Kirkens Bymisjon Kirkens Bymisjon Arbeidsmarkedstiltak AS
Kirkens Bymisjon jobber for å avdekke urett, lindre nød og påvirke årsakene til at nød og urett oppstår. Som ansatt må du kunne slutte deg til visjonen vår om at alle mennesker erfarer respekt, rettferdighet og omsorg uavhengig av livssituasjon, livssyn eller kulturell bakgrunn.
Kirkens Bymisjon Arbeidsmarkedstiltak AS er et heleid datterselskap i stiftelsen Kirkens Bymisjon. Vi er forhåndsgodkjent som tiltaksarrangør av tiltakene AFT og VTA. Vi leverer tiltak i 4 Nav regioner herunder NAV Øst Viken, NAV Agder, NAV Vestland og NAV Vest Viken, med avdelinger i henholdsvis; Fredrikstad , Kristiansand, Bergen, og Kongsberg, Hønefoss og Drammen.
Vi tilbyr mennesker som av ulike årsaker står utenfor arbeidslivet målrettet kompetanseutvikling og attføring gjennom kurs, opplæring og arbeidsrettede tiltak.
Vi tror at alle har en plass i et ordinært arbeidsliv – uavhengig av diagnose, livssituasjon eller tidligere erfaringer – og jobber hver dag for å gi mennesker mulighet til å lykkes.
Vi søker Jobbveileder/koordinator AFT tiltaket, 100% fast stilling.
Arbeidsoppgaver
- Motta og behandle innsøkinger fra lokalt NAV kontor
- Kartlegge deltagere i tiltaket
- Motivasjons- og veiledningsarbeid, gi langvarig og systematisk oppfølging individuelt tilpasset deltagers behov
- Lage handlingsplan og rapportering til NAV
- Samarbeid med interne arbeidsarenaer og eksterne bedrifter for best mulig utvikling for deltager
- Samarbeid med saksbehandler i NAV og andre aktører som er knyttet til deltagers situasjon for å koordinere best mulig bistand for utvikling
- Finne arbeidsgivere som kan være aktuelle for deltagers situasjon, kontakt og møte, jobbe sammen med bedrifter og NAV for å finne løsninger
- Bistå deltager med CV og søknadsarbeid, intervjutrening, støtte til å ta kontakt med aktuelle bedrifter, påvirke og motivere.
- Orientere deltager om muligheter innen arbeidsmarked og utdanningsretninger
- Møte deltagere med krav og forventninger som er individuelt tilpassede
- Jobbe helhetlig med deltagers situasjon i tett samarbeid med kollegaer
- Arbeidsoppgaver vil kunne variere ved behov.
Kvalifikasjoner og egenskaper
- Relevant høyere utdanning (bachelor). Lang og relevant erfaring med dokumenterte resultater kan kompensere for utdanningskravet.
- Erfaring og fagforståelse fra arbeid med mennesker.
- Sterk relasjonskompetanse og trygg i veiledningssituasjoner.
- Fremoverlent, kreativ og løsningsorientert – med tro på utvikling og endring.
- Evne til å lære raskt og arbeide både selvstendig og som del av et team.
- God skriftlig fremstillingsevne og solid digital kompetanse.
- Kunnskap om det lokale arbeidsmarkedet – eller motivasjon for å utforske dette.
- Gjerne erfaring med kartleggingsverktøy (f.eks. Karriereverktøy eller tilsvarende).
Personlig egnethet vil bli vektlagt. Det er ønskelig med førerkort kl. B.
Vi kan tilby
- Spennende arbeidshverdag
- Jobb i en verdibasert organisasjon
- Faglig dyktige kollegaer
- En engasjert og mangfoldig arbeidsgruppe
- Systematisk opplæring i digital kompetanse
- Lønn og ansettelse i henhold til avtale
- God pensjonsordning, hybridpensjon v/ Storebrand
Ved spørsmål om stillingen, ta gjerne kontakt med Rolf Arne Johansen, Daglig leder.
Søknadsfrist: 15.12.2025.
Tiltredelse: 01.03.2026.
Alle søknader må sendes inn elektronisk gjennom rekrutteringsportalen.
(Ønsker ikke kontakt med telefonselgere).
Link til søknadsskjema: Søk her