NAV - Ung, Oslo kommune, Bydel St. Hanshaugen
Har du interesse for å jobbe med unge mellom 18 og 30 år? Og har du et engasjement for Nav sitt samfunnsoppdrag og en genuin tro på både viktighet av og mulighet for arbeid, kvalifisering eller annen meningsfull aktivitet uansett utfordringer? Da håper vi at akkurat du sender oss en søknad.
Nav St. Hanshaugen består av ca. 130 engasjerte og faglig sterke medarbeidere. Vi er et Nav-kontor i stadig faglig og organisatorisk utvikling. Vi arbeider tett i tverrfaglig miljø, hvor involvering, åpenhet og tillit står sentralt.
Avdeling Ung ved Nav St. Hanshaugen har ansvar for oppfølging av innbyggere under 30 år, som har behov for tjenester. Avdelingen består av team Sosial, team Arbeid og team AAP. De ulike fagteamene jobber sammen i miniteam, bestående av en veileder på økonomisk sosialhjelp, to veiledere på arbeidsrettet oppfølging, og to veiledere på AAP. Vi jobber helhetlig ut fra Ungdomsgarantien og Hybridmodellen.
Stillingen fagansvarlig økonomisk sosialhjelp er underlagt team Sosial, og handler om å yte tjenester til unge under 30 år som søker økonomisk sosialhjelp. Teamet består av seks ansatte og en fagansvarlig. Team Sosial er delt opp slik at tre medarbeidere jobber dedikert med mottaksarbeid av nye sosialhjelpssøkere, og tre medarbeidere jobber med oppfølging av sosialhjelpsmottakere med langvarig og/eller sammensatte behov, og disse inngår i miniteam. Som fagansvarlig vil man være en dedikert fagressurs til hele teamet.
I søknadsteksten ber vi om at du utdyper hva som motiverer deg til å søke på stillingen.
Arbeidsoppgaver
- Råd og veiledning til sosialveilederne
- Bistå i avklaring av hastesaker
- Bistå i tilhørighetsavklaringer og i EØS-avklaringer
- Vedtaksgodkjenning og internkontroll
- Backup ved sykdom/annet fravær
- Inngå i bakvaktsplan/ekstra bakvakt ved behov
- Sikre fagutvikling
- Ansvarlig for statusmøter og rodegjennomganger
- Oversikt over saker som skal passiviseres
- Oversikt over, og sikre fremdrift i saker som skal overføres ut av bydel
- Backup for fagansvarlig Ung
- Fordele sosialhjelpssaker
- Bistå i utarbeidelse og oppfølging av rutiner
- Ansvar for Arbeidslister
- Hovedansvar for opplæring av nyansatte
- Ved behov, ha en egen rode
Listen er ikke uttømmende, og andre arbeidsoppgaver kan bli tillagt ved behov.
Kvalifikasjoner
Du må ha:
- Minimum treårig høyere utdanning, fortrinnsvis innen sosialfag fra høgskole eller universitet, for eksempel bachelor i sosial arbeid, velferdsfag eller barnevernspedagog. Annen relevant bachelor- eller masterutdanning kan også bli vurdert.
- Veiledningskompetanse
- Erfaring fra saksbehandling i Nav sosialtjenesten, og kjennskap til fagsystemene Fasit, Gosys, Modia og Arena
- Gode datakunnskaper og evne til å raskt sette seg inn i nye datasystemer
- Gode skriftlige og muntlige kommunikasjonsferdigheter
- Kjennskap til, og interesse for Nav sitt samfunnsoppdrag
Det er svært fordelaktig hvis du har:
- Erfaring med mottaksarbeid fra Nav
- Erfaring fra arbeid med målgruppen unge
Personlige egenskaper
Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt, og vi ser etter deg som
- Er god på samhandling og trives med å jobbe både selvstendig og i team
- Har gode serviceholdninger og veiledningsferdigheter
- Jobber målrettet, nøyaktig og effektivt
- Kan håndtere en tidvis krevende og stressende arbeidshverdag med mange baller i luften
- Er vant med å prioritere arbeidsoppgavene
- Er ryddig, strukturert og har en fleksibel innstilling til nye arbeidsoppgaver
- Har god systemforståelse og høy gjennomføringsevne
- Har et ønske og en særlig interesse for å drive fagutvikling og å jobbe med unge
Vi tilbyr
- Interessante og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde som det for tiden satses stort på.
- Et godt fagmiljø med dyktige og engasjerte medarbeidere.
- Mulighet for hjemmekontor inntil 2 dager i uken.
- Fleksitidsordning.
- Sentrumsnært kontor, med SATS vegg i vegg, og kort vei til en mengde cafeer og offentlig kommunikasjon.
- Stillingen er direkte lønnsplassert i lønnstrinn 46 i henhold til Oslo kommunes lønnsregulativ.
- Gode pensjons-, forsikrings- og lånebetingelser gjennom Oslo Pensjonsforsikring.
- Som ansatt i Oslo kommune betaler arbeidsgiver i tillegg hele pensjonspremien din etter nettolønnsordning, det vil si at det ikke trekkes 2 % av din bruttolønn til pensjonsinnskud.
Kontaktinformasjon
Camilla Marie Hagajore, Seksjonsleder, 40214491
Arbeidssted
Pilestredet 56
0167 Oslo
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Oslo kommune
Referansenr.: 4993076343
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 03.08.2025