Eksporthelten vi leter etter – er det deg?

  • Heltid
  • ÅLESUND, NORGE
  • Publisert: 2 dager siden
  • 5. august 2025

For spennende kunde søker vi Eksportmedarbeider

​​​​​- Snarlig oppstart er ønskelig. Senest 1.9.25, pga opplæring.
For en godt erfaren kandidat, kan det være aktuelt å starte noe senere
 

Hva kan vi tilby?

Du får en variert og spennende arbeidshverdag, hvor du samarbeider og har kontakt med salg, produksjon, leverandører og speditører. Erfaring fra lignende arbeid er ønskelig, men ikke påkrevd. Du kan både være nyutdannet og ha erfaring, da du får opplæring til det som trengs. Men du må ha noe kunnskap om toll og kunne lese regelverk, slik som vareførsel- og tollloven.
​​​​​​

  • En lokal solid bedrift med kunder i mange land
  • Solid kompetanse og gode fremtidsutsikter
  • Gode sosiale ordninger, et uformelt og inkluderende arbeidsmiljø 
  • Produksjon og administrasjon samlet på ett sted
  • Allsidig og faglig spennende arbeid

 

Hva du får jobbe med:

  • Fakturering, klargjøring av eksportpapirer etter kunde/import lands krav
  • Utstede sanitary / helsesertikat via Mattilsynet
  • Booke frakt på forsendelser og ha tett kontakt med speditørene
  • Moms og avgifts regnskap via tvinn til regnskapskontoret og faktura sjekker på oppdrag
  • Import, innmelding via tredjelands import til EU i Traces ( opplæring)
  • Oppdatere deg på importdokumenter. Intern dokumentasjon ved kjøp og salg til QA
  • Annet forefallende kontorarbeid (kan være statistikker, oppdateringer av "lister", sentralbord etc.)

 

Hvem er du?

Du trives i en dynamisk hverdag, liker å ha oversikt og er en god problemløser. Du jobber strukturert, tar initiativ og setter deg raskt inn i nye oppgaver. Er sosial og takler en hektisk hverdag, med til tider mange oppgaver på en gang. Du får god opplæring, men du må ha innstilling og vilje til å lære og være selvstendig i arbeidet.
​​​​​

  • Har kjennskap/erfaring med eksport og import
  • Har jobbet med toll/fortolling, eller i det minste har kjennskap til dette
  • Gjerne benyttet Proteria toll, kjennskap til opprinnelses regelverk
  • Komfortabel med både norsk og engelsk (gjerne flere språk)
  • Gode It kunnskaper ( word/Excel etc)
  • Tilpasningsdyktig med gode kommunikasjons- og samarbeidsevner

Høres dette ut som noe for deg? Vi vil gjerne høre fra deg!

For mer informasjon eller spørsmål, kontakt oss på:

Mail:  Adriana.grytten@randstad.no
Mobil: 400 21 485

Mail: Richard.taylor@randstad.no
Mobil: 982 95 163

 

For å søke:

Send en kortfattet søknad med oppdatert CV via annonsen.

  • Søknadsfrist: Snarest – Løpende vurdering

Alle søkere vil få svar og blir kontaktet.

Du må logge inn for å søke på denne stillingen.


Opprett en profil, og søk enkelt på jobber. Trykk på knappen nedenfor, for å komme i gang.

Jobbsted