
Nav arbeid og ytelser Møre og Romsdal,
Vi søker etter flere faste saksbehandlere som har ønske om å være med og levere på vårt samfunnsoppdrag.
Nav arbeid og ytelser Møre og Romsdal er lokalisert i nye, flotte lokaler i Kristiansund med til sammen 150 medarbeidere. Hos oss vil hovedoppgaven være saksbehandling etter reglene i folketrygdlovens kapitler som gjelder for ytelsene sykepenger, uføretrygd og ytelse til enslig mor eller far. Vi gir våre medarbeidere mulighet for læring og utvikling av kompetanse, og vi har et inkluderende og godt arbeidsmiljø med dyktige mennesker som vil hverandre vel.
Arbeidsoppgaver
Arbeidsoppgaver og ansvarsområder i stillingen som rådgiver:
• Saksbehandling, rådgivning og/eller veiledning innenfor forvaltningens ytelsesområder, beregning og utbetaling av ytelser, samt forberedende klagebehandling
• Telefonhenvendelser til brukere og samarbeidende enheter
• Samarbeide med andre enheter i NAV og andre samarbeidspartnere
• Bidra til kvalitet og faglig utvikling på fagområdene
• Opplæring
• Faglig rådgivning av kollegaer og samarbeidspartnere
Endring av arbeidsoppgaver må påregnes.
Kvalifikasjoner
Kompetansekrav for rådgiver / jurist:
• Master innen juridiske fag eller tilsvarende utdannelse (juridisk embetseksamen)
• God forvaltningsrettslig kompetanse og erfaring vil bli tillagt vekt
• God digital kompetanse
• Gode skriftlige og muntlige kommunikasjonsevner på norsk
Ønskelig erfaring:
– Erfaring fra rådgivning eller opplæring er en fordel
– Erfaring fra juridisk/offentlig saksbehandling er en fordel
– Vi oppfordrer nyutdannede til å søke
Attesterte vitnemål og attester må lastes opp sammen med søknaden i WebCruiter. Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, ber vi om en autorisert oversettelse av dine papirer samt en godkjenning fra NOKUT.
Vitnemål kan deles via: https://www.vitnemalsportalen.no/
Personlige egenskaper
For å lykkes i stillingen må du:
• Være rask og effektiv med god kvalitet i saksbehandlingen
• Være resultatorientert og omstillingsdyktig
• Ha evne og vilje til å bidra inn i et godt arbeidsmiljø
• Ha en klar forståelse for rollen som saksbehandler og NAVs samfunnsoppdrag
Personlig egnethet og motivasjon for stillingen vil bli tillagt vekt
Vi tilbyr
Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
Aktivt og engasjert arbeidsmiljø
God opplæring
Fleksitidsordning
Trening i arbeidstiden
Mulighet for hybrid arbeidshverdag
God pensjonsordning gjennom Statens pensjonskasse (fra lønnen trekkes 2 %)
Lønn som rådgiver (1434) i Staten, lønnsspenn kr 565 900 – 624 400, eller seniorrådgiver (1364) i Staten, lønnsspenn kr 600 000 – 650 000
For spesielt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes
Kontaktinformasjon
Roxana Raspopa, Avdelingsleder, 928 508 05
Arbeidssted
Næringsveien 7
6517 Kristiansund
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: NAV
Referansenr.: 4950925671
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 27.04.2025