Eiendomsforvalter

  • Heltid
  • ÅLGÅRD, NORGE
  • Publisert: 3 dager siden
  • 19. juni 2025

Byggforvaltning, Gjesdal kommune

Vil du være med å forvalte og utvikle kommunens bygg med fokus på bærekraft og fremtidsrettede løsninger?

Vi ser etter en engasjert og strukturert eiendomsforvalter som vil bidra til gode tjenester for innbyggere og brukere gjennom målrettet forvaltning, drift og vedlikehold av kommunens bygninger. Som eiendomsforvalter i Gjesdal kommune får du en viktig rolle i arbeidet med å sikre at byggene våre er funksjonelle, trygge og kostnadseffektive – både i dag og i fremtiden.

Byggforvaltning er en del av tjenesteområdet kultur og samfunn og samarbeider tett med prosjektledelse og byggdrift, samt brukere og andre fagmiljøer. Du vil få ansvar for tilstandsvurderinger, energi- og miljøoppfølging, tekniske systemer, samt bidra inn i prosjekter innen rehabilitering og nybygg. Arbeidshverdagen er variert og gir mulighet til å påvirke hvordan kommunens eiendommer utvikles og brukes.
Gjesdal kommune satser på smarte, innovative og bærekraftige løsninger i forvaltningen av bygg, og det er derfor en stor fordel om du har interesse og kompetanse innen disse områdene.

Arbeidsoppgaver

  • Gjennomføre og følge opp tilstandsvurderinger av bygg.
  • Hovedansvar for inneklima – oversikter og tiltak.
  • Energiøkonomisering – oversikter og tiltak.
  • Tekniske systemer (adgangskontroll, kameraovervåking, innbruddsalarmer, SD-anlegg).
  • Bidra med fagkompetanse i rehabiliteringsprosjekter og ved nybygg.

Andre oppgaver som kan være aktuelle:

  • Hovedansvar for universell utforming.
  • Byggforvaltning sin representant i sameier der kommunen eier leiligheter.
  • Ansvar for avdelingens tegningsdatabase (BIM, CAD).

Kvalifikasjoner

  • Teknisk fagskole, ingeniørhøyskole eller annen høyere utdanning innen byggetekniske fag og relevant erfaring.
  • Kunnskap/erfaring innen gjeldende lovverk m/forskrifter for fagområdet.
  • Gode muntlige og skriftlige norskkunnskaper.
  • Gode digitale ferdigheter inne ulike program og et ønske om å bidra til digitalisering- og forbedringsarbeid.
  • Førerkort klasse B.

Vi søker deg som er:

  • Strukturert: Du har god oversikt, planlegger langsiktig og arbeider systematisk.
  • Ansvarsbevisst: Du tar eierskap til dine oppgaver og sørger for at byggene driftes sikkert og effektivt.
  • Samarbeidsorientert: Du kommuniserer godt og jobber konstruktivt med kolleger, brukere og eksterne aktører.
  • Initiativrik: Du ser forbedringsmuligheter og handler proaktivt.
  • Engasjert i bærekraft: Du er opptatt av miljøvennlige og fremtidsrettede løsninger i eiendomsforvaltningen.

Vi tilbyr

  • Konkurransedyktig lønn. Se garantilønn her.
  • God pensjonsordning i KLP/SPK med lånemuligheter.
  • Mulighet for barnehageplass for ansattes barn.
  • Vi har en personalhytte på Hellvik til utleie for alle ansatte. 
  • Variert og spennende arbeid med høyt fokus på fagutvikling. 
  • Trivelig og lærerikt arbeidsmiljø med dyktige kollegaer. 
  • Vi verdsetter høy kunnskap og kompetanse i våre tjenester og tilbyr relevant videreutvikling/utdanning der det er hensiktsmessig.

Bedre sammen  – er Gjesdal kommune sin visjon. Med verdiene: 

  • Framtidsretta – Vi ser etter muligheter, og finner bærekraftige løsninger sammen.  
  • Inkluderende - Sammen skaper vi et godt arbeidsmiljø og et trygt samfunn for alle.  
  • Lagspillere - Vi møter andre med respekt, vi samarbeider og gjør hverandre gode.  

Vi har heltidskultur for å sikre god kvalitet, kontinuitet og kompetanse for alle ansatte og de vi er til for, samt et godt arbeidsmiljø og forutsigbarhet for den enkelte medarbeider. 

Vi ønsker å være en arbeidsgiver som gjenspeiler mangfoldet i samfunnet. Derfor oppfordrer vi alle kvalifiserte til å søke – uansett alder, kjønn, funksjonsevne, seksuell orientering, religion, etnisitet eller hull i CV-en. 

Attester og vitnemål
Vi ber om at du laster opp attester og vitnemål, i PDF-format, sammen med søknaden din. Utenlandske vitnemål må ha norsk godkjenning fra Hk-dir og utenlandske attester oversatt til et skandinavisk språk eller engelsk. Vi gjør oppmerksom på at dokumentasjon på bl.a. verneplikt og omsorg for barn, eldre eller syke også kan gi uttelling på lønnsansiennitet. Ansettelse skjer etter gjeldende regler og tariffavtaler. I stillinger der politiattest kreves skal denne leveres (ikke eldre enn 3 mnd.) ved tiltredelse i stillingen. 

Kontaktinformasjon

Ineta Trepekune, avdelingsleder, 95 13 46 26

Arbeidssted

Kongsgata 21
4330 Ålgård

Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgiver: Gjesdal kommune

Referansenr.: 4966825898
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 20.06.2025

Du må logge inn for å søke på denne stillingen.


Opprett en profil, og søk enkelt på jobber. Trykk på knappen nedenfor, for å komme i gang.

Jobbsted