Familiekoordinator

  • Heltid
  • OSLO, NORGE
  • Publisert: 2 timer siden
  • 25. juli 2025

Nav Frogner, Oslo kommune, Bydel Frogner

Nav Frogner har to prosjektstillinger som familiekoordinatorer, med foreløpig varighet ut april 2026. Den ene stillingen er nå ledig, vi ser etter ny medarbeider og  ønsker rask oppstart. Familiekoordinatorene jobber mye med relasjonsbygging, de skal styrke og utvikle familie- og barneperspektivet i vårt arbeid. De jobber tett med ordinære veiledere innen våre sosialfaglige tjenester og er en forlengelse og styrking av dette arbeidet. Arbeidet medfører mye veiledningsarbeid og koordineringsbistand i familiene, med mål om å bedre livssituasjonen, fremme selvstendighet og stolthet så vel som arbeid og aktivitet for foreldre og barn. Du skal være en hjelper, men også fremme autonomi, du må være en systemkjenner og en systemforklarer. Du må ha brennende engasjement, ha evne til å skape tillit og være både kreativ og fleksibel i arbeidet. God kompetanse om Nav, bydel Frogner/Oslo kommune, kommunale tjenester og frivillig sektor er nødvendig for å jobbe smidig og effektivt. Feltarbeid vel så mye som tung erfaring med saksbehandling mener vi er fordelaktig. Du må like folk og tåle folk, du må kunne se løsninger og muligheter, men tar en utfordring eller to. Du er trygg, robust og har integritet. Hjemmebesøk og kontorarbeid er like naturlig i jobben. Samarbeid med ulike kolleger og tjenester like så. Vil du hver dag kunne kjenne på at du gjør en forskjell og bedrer hverdagen for andre, er kanskje dette en stilling for deg. De to stillingene har en portefølje på ca tjue familier hver. Dere jobber tett og overlappende ved behov. 

Sluttdato for stillingen kan endres dersom vi søker og får innvilget ny periode. Det avklares ca. april 2026.

 

Arbeidsoppgaver

  • Kartlegging av familesituasjon (boforhold, jobb/aktivitet, skolesituasjon og fritidsaktiviteter, økonomi, helse, etc.)
  • Veiledning og koordinering
  • Hjemmebesøk
  • Finne løsninger, forbedringer og støtte i endring
  • Noe praktisk bistand
  • Journalskriving og rapportering
  • Samarbeid med ande medarbeidere og nødvendige aktører
  • Være pådriver i utvikling av arbeidet
  • Drive erfaringsformidling tilbake til kollegaer

Kvalifikasjoner

  • Fullført og bestått høyere utdanning, minimum på bachelor-nivå
  • Veiledning- og relasjonskompetanse/relevant realkompetanse
  • God Nav-kompetanse
  • God kunnskap om kommunale tjenester og frivillige tilbud (særlig i Oslo/bydel Frogner)
  • Erfaring med (profesjonelt) familiearbeid
  • Dokumenterte resultater fra endringsarbeid som involverer andre
  • Forståelse og familie- og barneperspektivene som ligger til vårt arbeid og ansvar
  • Erfaring med prosjekt- og/eller utviklingsarbeid og rapportering

Personlige egenskaper

  • Du er nysgjerrig og har evne til å identifisere og utnytte potensialet i mennesker/familier 
  • Du samarbeider godt med andre, og er god til å bygge relasjoner. Du tar initiativ, har stort engasjement og har evne til selvledelse
  • Du er kreativ og god på å se løsninger på vanskelige problemstillinger
  • Du har en positiv og løsningsorientert innstilling, og ønsker å bidra til utvikling ved kontoret
  • Du har stor arbeidskapasitet og gjennomføringsevne  
  • Du jobber målrettet og strukturert
  • Du takler stress, og evner å håndtere flere ulike oppgaver samtidig
  • Du er tålmodig og utholdende
  • Du er emosjonelt trygg og tåler jobben
  • Du har en balansert tilnærming mellom empati og myndighetsutøvelse, og evner å ivareta både bruker og deg selv
  • Du er en fleksibel kollega med glimt i øyet

Personlig egnethet blir tillagt stor vekt

Vi tilbyr

Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde i stadig utvikling

Du blir en av våre to familiekoordinatorer

En mangfoldig og utviklende arbeidsplass

Aktive, engasjerte og kunnskapsrike kollegaer

Mulighet til å påvirke utviklingen av våre tjenester

Fleksibel arbeidstid, med mulighet for inntil en dag hjemmekontor pr. uke.

Treningsrom, innendørs sykkelparkering og en flott kantine med 360 graders utsikt til hele Oslo

Ansettelse i Oslo kommune, lønnsspenn trinn 35-44 (kr 617 300 – 722 700)

Kontaktinformasjon

Geir Olav Maribo, Avdelingsleder, 90960378

Arbeidssted

Drammensveien 60
0271 Oslo

Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgiver: Oslo kommune

Referansenr.: 4991293292
Stillingsprosent: 100%
Prosjektstilling
Startdato: 01.08.2025
Sluttdato: 30.04.2026
Søknadsfrist: 26.07.2025