IKT Rådgiver – Systemforvalter Helselogistikk

eHelse og teknologi, Sykehuset Innlandet HF

Vi søker 2 IKT rådgivere til forvaltning av vår digitale løsning for helselogistikk.

I denne rollen vil du bidra til å optimalisere og videreutvikle vårt digitale system for helselogistikk, med mål om å forbedre effektiviteten og kvaliteten på våre helsetjenester. Du vil samarbeide med ulike avdelinger for å sikre at våre løsninger møter behovene til både ansatte og pasienter, og bidra til å forme fremtidens helsetjenester.

Prosjektet helselogistikk skal forbedre pasientflyten i sykehusene, blant annet ved hjelp av løsninger som gir bedre oversikt over inneliggende pasienter og raskere tilgang til prøvesvar for behandlere. Det skal også bli enklere å klargjøre pasientrom og bestille portører, og mobiltelefonen vil bli et mer nyttig redskap i en travel hverdag.  
 
Du vil være ansatt i avdeling helseteknologi som består av seksjonene ehelse og teknologi, medisinsk teknologi og behandlingshjelpemidler. Stillingen rapporterer til seksjonsleder ehelse og teknologi.

For mer informasjon om Sykehuset Innlandet HF, besøk Sykehuset Innlandets hjemmeside: https://www.sykehuset-innlandet.no/  


Arbeidsoppgaver

  • Overvåke og optimalisere relevante prosesser innen sykehus
  • Arbeide med videreutvikling, testing og feilretting av løsningen Helselogistikk
  • Jobbe med organisasjonsendringer og tilgangshåndtering i systemene
  • Forvalte dokumentasjon knyttet til løsningen
  • Gi støtte til superbrukere og sluttbrukere i organisasjonen sammen med vår tjenesteleverandør Sykehuspartner.
  • Delta i lokale og regionale prosjekt
  • Samarbeide med vår drift- og tjenesteleverandør Sykehuspartner  

Kvalifikasjoner

  • Ønskelig med relevant utdanning på høyskolenivå. Relevant arbeidserfaring kan kompensere for eventuelt manglende formell utdanning 
  • Kjennskap til sykehusdrift og kliniske prosesser i sykehus er en fordel
  • God DIPS kompetanse er en fordel
  • Forståelse og interesse for IKT systemer
  • Erfaring med å jobbe i team/prosjekt
  • Søker må beherske norsk skriftlig og muntlig

Personlige egenskaper

  • Kunne arbeide både selvstendig og i team
  • Evner å sette brukeren og pasienten i sentrum
  • Engasjert og interessert i å utvikle bruk av kliniske systemer i SI
  • Evne til å sette seg inn i nye problemstillinger og arbeidsområder
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne
  • Evne til å bidra positivt inn i arbeidsmiljøet
  • Personlig egnethet vektlegges i rekrutteringsprosessen
  • Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner

Vi tilbyr

 

  • Lønn etter overenskomst
  • Gode pensjonsordninger i KLP
  • Et god arbeidsmiljø med høy faglig kompetanse
  • Egne forsikringsordninger
  • Tilsetting skjer på de vilkår som til enhver tid fremgår av gjeldende lover, tariffavtaler og reglement. 
  • Bedriftsidrettslag SI Aktiv: https://www.siaktiv.no/

Etter søknadsfristens utløp vil offentlig søkerliste bli utarbeidet. Hvis søker har krysset av for ønske om ikke å fremkomme på offentlig søkerliste, vises det til offentleglova § 25, annet ledd. Helseforetaket vil gjøre en vurdering av om kriteriene for å bli unntatt fra søkerlista er oppfylt. Det gjøres oppmerksom på at en søknad kan bli offentlig selv om søkeren har bedt om ikke å bli ført opp på søkerlista. Søkeren vil i tilfelle bli varslet om dette.

Kopi av relevant utdanning og tjenesteattester må legges ved i søknaden. 

Kontaktinformasjon

Jostein Kleiven, Seksjonsleder, +4790685203

Arbeidssted

Furnesvegen 26
2382 Brumunddal

Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgiver: Sykehuset Innlandet HF

Referansenr.: 5046465946
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 19.12.2025

Du må logge inn for å søke på denne stillingen.


Opprett en profil, og søk enkelt på jobber. Trykk på knappen nedenfor, for å komme i gang.

Jobbsted