Sandefjord kommune Frydenberg barnehage
Om Frydenberg barnehage:
Frydenberg barnehage ligger i naturskjønne omgivelser i Stokke, og har et nært og godt samarbeid med Bokemoa skole.
Vi er opptatt av og møte alle barna individuelt og gi de gode opplevesler i felleskapet. Som en forsterket barnehage har vi et kompetent personale som er rustet til å møte barn med ulike hjelpebehov.
Vi er en del av Sandefjord kommunes barnehager og har et sterkt fokus på kvalitet, barns rettigheter og psykisk helsefremmende arbeid.
Vår visjon er: «Det handler om å leke».
Leken står sentralt i alt vi gjør – som verktøy for læring, relasjonsbygging og utvikling.
Vi jobber etter verdiene:
Mangfold – Glede – Livsmestring – Demokrati – Inkludering
Disse verdiene ligger til grunn for vårt arbeid med å skape et miljø der alle barn blir sett, hørt og verdsatt.
Hos oss får du være en del av et utviklingsorientert fagmiljø hvor kompetanseheving og kunnskapsdeling står sentralt – vi er en lærende organisasjon!
Det kan bli andre ledige stillinger (faste stillinger og vikariater) ved barnehagen og ved andre barnehager i kommunen. Om ønskelig kan din søknad overføres til andre barnehager som senere får ledig lignende stilling.
Vi har ledig følgende stillinger:
Stillingsstørrelse: 100% fast
Stillingstype: Pedagogisk leder
Stilling ledig fra: 1.8.2025
Stillingsstørrelse: 100% vikariat (med mulighet for fast ansettelse)
Stillingstype: Barnehagelærer
Stilling ledig fra: 1.8.2025 – 28.02.2025 (med mulighet for forlengelse)
Arbeids- og ansvarsområder pedagogisk leder
- Ansvar for å iverksette, utvikle og lede pedagogisk arbeid, i tråd med lovverk, nasjonale og lokale føringer
- Sørge for at barnehageloven og rammeplanen oppfylles gjennom det pedagogiske arbeidet
- Ansvar for planlegging, gjennomføring, dokumentasjon, vurdering og utvikling i barnegruppen, og har medansvar for faglig utvikling i barnehagen som helhet
- Samarbeide tett med annet pedagogisk personal.
- Tilby gode lekemiljøer for barn
- Ha kunnskap om å skape inkluderende fellesskap, der barn er meningsfulle aktører og bidragsytere
- Lede foreldresamarbeid
- Lede barnas leke- og læringsprosesser, skape et trygt, utfordrende miljø for barn gjennom lek, utforsking og danning
- Har medansvar i det spesialpedagogiske arbeidet, ansvar for å ta initiativ, være en igangsetter og pådriver i det spesialpedagogiske arbeidet rettet mot inkluderende praksis
- Leder det pedagogiske arbeidet, veileder medarbeidere og være medansvarlig for at barnehageloven og rammeplanen oppfylles
- Oppfølging, opplæring og veiledning av ansatte etter gjeldende styrende dokumenter
- Gjennomføre det allmennpedagogiske og spesialpedagogsike arbeidet for barn på sin avdeling/gruppe
- Bidra aktivt til at barnehagen er en lærende organisasjon
Arbeids- og ansvarsområder barnehagelærer
- Medansvar for barnas læringsprosesser i tett samarbeid med pedagogisk leder, skape et trygt, utfordrende miljø for barn gjennom lek, utforskning og læring.
- Ha medansvar for å ta initiativ, være en igangsetter og pådriver i det spesialpedagogiske arbeidet rettet mot inkluderende praksis
- Medansvar for å lede det pedagogiske arbeidet, veilede medarbeidere og sørge for at barnehageloven og rammeplanen oppfylles
- Medansvar for planlegging, gjennomføring, dokumentasjon, vurdering og utvikling i barnegruppen, og medansvar for faglig utvikling i barnehagen som helhet
- I samarbeid med det øvrige personalet sørge for at barn som mottar spesialpedagogisk hjelp, inkluderes i barnegruppen og i det allmennpedagogiske tilbudet.
