Nav Arbeid og ytelser Karmøy
Nav Arbeid og ytelser Karmøy har ansvar for saksbehandling og utbetaling av ytelser innenfor fagfeltene sykepenger, arbeidsavklaringspenger, tilleggsstønader, uføretrygd og forsikring for selvstendig næringsdrivende, frilansere og små bedrifter.
Vi har som mål å være en moderne og attraktiv arbeidsplass som legger vekt på å oppnå gode resultater til det beste for våre brukere og utviklingsmuligheter for den enkelte medarbeider. Vi er opptatt av et godt arbeidsmiljø og med fokus på tillitsbasert ledelse og medarbeiderskap. Hverdagen hos oss i Nav Arbeid og ytelser Karmøy er hybrid, med mulighet for å jobbe hjemmefra inntil 2 dager i uken etter avtale. Kontoret har i overkant av 160 medarbeidere og er organisert i 5 fagavdelinger, fordelt på tre lokasjoner i henholdsvis Karmøy, Sandnes og Sauda.
Vi søker nå etter 4 saksbehandlere i faste stillinger som førstekonsulenter ved vår lokasjon Karmøy. Lokasjon Karmøy har to avdelinger som jobber med sykepenger. Den avdelingen vi søker ansatte til, jobber i Navs nye saksbehandlingssystem, så her er det mulig å være med på utviklingen mens den skjer. Som saksbehandler hos oss vil hovedoppgaven være saksbehandling etter gjeldende rutiner og regelverk, og det håndteres et høyt antall saker.
Det er ønskelig med snarlig tiltredelse.
Arbeidsoppgaver
- Saksbehandling og utbetaling av arbeids- og velferdsytelser i henhold til gjeldende regelverk.
- Bidra til kvalitet og oppnåelse av enhetens mål.
- Andre oppgaver kan bli pålagt ved behov.
Kvalifikasjoner
- Fullført minimum 3-årig relevant utdanning tilsvarende Bachelor innen juridiske fag. Alternativt kan Bachelor eller høyere utdannelse innen økonomiske eller samfunnsvitenskapelige fag vurderes. Relevant arbeidserfaring og/eller fagbrev kan kompensere for utdanningskravet.
- Gode kommunikasjonsferdigheter på norsk med evne til å formulere seg klart og tydelig både muntlig og skriftlig.
- God digital forståelse og kunne beherske IKT som arbeidsverktøy.
- God forvaltningsrettslig forståelse og saksbehandlererfaring er ønskelig.
Personlige egenskaper
- Rask og effektiv med god kvalitet i saksbehandlingen
- Resultatorientert
- Omstillingsdyktig
- Gode samarbeidsevner og tar ansvar for egen læring og utvikling
- Bidrar aktivt til et godt arbeidsmiljø
De personlige egenskapene som er skissert ovenfor, vil bli tillagt vekt.
Vi tilbyr
- Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
- Faglig utvikling i en organisasjon i omstilling
- Trivelig arbeidsmiljø med aktive og engasjerte kollegaer
- Fleksitidsordning
- Mulighet for hybrid arbeidshverdag
- Inntil 1 time trening i arbeidstiden per uke
- Stillingskode 1408 førstekonsulent årslønn kr 548 600– 615 700 per år.
- God pensjonsordning gjennom Statens pensjonskasse (fra lønnen trekkes 2%)
Kontaktinformasjon
Birgit Hårvik, Avdelingsdirektør , 99037052, birgit.m.harvik@nav.no
Arbeidssted
Norevegen 1
5542 Karmsund
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: NAV
Referansenr.: 4944879653
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 20.04.2025