Enhet for privatinitierte bogrupper og hjemmeteam, Bergen kommune
Enhet for privatinitierte bogrupper og hjemmeteam er en nyetablert enhet. Enheten er en byomfattende med ca. 250 årsverk fordelt på 25 tjenestesteder. Enheten yter tjenester til voksne og barn med utviklingshemming og jobber med å legge til rette for en meningsfull hverdag for våre tjenestemottakere.
Sætervegen er en døgnbemannet privat bogruppe med ca. 9 årsverk som er hjemmet til 7 beboere med ulikt bistandsbehov. I tillegg har vi noen hjemmeoppdrag i nærheten. Vi ligger sentralt til med gangavstand på 2 minutter til Skjold bybanestopp.
Vi har fokus på en pedagogisk tilnærming der mestring, selvstendighet, sosial trening og ADL-ferdigheter er nøkkelbegreper. Aktiviteter som friluftsliv, gåturer, frisbeegolf, sykling, kino, kafe er en naturlig del av det miljøterapeutiske arbeidet i Sætervegen.
Videreutvikling og faglig fokus er viktig i tjeneste våre, vi har etikk, ernæring og MAP grupper som jobber på tvers av de ulike boligene i enheten. Du vil få muligheten til å delta i dette spennende arbeidet. Vi er en engasjert og tverrfaglig sammensatt personalgruppe med vernepleiere, miljøterapeuter, helsefagarbeidere, barne- og ungdomsarbeider og assistenter. Det er et godt, åpent og inkluderende arbeidsmiljø som vi håper du vil bli en del av.
Stillingen er en del av årsturnus som planlegges hver høst. Nåværende turnus innebærer dag- og aftenvakter i ukedagene og langvakter lørdag og søndag. I løpet av et år jobber man 12 helger.
Arbeidsoppgaver
- Bidra til å skape trygghet og trivsel i tjenestemottakers hjem
- Støtte og motivere tjenestemottakere til å bruke sine evner og ressurser på best mulig måte
- Legemiddelhåndtering
- Elektronisk rapportering i Profil
- Veiledning og opplæring av kollegaer og studenter
- Samarbeid med pårørende, verge, fastlege og dagtilbud
- Utarbeiding av tiltak, prosedyrer og planer
- Praktiske gjøremål i bolig og andre delegerte oppgaver fra leder
- Primærkontaktansvar
Kvalifikasjoner
- Må ha gyldig autorisasjon som helsefagarbeider
- Krav om førerkort klasse B
- Krav om gyldig politiattest ved ansettelse
- Ønskelig med erfaring fra brukergruppen
- Søkere utenfor Skandinavia må dokumentere kunnskap i norsk skriftlig og muntlig gjennom bestått B2 test i norsk
- Må ha gyldig arbeids- og oppholdstillatelse
Personlige egenskaper
- Du arbeider selvstendig og er samtidig god på å samarbeide tett med medarbeidere, pårørende og samarbeidspartnere
- Du arbeider systematisk, målorientert og har god muntlig og skriftlig fremstillingsevne, samt gode datakunnskaper
- Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
- Ansvarsbevisst og reflektert
- Empatisk og respektfull
- Du er initiativrik
- Faglig og medmenneskelig engasjement for brukergruppen er en forutsetning
- Bidragsyter til et godt arbeidsmiljø
- Glad i fysisk aktivitet og friluftsliv
- Høy etisk bevissthet og evne til etisk refleksjon
- Personlig egnethet til stillingen vil bli vektlagt ved ansettelse
Vi tilbyr
- Spennende utfordringer
- Et godt og inkluderende arbeidsmiljø
- God pensjonsordning og ulykkes- og gruppelivsforsikring
- Ansattrabatt på treningssenter
- Lønn i henhold til lokal stillingsoversikt i Bergen Kommune
Kontaktinformasjon
Henriette Vik, Avdelingsleder, 40817369, henriette.vik@bergen.kommune.no
Arbeidssted
Sætervegen 4
5236 Bergen
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Bergen kommune
Referansenr.: 4954129662
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 04.05.2025