategiske kjøp og salg, forvaltning og utvikling av kommunal grunn. Dette er av stor betydning for kommunens økonomi og utvikling. Eierskapsenheten er en pådriver for at kommunen skal nå sine mål om tilstrekkelig areal til kommunale formål. Enheten ivaretar også inn- og utleie av bygg og arealer til offentlige formål, samt koordinerer kommunens boligpolitiske arbeid. Enheten bestiller tjenester på vegne av kommunen innen renovasjon, parkering, brann- og redningstjenester. Enheten yter også juridisk rådgivning knyttet til enhetens og byutviklingsområdets virksomhet.
Eierskapsenheten har ca. 50 ansatte og er organisert i tre avdelinger: grunneierforvaltning og arealutvikling, virksomhetsstyring og eiendomsforvaltning og lovforvaltning.
Stillingen er plassert på avdeling for grunneierforvaltning og arealutvikling, men vil være en støttefunksjon for hele enheten med varierte arbeidsoppgaver.
Arbeidsoppgaver
- Være en superbruker av enhetens saksbehandlingssystem, ha ansvar for kvalitetssikring, opplæring og oppfølging av systemet
- Vedlikeholde og utvikle enheten sin del av Trondheim kommunes kvalitetssikringssystem
- Håndtere henvendelser fra publikum via telefon og enhetens ulike postmottak
- Enklere økonomioppfølgingsoppgaver som attestasjon og kontering av fakturaer og bestillinger og varer og tjenester gjennom systemet Unit4/LIFT
- Saksbehandling innenfor forvaltning av kommunal grunn
Kvalifikasjoner
- Bachelorgrad innen for eksempel administrasjon, kommunikasjon, økonomi, samfunnsvitenskap eller tilsvarende
- Særlig relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet
- Erfaring med bruk av digitale verktøy, blant annet for å håndtere kommunens kart og arealplaner
- Personlig egnethet vil bli vektlagt
- Gode muntlige og skriftlige fremstillingsevner på norsk
Personlige egenskaper
- Du må evne å sette deg inn i enhetens brede arbeidsoppgaver og kommunens samfunnsoppdrag
- Du trives med en miks av både rutinemessige og mer selvstendige oppgaver
- Du må være god på å få tak i essensen i henvendelser og evner å videreformidle eller gi tilbakemelding på en god måte
- Du er pålitelig, lojal og serviceorientert og vet hvordan du skal håndtere fortrolig informasjon på en profesjonell måte
- Du tar initiativ, arbeider selvstendig og strukturert
- Du fremstår profesjonell i møte med kollegaer, besøkende og samarbeidspartnere
Vi tilbyr
- Erfarent tverrfaglig miljø
- Aktuelle og samfunnsnyttige oppgaver
- Gode muligheter for faglig og personlig utvikling
- Et trivelig arbeidsmiljø sentralt i Trondheim
- Vi tilbyr lønn basert på sentrale tariffavtaler og Trondheim kommunes lokale lønnspolitikk med fagstiger og lokale lønnsmodeller. Lønn avtales ut fra din kompetanse, erfaring og stillingens ansvar.
- Kommunens pensjons- og forsikringsordninger
Kontaktinformasjon
Frank Grønås, Avdelingsleder, 92029500
Arbeidssted
Holtermanns v. 7
7030 Trondheim
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Trondheim kommune
Referansenr.: 4963686849
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 21.05.2025