Lambertseterhjemmet Service, Oslo kommune, Sykehjemsetaten
På Lambertseterhjemmet trenger vi en dyktig kjøkkenassistent i en 100 % fast stilling.
Er du glad å lage mat? Eller er du en person som er opptatt av kjøkken og matopplevelser, og har erfaring med å lage mat og annet kjøkkenarbeid?
Vi har åpent bistro i ett nytt sykehjem og trenger deg som har interesse for mat og matopplevelser.
Vi ønsker at du skal være med å videreutvikle bistroen vår og sørge for at nærmiljøet tar i bruk Lambertseterhjemmet, slikt at det blir ett levende sted.
Er du en person som vil få bistroen vår til å blomstre? Er du en person som også liker å veilede andre? Liker du også å ta imot folk i praksis som er utenfor arbeidslivet og kan synes dette er nyttig i ett samfunnsperspektiv, da er du en for oss.
Lambertseterhjemmet søker etter en dyktig kjøkkenassistent med interesse for mat, som skal være en av våre nøkkelpersoner i arbeidet med å utvikle gode måltidsopplevelser. Vi ser etter deg som er tydelig, nytenkende og inspirerende med gjennomføringsevne. Du er en engasjert person som med din kompetanse kan lage attraktive, næringsrike, delikate og fristende retter til glede for alle på hjemmet. Bistroen er ment å benyttes av ansatte, beboere og pårørende, samt nærmiljøet.
Det vil være arbeid ukedager vekselsvis dag til tidlig kveld og hver 2. helg. Når du jobber helg får du kompenserende fri i ukedager.
Arbeidsoppgaver
- Veilede ansatte til å tilberede måltider og lage en fin ramme rundt måltidene slik at det blir gode måltidsopplevelser.
- Veiledning og undervisning av personalet, bruk av bærekraftige råvarer, redusere matsvinn og hvordan tilrettelegge for gode måltidsopplevelser. (se og utnytte hvilke muligheter som finnes i avdelingene.)
- Sammen med øvrige medarbeidere bidra med aktiviteter som sommerfester, høstfester, høytidsdager m.m.
- Ansvar for at IK-mat gjennomføres på avdelingene etter gjeldende regelverk og prosedyrer.
- Ha månedlige møter med ernæringskontakter i avdelingene.
- Utarbeide og følge gode rutiner mht. mattilberedning
- Ansvar i mottakskjøkken: matvare bestillinger, menyplanlegging m.m. Holde deg oppdatert innen eget fagområde og delta i faglig utviklingsarbeid.
- Bidra til tverrfaglig samarbeid, internt i sykehjemmet så vel som i etaten.
- Bidra til fullt forsvarlig, helsefremmende og inkluderende arbeidsmiljø.
- Andre oppgaver kan tilfalle rollen
Kvalifikasjoner
- Ha kunnskap om IK mat
- Kunne veilede andre
- Gyldig arbeids- og oppholdstillatelse.
- God skriftlig og muntlig fremstillings evne med norskkunnskaper tilsvarende nasjonal norsk prøve nivå B2 som minimum
- Ansvarlig for at prosedyrer og regelverk som gjelder kjøkken og kantine drift opprettholdes i henhold til IK-mat.
- Må ha erfaring fra drift av bistro/restaurant/kantine på sykehjem.
- Beherske de vanligste IKT-verktøy
- Kjennskap til den eldre brukergruppen er ønskelig.
- Gyldig politiattest må framlegges før tiltredelse. Det er arbeidssøkeren selv som må innhente politiattesten, jf. Politiregisterloven §44. Politiattesten skal ikke legges ved søknadspapirene, men fremlegges før søkeren tiltrer.
- Personlig egnethet vektlegges
Personlige egenskaper
- Like å lage mat
- Du må like å kunne jobbe i en bistro og sørge for gode matopplevelser
- Du må like å jobbe i eldreomsorgen
- Være serviceinnstilt
- Du må være en gledesspreder
- Du må like å veilede mennesker i praksis som er utenfor arbeidslivet
Vi tilbyr
- Som kjøkkenassistent på langtidshjem vil du møte et bredspektret landskap av diagnoser og du får er en unik mulighet til å få erfaring og god kompetanse innen eldreomsorgen
- Du vil få 100 % fast stilling
- Du vil komme til et nytt og moderne langtidshjem med store muligheter for påvirkning og videreutvikling
- Beboere tilbyr deg morsomme og rørende historier fra et levd liv
- Du vil få faglig utvikling og være med å utvikle organisasjonen til det beste for våre beboere
- Du vil få mulighet til å gjøre langtidshjemmet til ett attraktivt sted for nærmiljøet, beboere, ansatte
- Du vil få gode lønns, – forsikrings, – og pensjonsforhold
- Lønnes etter Oslo kommunes lønnsregulativ
Kontaktinformasjon
Line Jeanette Madsen, Serviceleder, 94190018
Tone Løken Olsen, Adminitrasjonssjef, 93828607
Arbeidssted
Østerliveien 42
1153 OSLO
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Oslo kommune
Referansenr.: 4980387499
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 15.06.2025