- Fremme et godt barnehage-hjem samarbeid
- Samarbeide tett med barnehagens personale og de øvrige medarbeiderne.
- Arbeide for et trygt og godt psykososialt barnehagemiljø
- Sørge for at hvert enkelt barn opplever utvikling, mestring og motivasjon
- Delta i og bidra til et lærende fellesskap i barnehagen
Vi tilbyr
- Engasjerte og profesjonelle kollegaer i et godt arbeidsmiljø, gode kollegaer og en arbeidsplass med fokus på trivsel og utvikling
- Et inkluderende og kompetent fagmiljø
- Tett samarbeid med skole og andre fagmiljøer i kommunen
- Varierte og meningsfulle arbeidsdager i en barnehage i kontinuerlig utvikling
- Felles plan for kompetanseheving
- 5 planleggingsdager i året
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
- Bedriftsidrettslag og treningsmuligheter
- Mulighet for videreutdanning
Kvalifikasjoner og personlige egenskaper
- Godkjent barnehagelærerutdanning eller annen treårig pedagogisk utdannning med videreutdanning i barnehagepedagogikk
- Tredjeårsstudenter er velkomne til å søke, og kan få tilbud om stilling under forutsetning av bestått bachelor innen ansettelsesdato
- Norskferdigheter dokumentert i henhold til §27-28 i Lov om barnehager
- Du har god digital kompetanse og dømmekraft
- Du er faglig engasjert og liker å jobbe med barn
- Du har evne til skape gode relasjoner til barn, foresatte og medarbeidere
- Du har gode kommunikasjons – og samarbeidsevner, kan reflektere over egen og andres praksis
- Glad i humor og glede, du byr på deg selv
- Tar initiativ og er engasjert
- Har erfaring med ledelse av personal
- Har erfaring med å jobbe med ett inkluderende fellesskap
- Du er autoratativ
- Du er leken og nysgjerrig
- Du må være en lekeklok voksen som deltar i lek
- Du tar ansvar
- Har erfaring med ASK og arbeid med inkluderende fellesskap i praksis
- Glad i å jobbe med barn
- Fleksibel og løsningsfokusert
- Glad i å lede og veilede kollegaer
- God på å få med deg andre
- Du er aktiv og engasjert til stede i samspill med barn, der du gir rom for barns opplevelsesverden og medvirkning.
- Du kan ta imot veiledning og ny kunnskap – for så å utøve dette i praksis
- Du må ha gode kommunikasjonsevner og samarbeidsegenskaper
- Du må være glad i å være ute i all slags vær og dele glede for naturen og utelek med barna
- Du må ha gode observasjonsevner
- Personlig egnethet for stillingen vi vektlegges
Lønn og pensjon
Stillingen er plassert i kommunens lønnsregulativ i henhold til gjeldende tariffavtale.
Pensjonsinnskudd for medlemskap i Statens pensjonskasse trekkes med 2%.
Andre opplysninger
Gjensidig prøvetid er 6 måneder.
Kommunen følger offentlighetsloven § 25 ved eventuell offentliggjøring av søkerliste.
Du skal ikke sende inn vitnemål og attester. Ta med kopier av disse til et eventuelt intervju.
For stillinger der det er krav om politiattest, må godkjent attest fremvises før ansettelse.
Om Sandefjord kommunale barnehager
Det er totalt 58 barnehager i kommunen, hvorav 22 kommunale barnehager. De kommunale barnehagene er organisert i kommunalområdet kunnskap, barn og unge, og har som overordnet mål at alle barn og unge skal sikres en god oppvekst med likeverdige muligheter til å gjennomføre det videregående utdanningsløpet. Barnehagene har ansvar for å sikre et inkluderende, trygt og godt barnehagemiljø som fremmer trivsel og læring. Kommunens barnehager samarbeider i varierte former for å sikre kompetanseheving, erfraingsdeling og gode leke- og læringsmiljøer for barn i tillegg til å sikre gode og forutsigbare rammer for sine ansatte.
Link til søknadsskjema: Søk her