Randaberg sykehjem 3.etasje Korttid. Randaberg kommune
Korttidsavdelingen på Randaberg Sykehjem søker kvalifiserte helsefagarbeidere
Korttidsavdelingen i 3. etasje på Randaberg Sykehjem søker engasjerte helsefagarbeidere til en pasientgruppe med sammensatte og varierende behov.
Korttidsavdeling har 16 plasser med fortrinnsvis korttidspasienter og en KAD/ØHD plass (øyeblikkelighjelp). Avdelingen har også spesialiserte palliasjon- og smitterom. Dette er en avdeling med høy faglig standard.
Tverrfaglig samarbeid og kompetanseutvikling
Kommunens nyetablerte sykepleierteam sikrer kontinuerlig sykepleierdekning og tett faglig samarbeid på tvers av sykehjemmene. Det vil alle vakter være sykepleier stasjonert på korttidsavdeling. Det er også tett tverrfaglig samarbeid med blant annet fysio- og ergoterapeuter og tilsynslege.
Helsefagarbeiderne deltar i kompetansehevingsprogrammet "Helsefagarbeideren Fram" som fokuserer på kvalitet og kontinuitet. Som "kontinuitetsbærer" får helsefagarbeidere økt ansvar gjennom strategisk oppgavefordeling. Helsefagarbeideren Fram er blitt opprettet i for bindelse med TØRN prosjektet som kommunen har deltatt i. Se filmen om TØRN prosjektet – "Sammen for en bærekraftig helsetjeneste" nederst i annonsen.
Turnus og kompensasjonsordninger
Årsturnus innføres fra 2026. Vi har todelt turnus med hver hver 3.helg. Det er mulighet for langvakter i helger med ulike kompensasjonsavtaler.
Korttidsavdelingen på Randaberg sykehjem er en del av heldøgntjenesten i Randaberg Kommune som består av:
Randaberg sykehjem- 2.etasje, Solbakken sykehjem, Landsbyhjemmet og Vardheim bofellesskap.
Tjenesten har to sykehjemsleger i full stilling og benytter velferdsteknologi som Sensio pasientvarslingssystem og IKOS digital tavle.
Arbeidsoppgaver
- Pasient oppfølging og tjenesteansvar for korttidspasienter
- Følge opp korttidspasienter, kartlegge og jobbe målrettet
- Observere helsetilstand og rapportere eventuelle endringer i pasientens tilstand til sykepleier eller lege.
- Administrering av medisiner.
- Dokumentere, lage tiltaksplaner og rapportere endringer i pasientens helsetilstand i Garcia.
- Følge opp velferdsteknologiske løsninger med pasientvarslingsanlegg og IKOS (digital samhandling og oppfølgings verktøy)
- Ivareta og samarbeide med pårørende.
- Tverrfaglig samarbeid med tilsynslege, fag koordinator, sykepleier, fysio/ergoterapeut
- Delta i møter med annet helsepersonell for å planlegge og evaluere behandling og omsorg.
- Bidra til et positivt arbeidsmiljø.
Kvalifikasjoner
- Offentlig og godkjent helsefagarbeider
- Evne til å jobbe selvstendig og i team
- Evne til observasjon og dokumentasjon
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne
- Fleksibilitet i forhold til arbeidsoppgaver og arbeidstid
- Mestre en varierende hverdag med ulike utfordringer
- Evne til å prioritere og delegere arbeidsoppgaver
- Erfaring fra arbeid ved sykehjem/sykehus
- God kjennskap til velferdsteknologiske løsninger
- Erfaring med bruk av Gerica eller tilsvarende dokumentasjonssystem
Personlige egenskaper
Som helsefagarbeider på korttidsavdelingen møter du pasienter i sårbare situasjoner. Derfor er dine personlige egenskaper like viktige som din faglige kompetanse.
Viktige egenskaper for stillingen
- Du er faglig dyktig med stort engasjement for pasientgruppen.
- Du viser omsorg og forstår og respekterer pasientens følelser og behov
- Du er fleksibel, initiativrik og målrettet.
- Du tilpasser deg nye pasienter og situasjoner
- Du jobber selvstendig, men også i team og med kollegaer
- Du evner å håndtere stress og hyppige omstillinger.
- Du prioriterer oppgaver effektivt når det haster
- Du har gode kommunikasjons- og samarbeidsevner.
- Du bidrar til et godt arbeidsmiljø og ser muligheter fremfor problemer
- Du bidrar til stabilitet og kontinuitet i tjenesten.
For oss er det viktig at du trives med ulike typer mennesker og at du ønsker å bruke fagkunnskapen din til det beste for våre pasienter og pårørende.
Den som ansettes må levere politiattest som ikke er eldre enn 3 måneder.
Vi tilbyr
- Godt arbeidsmiljø
- Godt og nært tverrfaglig samarbeid.
- Gode muligheter for påvirkning.
- Fokus på fagutvikling
- Fagkoordinator som har fokus på daglig drift i avdelingen
- Gratis parkering
- Starter med årsturnus 2026 – med muligheter for å tilpasse egen turnus med justeringsfaser
- Vi er en HjemJobbHjem-bedrift og har tilbud om el-bysykkel.
- Nærhet til Randaberg sentrum med alt det har å tilby.
- Seniorpolitiske tiltak.
Lønn og pensjon
- Kompensjonsavtaler for ekstra helgetimer:
Avtale 1: Langvakter (12,5t) hver tredje helg – 50 000 kr årlig (100% stilling)
Avtale 2: Ordinære vakter hver andre helg – 56 000 kr årlig (100% stilling)
Avtale 3: Tilleggsgodtgjøring for ekstra helgetimer – 230 kr/time
- Lønns- og arbeidsvilkår iht. lokale og sentrale avtaler. Pensjonsordning i Kommunal Landspensjonskasse KLP
Generell informasjon/søknadsprosess
I samsvar med offentlighetslovens bestemmelser gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søkerne kan bli offentliggjort selv om søkeren har anmodet om unntak. Vi tar kontakt i forkant med søkere som har bedt om dette.
Kontaktinformasjon
Helene Aukland, Avdelingsleder, +47 92080765
Arbeidssted
Torvmyrveien
4072 Randaberg
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Randaberg kommune
Referansenr.: 4995446629
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 24.08.2025