Hjemmesykepleie Sentrum Vest, Arendal kommune
Vil du være med å forme fremtidens hjemmesykepleie? Vi er i stadig utvikling, og søker etter engasjerte helsefagarbeidere, som kan være med å videreutvikle tjenestetilbudet i hjemmesykepleien. Vår målsetning er å samarbeide tett omkring kompetanse og ressurser for å skape et godt og robust fagmiljø. Arendal Kommune har gode lønns- og arbeidsvilkår. Hjemmesykepleien Vest består for tiden av 3 virksomheter, som skal samlokaliseres i nye lokaler på Fløyheia i mars 2026. I den forbindelse skal det ansettes 3 nye ressurskoordinatorer i 100% stilling. Dette er en kombinert stilling med 50% administrative oppgaver og 50% jobb ute i pleien.
Søkere må legge ved relevante scannede attester og vitnemål til søknaden.
Arbeidsoppgaver
Levere nødvendig helsehjelp til innbyggere med ulike hjelpebehov og diagnoser.
Legge til rette for godt samarbeid med tjenestemottakere, pårørende, kollegaer og andre samarbeidspartnere.
Gi medisiner og utføre delegerte prosedyrer.
Ha fokus på mestring og rehabilitering.
Delta i faglig forbedrings- og endringsarbeid.
Bruke teknologi og digitale løsninger, som understøtter pasienters og pårørendes ressurser, mestringsmuligheter og medvirkning.
Skrive arbeidslister for avdelingene i Vest med fokus på effektivitet og kompetanse.
Se muligheter for samarbeid på tvers av avdelingene, og sikre mobilisering av kompetanse og personellressurser på tvers av avdelingene.
Sikre rett kompetanse til pasientene i samarbeid med fagkoordinator og virksomhetsleder i de ulike avdelingene.
Sørge for at Visma samsvarer med Gerica i.h.t. vaktplanen.
Ta i mot telefon om korttidsfravær fra ansatte, registrere fravær i Visma og ha tett dialog med bemanningsenheten.
Vurdere behov for innleie – vaktlengde og kompetanse – og omfordele arbeidslister, også på tvers av avdelingene hvis mulig.
Behandle innbyggerdialog i henhold til egne rutiner og bemanne sentralbordet på dagtid.
Gå arbeidslister i begge fagarbeideravdelingene, for å bli tilstrekkelig kjent.
Jobbe ordinære arbeidslister i 50% av stillingen, inkl. helg.
Ved innføring av nye digitale verktøy, kan arbeidsoppgavene på sikt bli noe endret.
Kvalifikasjoner
Må være helsefagarbeider med fagbrev og norsk autorisasjon.
Det kreves gode IKT-kunnskaper til dokumentasjon og kvalitetsarbeid.
Må kunne bruke Gerica og Visma som verktøy.
Må kommunisere godt på norsk, både muntlig og skriftlig og innfri språkkrav på minimum B1
Må ha sertifikat klasse B.
Må kunne jobbe selvstendig, men også i team.
Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Personlige egenskaper
Du må være endringsvillig, løsningsorientert, inkluderende og faglig engasjert.
Du må være strukturert, fleksibel og rettferdig.
Du må ha et genuint ønske om å jobbe med mennesker.
Du må ha evne til å ivareta og bidra til et godt arbeidsmiljø.
Du må være villig til å holde deg faglig oppdatert.
Du må kunne jobbe i et hektisk fagmiljø.
Vi tilbyr
100% fast stilling, der man jobber 50% som ressurskoordinator, og 50% som helsefagarbeider i pleien.
Arbeid kun på dagtid.
Årsturnus med arbeid på helg.
Konkurransedyktig lønn i forhold til helseforetak og omkringliggende kommuner.
Godt arbeidsmiljø og dyktige og engasjerte kollegaer.
Variert arbeidshverdag med mulighet for faglig og personlig utvikling.
Funksjonstillegg på kr. 20 000,- pr. år
Kontaktinformasjon
Trude Hokstad, Virksomhetsleder helse, +4748898501
Arbeidssted
Strømsbuneset 1
4839 Arendal
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Arendal kommune
Referansenr.: 5009567000
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 19.10.2025