Skaun Melhus Arbeid og helse, NAV
Er du en person med pågangsmot og engasjement som ønsker å utgjøre en forskjell? Vil du bli med på å bidra til å realisere Nav sitt samfunnsoppdrag om å få flere i arbeid og aktivitet og forhindre utenforskap? Da kan dette være jobben for deg.
Nav Skaun Melhus har nå ledig vikariat i stilling som jobbspesialist. Stillingen er ledig fra 01.06.25 og har en varighet til 28.02.2026 med mulighet for forlengelse.
Vi er et mellomstort Nav-kontor med 54 engasjerte ansatte, fordelt på våre lokasjoner i Melhus og Skaun.
Vi er et kontor som er opptatt av å levere kvalitativt gode tjenester og og har høye ambisjoner på vegne av oss selv og våre innbyggere. Alle ansatte hos oss er sentrale bidragsytere til at vi sammen når våre mål om å forhindre utenforskap. «Sammen skaper vi muligheter» er kjennemerke for kontorets arbeid. Dette får vi til gjennom godt samarbeid med fokus på muligheter hos den enkelte.
Den ledige stillingen inngår i avdelingen Arbeid og helse og i teamet Arbeid med støtte Trøndelag Sør. Arbeid med støtte er at tiltak for arbeidssøkere som har behov for mer oppfølging for å komme i arbeid. Arbeid med støtte består i dag av en metodeveileder og seks jobbspesialister.
Vi ser etter deg som er samfunnsengasjert og evner å se mennesker i helhetsperspektiv. Som medarbeider hos oss blir du en del av et engasjerende og inkluderende arbeidsmiljø med mange spennende oppgaver. Er du den vi er på utkikk etter, håper vi at du søker på jobb hos oss.
Arbeidsoppgaver
- Identifisere deltakernes interesser, sterke sider, egenskaper og evner: Kartlegge og forstå deltakernes individuelle behov og ressurser for å kunne lage en plan for videre prosess mot jobb eller fullføring av utdanningsløp
- Oppsøke bedrifter og bygge nettverk: Bruke en betydelig del av arbeidsdagen til å kontakte bedrifter og etablere samarbeid for å skape jobbmuligheter for deltakerne
- Følge opp deltakere: Sikre at deltakerne får nødvendig støtte og oppfølging i jobb eller utdanningsløp, og involvere relevante samarbeidspartnere ved behov
- Engasjere og motivere: Inspirere og motivere både deltakere, arbeidsgivere og kollegaer for å oppnå best mulig resultater
Ansvar for framdrift i egen portefølje: Planlegge, dokumentere og rapportere arbeidet i eget fagsystem, samt sikre at målene for deltakerne nås.
Kvalifikasjoner
Treårig relevant utdanning fra høyskole eller universitet. Dette kan inkludere fagområder som sosialt arbeid, psykologi, pedagogikk, helse- og sosialfag, eller andre relevante studieretninger. Relevant utdanning og/ eller arbeidserfaring kan kompensere for utdanningskravet.
I tillegg må du ha:
- Gode muntlige og skriftlige kommunikasjonsferdigheter
- God digital kompetanse og være nysgjerrig etter å ta i bruk nye digitale løsninger for effektiv ressursbruk.
- Førerkort klasse B. Det er ikke et krav for å søke stillingen at du kan disponere egen bil, men en fordel.
Det er fint om du også har kompetanse på noen av disse områdene:
- Erfaring med tverrfaglig samarbeid, veiledning og arbeidsinkludering
- Erfaring fra å jobbe med mennesker i omstillingsprosesser
- Kunnskap om arbeidsmarkedet i sørlige del av Trøndelag
- Relasjonskompetanse
- Erfaring med Supported Employment-metodikk
Personlige egenskaper
Av personlige egenskaper er det viktig at du:
- Har troen på at alle mennesker, til tross for helseutfordringer, kan få og beholde en vanlig jobb
- Har evne til å jobbe resultatorientert og samtidig være opptatt av god kvalitet
- Liker å bygge relasjoner og skape motivasjon
- Er komfortabel med å bli tett fulgt opp på resultater
- Er en lagspiller, som kan dele erfaringer og kontakter i teamet
Personlig egnethet vil bli vektlagt i stor grad.
Vi tilbyr
Hvorfor velge Nav?
Meningsfullt arbeid: Som jobbspesialist i arbeid med støtte får du muligheten til å utgjøre en forskjell i mennesker liv. Du vil jobbe med å veilede og støtte personer som trenger hjelp til å komme tilbake til eller finne en jobb, utdanning eller andre løsninger som kan forbedre deres livssituasjon.
Gode muligheter for utvikling: Du vil få god opplæring og veiledning for å kunne lykkes i jobben. Du blir en del av et sterkt og utviklende faglig kollegamiljø og team.
Godt arbeidsmiljø: Vi er opptatt av godt arbeidsmiljø og god balanse mellom jobb og fritid. Vi verdsetter våre ansatte og vi har en kultur som er preget av tillit.
Vi tilbyr også:
Fleksibel arbeidstid med kjernetid fra 9 – 14.30 og 37,5 timers arbeidsuke inklusive lunsj.
Mulighet for hjemmekontor ved behov
Du har rett på offentlig tjenestepensjon fra Statens pensjonskasse, som er en av Norges sikreste pensjonsordninger. Du betaler 2% av din lønn som en del av premien. Arbeidsgiver betaler mellom 10 – 12% premie for ditt medlemskap. Der de fleste tjenestepensjoner kun utbetales i 10 år, er offentlig tjenestepensjon en utbetaling som varer fra den dagen du går av med pensjon og livet ut. Gjennom medlemskapet i Statens pensjonskasse, får du tilgang til et av markedets beste boliglån og forsikringer.
Stillingen lønnes i kode rådgiver med et lønnsspenn i stillingen fra 580 00 til kr 610 000.
Hvis du ønsker en jobb der du kan gjøre en forskjell, og bidra til utvikling sammen med andre, da er denne jobben noe for deg!
Kontaktinformasjon
Maria Hagemann, Avdelingsleder , 92491723
Arbeidssted
Løvsetvegen 4
7224 Melhus
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: NAV
Referansenr.: 4951134467
Stillingsprosent: 100%
Vikariat
Søknadsfrist: 27.04.2025