Sektor for helse, mestring og omsorg, Elverum kommune
Er du en tydelig leder og har evnen til å motivere og inspirere?
Vi har ledig fast stilling som enhetsleder for tilrettelagte tjenester. Enheten består av sju bofellesskap, en avlastningsenhet for barn og unge og tilrettelagt arbeid og aktivitet.
Vi er på utkikk etter en person med god formell kompetanse, og fortrinnsvis relevant ledererfaring fra helse- og omsorgsområdet. Tjenestene er i stadig utvikling for å imøtekomme økte krav og behov hos innbyggerne. Vi søker deg som er fremoverlent og ønsker å være med på å videreutvikle tjenesten i tett samarbeid med de ansatte og øvrige tjenester i og utenfor kommunen.
Det kreves god kjennskap til kommunal forvaltning og regelverk på økonomi- og personalområdet. Vi ønsker oss en leder som har evne til gjennomføring, mestrer utfordrende og komplekse oppgaver, er utviklingsorientert og bidrar til godt samarbeid og god samhandling.
Vi har dyktige ansatte i tjenestene og har en profesjonell og dyktig stab i sektoren, som bidrar med økonomioppfølging, juridisk rådgivning, lederstøtte og utviklingsarbeid.
Gjennom systematisk arbeid skal vi bidra til at innbyggere i størst mulig grad kan mestre sitt eget liv, og få gode helse- og omsorgstjenester når de trenger det.
Arbeidsoppgaver
Bidra til å styre, lede og utvikle enheten gjennom å:
- Utøve ledelse i tråd med kommunens verdigrunnlag, strategiske planer, gjeldende lov og regelverk, samt øvrige styrende dokumenter.
- Lederansvar; overordnet fag-, personal og økonomiansvar i egen enhet.
- Inngår i sektorens ledergruppe.
- Bidra til god økonomi- og kvalitetsstyring.
- Ansvar for kvalitetsarbeid, herunder internkontroll, risikostyring og rapportering i egen enhet.
- Ha en sentral rolle i å sikre helhetlig tenkning og utvikling innenfor helse- og omsorgstjenestene.
- Bidra til gjennomføring av gode utviklingsprosesser.
- Bidra til, og tilrettelegge for et trygt og godt arbeidsmiljø.
- Vedtaksansvarlig for vedtak etter kap. 9 i Helse og omsorgstjenesteloven.
- Sikre at tjenesten har nødvendig samarbeid med relevante kommunale tjenester og spesialisthelsetjenesten.
Kvalifikasjoner
Kvalifikasjonskrav
- Relevant helse- og sosialfaglig utdanning, 3-årig på universitet- og/eller høgskolenivå.
- Lederutdanning og relevant ledererfaring.
- Kunnskap om fagområdene.
- Beherske norsk godt, både muntlig og skriftlig.
- Arbeids- og oppholdstillatelse.
- Gode IKT-ferdigheter.
- For stilingen kreves førerkort klasse B.
Personlige egenskaper
Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt, og vi ser særlig etter følgende egenskaper:
- Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner. Er en inspirator med utpreget samarbeidsevne, også på tvers av fagområdene.
- Evne til målrettet, systematisk og metodisk arbeid.
- Være stabil og ha god orden.
- Evne til å ta initiativ og vise fleksibilitet.
- Evne til nytenkning og gjennomføring av utviklingsprosesser.
- Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi tilbyr
- En spennende og utfordrende stilling i et aktivt og positivt miljø
- Kommunen har eget lederutviklingsprogram
- Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig område i kommunen.
- Mulighet for påvirkning og utvikling.
- Gode arbeidsvilkår, pensjons- og forsikringsordninger.
- Lønn etter avtale.
Annet:
- Elektronisk søknad og CV registreres via våre nettsider
- Attester og vitnemål lastes opp i Webcriuter
- Søkere gjøres oppmerksom på at i henhold til offentlighetslova § 25 kan opplysninger om dem bli offentliggjort, selv om søkeren har anmodet om ikke å bli oppført på søkerlisten
- Før ansettelse i Elverum kommune skal identitet dokumenteres og oppholdstillatelse være gyldig
- Personlig egnethet vil bli vektlagt og vi vil benytte en test for personlighetsprofil for aktuelle kandidater etter 1. gangs intervju.
Kontaktinformasjon
Aino Kristin Kristiansen, sektorsjef, +47 992 53 502
Arbeidssted
Storgata 18
2414 Elverum
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Elverum kommune
Referansenr.: 4962196142
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 18.05.2025