Eiendomsforvalter

  • Heltid
  • SANDVIKA, NORGE
  • Publisert: 5 dager siden
  • 17. juni 2025

Eiendomsforvaltning, Bærum kommune

Bærum kommune Eiendom er en av landets største eiendomsvirksomheter med ansvar for utvikling, utbygging, forvaltning, drift og vedlikehold av ca. 1 000 000 m2 bygningsmasse. Eiendom er organisert i 5 tjenesteområder: Eiendomsforvaltning, Teknologi og Eiendomsdrift, Eiendomsservice og renhold, Bygg og prosjekt, samt Grunneiendom.

Ønsker du en interessant og utfordrende eiendomsforvalterstilling som er sentral i kommunens eiendomsvirksomhet? Har du interesse for forvaltning og er kundeorientert, og trives i et hektisk miljø? Om du i tillegg har gode samarbeidsevner, kan du være den rette eiendomsforvalteren for oss!

Tjenestested Eiendomsforvaltning består av nærmere 30 medarbeidere, med høy kompetanse innenfor Eiendomsfaget. Tjenestestedet består av tre avdelinger; Bærum Øst, Bærum Vest og Bolig. Eiendomsforvaltning skal fokusere på strategisk eierskap, planlegging og utvikling for å maksimere verdien av både nye og eksisterende eiendommer.

Som følge av at en av våre medarbeidere skal ut i foreldrepermisjon, søker vi nå en vikar til stillingen som eiendomsforvalter.

Arbeidsoppgaver

  • Overordnet ansvar for beslutninger knyttet til eierskap, forvaltning, vedlikehold og drift av eiendommer i sin portefølje
  • Ansvar for vedlikeholdsbudsjettet for eiendommen i egen portefølje
  • Representerer eier av bygget, og skal ha virksomhetsperspektivet i prosjekter
  • Ansvar for inngåelse og oppfølging av bruksforholdet, herunder betingelser og reforhandling
  • Primærkontakt inn mot tjenestesteder, leietakere og brukere, og skal sørge for god informasjonsflyt
  • Bidra til gode prosesser, dialog og samhandling på tvers i Eiendom og med tjenestestedene i kommunen, samt med kunder, interessenter og innbyggere

En annen viktig oppgave vil være å bidra til å bygge Bærum kommunes omdømme som eiendomsaktør

Kvalifikasjoner

  • Relevant høyere utdanning på minimum bachelornivå (innen eiendom)
  • Dokumenterte resultater fra eiendomsforvaltning
  • Søkere fra land utenfor Skandinavia må ha bestått norskprøve B2

  • God erfaring fra eiendomsforvaltning og kunderettet virksomhet
  • Meget god skriftlig og muntlig fremstillingsevne
  • God økonomiforståelse, forretningssans og forhandlingsevne
  • Noe kunnskap om offentlige anskaffelser

I tillegg er det ønskelig med:

  • Erfaring fra offentlig forvaltning
  • Noe erfaring fra utleieprosesser
  • Forståelse for byggeprosesser og prosjektstyring

Personlige egenskaper

For å lykkes tror vi at

  • ditt arbeid preges av struktur
  • du har gjennomføringskraft og du evner å prioritere
  • du involverer og er tydelig i din kommunikasjon
  • du tenker helhetlig og på tvers av sektorer og fag
  • du skaper tillit og har en omgjengelig væremåte
  • du samarbeider godt samtidig som du evner å arbeide selvstendig

Vi tilbyr

Som eiendomsforvalter i Bærum kommune får du en spennende og utfordrende stilling med mange muligheter for personlig og faglig utvikling. Du vil være en del av et kompetanse- og utviklingsorientert fagmiljø som prioriterer kontinuerlig læring og samarbeid på tvers av organisasjonen.

Hos oss vil du få

  • en spennende og utfordrende stilling med forvaltningsansvar for en betydelig eiendomsportefølje
  • et tverrfaglig miljø med kunnskapsrike og engasjerte kolleger, og du blir del av et utviklingsorientert team
  • ansvar og oppgaver som gir bred kontaktflate og god kjennskap til helheten av Eiendoms- og kommunens virksomhet
  • gode utviklingsmuligheter hos en av Norges største eiendomsvirksomheter
  • en organisasjon i utvikling, som også omfatter bruken av teknologi og digitalisering
  • fleksitidsordning og mulighet til å jobbe utenfor kontoret 1-2 dager i uken
  • elbil-pool og elsykler
  • lønn etter avtale
  • offentlig tjenestepensjon
  • aktivitetsbaserte kontorlokaler i nyrenovert Kommunegård i Sandvika sentrum

Kontaktinformasjon

Jeanette Nyseter, Tjenesteleder Eiendomsforvaltning, 97004120, jeanette.nyseter@baerum.kommune.no
Kristine Nørgaard, Avdelingsleder Bærum Vest, 90934191, kristine.norgaard@baerum.kommune.no

Arbeidssted

Arnold Haukelands plass 10
1338 Sandvika

Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgiver: Bærum kommune

Referansenr.: 4980062527
Stillingsprosent: 100%
Vikariat
Startdato: 15.08.2025
Sluttdato: 01.08.2026
Søknadsfrist: 18.06.2025

Du må logge inn for å søke på denne stillingen.


Opprett en profil, og søk enkelt på jobber. Trykk på knappen nedenfor, for å komme i gang.

Jobbsted