Er du operativ, nøyaktig og nysgjerrig – og klar for å ta totalansvar for økonomien vår?

  • Heltid
  • OSLO, NORGE
  • 15. desember 2025

WEBMED EPJ AS

Vi tror WebMed er det beste verktøyet for å støtte leger i arbeidet og muliggjøre best mulig pasientbehandling. På et eller annet tidspunkt trenger vi hjelp fra legen. Besøket kan være rutinepreget eller livstruende. For at legene skal kunne gi best mulig hjelp, trenger de en god oversikt over pasientens helsehistorie, samt deres laboratorieresultater og tidligere kommunikasjon med pasienten, for å nevne noe. Den solide veksten vi har opplevd i senere år er med på å understøtte at produktet vårt er tiltrengt i markedet. Denne veksten har vi klart å balansere med kontinuerlig høy brukertilfredshet.

For å lykkes med videre vekst i selskapet med god kontroll underveis, er det avgjørende å ha en grundig og effektiv økonomifunksjon som sikrer korrekt regnskapsføring, fakturering og økonomisk analyse. Samtidig ønsker vi å styrke kapasiteten til å analysere nye vekstområder fremover. Dette er grunnen til at vi nå ansetter en Økonomi- og regnskapssjef. Hvis du motiveres av muligheten til å jobbe med operativt økonomiarbeid og samtidig bidra til selskapets vekst og utvikling, bør du lese videre. Hvis du i tillegg har erfaring med regnskapsføring, fakturering, budsjettarbeid og økonomisk analyse, så vil vi gjerne vurdere deg til rollen.

For å gi deg best mulig innsikt i hvordan det er å jobbe hos WebMed, og hva som preger kultur, ledelse og samhandling, har vi laget en podkast med daglig leder Lars Halvor Langmoen og CIO Jarle Hjortland. Lytt til denne her: https://on.soundcloud.com/PnjDlLr3M689rktPFy
 

Om jobben
I denne rollen har du ansvar for selskapets økonomifunksjon. Dette er i hovedsak en operasjonell stilling, men vi trenger deg som har et strategisk blikk og evner å se helheten.
Dette ansvaret omfatter blant annet følgende oppgaver:

– Regnskapsføring fra A til Å
– Utarbeidelse og oppfølging av fakturering
– Forbedring av faktureringsprosessen
– Håndtering av leverandørreskontro
– Budsjettplanlegging og -oppfølging
– Analyse og rapportering av avvik mellom budsjett og regnskap
– Utarbeidelse av økonomiske prognoser
– Gjennomføring av økonomiske analyser
– Finansielle vurderinger av potensielle vekstområder og -muligheter
– Mulig ansvar som styresekretær

Hvem ser vi etter
For å lykkes og trives i denne rollen ser vi etter en person som er analytisk og detaljorientert, samtidig som du har evnen til å se helheten. Du må være selvdrevet, med et sterkt engasjement for kontinuerlig forbedring og effektivisering. Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner er avgjørende, da du vil arbeide tett med ulike avdelinger og interessenter. Vi verdsetter også initiativ og evne til å håndtere flere oppgaver samtidig i et dynamisk arbeidsmiljø.

Følgende kvalifikasjoner vil verdsettes:
– Høyere utdanning innen økonomi, finans eller regnskap
– Solid erfaring med regnskapsføring fra A til Å
– Erfaring med fakturering og forbedring av faktureringsprosesser
– Kompetanse innen budsjettplanlegging og -oppfølging
– Erfaring med økonomiske analyser og prognoser
– Erfaring fra lignende rolle
– Sterke ferdigheter i bruk av regnskapssystemer og Excel
– God kjennskap til relevante lover og forskrifter innen økonomi og regnskap
– Gode kommunikasjonsevner, både muntlig og skriftlig

Vårt løfte til deg
Vi tilbyr en unik mulighet til å bygge opp og forme en ny økonomifunksjon i et selskap i sterk vekst. Rollen omfatter både operativt og strategisk ansvar innen økonomi, og du vil få en sentral posisjon i selskapets videre utvikling. Stillingen byr på gode muligheter for personlig og faglig vekst, med direkte rapportering til daglig leder og potensial for deltakelse i ledergruppen.

Noe du lurer på?
Ta gjerne kontakt med Ellen Ruth Olovsson (ellen@meyerhaugen.no, +47 907 28 963) for en uforpliktende og konfidensiell prat.

 

 

Du må logge inn for å søke på denne stillingen.


Opprett en profil, og søk enkelt på jobber. Trykk på knappen nedenfor, for å komme i gang.

Jobbsted