Helsetjenestens driftsorganisasjon for nødnett HF
Vil du jobbe med avansert teknologi for å sikre pålitelig kommunikasjon i kritiske situasjoner?
HDO styrker sitt produktteam Telefoni og søker en DevOps-utvikler!
Stillingen har en sentral rolle i å forbedre drift og legge til rette for nye funksjoner, både internt i eget team og for HDOs kunder. Rollen omfatter utvikling av integrasjoner, API-er og webbaserte løsninger med fokus på å styrke og effektivisere infrastrukturen. Stillingen er ikke en klassisk fullstack-rolle, men vektlegger evnen til å forbedre og berike eksisterende systemer og verktøy.
Arbeidet inkluderer utvikling av nye tjenester som nødprosedyrer og IVR-løsninger, samt bidrag til drift, vedlikehold, dokumentasjon og automatisering. Stillingen innebærer også deltakelse i prosjekter, samarbeid med leverandører og støtte på tvers av produktteam. Solid utviklingskompetanse og forståelse for stabil og skalerbar plattformdrift er viktig for å lykkes i rollen.
Er dette noe for deg? Send oss din CV og noen ord om din interesse innen søknadsfristen.
Ta gjerne kontakt med våre rådgivere i The Assessment Company for mer informasjon om selskapet, stillingen og prosessen, Mari Holand på tlf.: 97126957 eller Camilla Kristiansen på tlf.: 408 71 750. Du kan også ringe produkteier for teamet, Anita Østlund på tlf.: 909 51 680.
HDO ønsker mangfold og oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, etnisitet og
funksjonsnedsettelser. Etter søknadsfristens utløp blir det utarbeidet offentlig søkerliste. Søkere som anmoder om å bli unntatt fra denne, bes begrunne dette i søknaden.
HDO benytter personlighets- og evnetester og utfører bakgrunnssjekk i denne rekrutteringsprosessen.
Det er per tidspunkt ikke et krav om sikkerhetsklarering for denne stillingen, men et slikt krav kan bli stilt på et
senere tidspunkt.
Arbeidsoppgaver
Dine viktigste ansvarsområder inkluderer:
- Utvikling og vedlikehold av integrasjoner tilknyttet HDOs telefoniplattform og underliggende systemer
- Utvikling av web-løsninger (frontend og backend)
- Utvikling av nye tjenester, som portal for nødprosedyrer og IVR-løsninger
- Bidra til gode rutiner og prosedyrer for drift og vedlikehold, sikre høy oppetid og etterlevelse av våre tjenesteavtaler
- Koordinering og planlegging av utbygging, omlegging og oppgradering av løsninger
- Oppfølging av leverandører og samarbeidspartnere
- Deltagelse i prosjekter og støtte til andre produktteam ved behov
Kvalifikasjoner
Vi tror du har:
- Høyere relevant utdanning, gjerne innen IT eller tekniske fag (relevant erfaring kan kompensere for krav til utdannelse).
- Har erfaring og/eller kunnskap innen områder som systemutvikling og DevOps-praksis (CI/CD), API-integrasjoner, webapplikasjoner, brukervennlige grensesnitt, containerdrift og moderne driftsteknologier
- God forståelse for datasikkerhet og beste praksis innen sikker drift
- Teknisk kompetanse innen Windows Server, Linux, nettverk, informasjonssikkerhet og sentraliserte driftsmiljøer
- Erfaring med både Linux- og Microsoft-miljøer
- Kommuniserer godt på norsk og engelsk, skriftlig og muntlig
- Har førerkort klasse B
I tillegg er det et pluss om du har kjennskap til: - Voice over IP
- Drift av samfunnskritiske 24/7-tjenester
- Prosessorientert arbeid (f.eks. ITIL)
- Kontinuerlig produktutvikling i tverrfaglige team
Personlig egnethet tillegges særlig vekt.
Personlige egenskaper
Vi søker etter en utvikler som ønsker å kombinere teknisk arbeid med et driftsperspektiv i et miljø preget av høy fagkompetanse og samfunnskritisk ansvar. Du er målrettet, kvalitetsbevisst og har høy gjennomføringsevne. Du har evne til å se helhet og sammenhenger i komplekse tekniske miljøer, og du motiveres av å skape løsninger som har reell verdi for driftsmiljøer og kritisk infrastruktur.
Du har gode relasjonelle ferdigheter, en serviceinnstilt holdning og evne til å kommunisere ideer og løsninger på en klar og forståelig måte. Du lærer raskt nye teknologier, er nysgjerrig og evner å tenke kreativt i utviklingen av nye tjenester og forbedring av eksisterende løsninger.
Vi tilbyr
Vi tilbyr:
En spennende og utfordrende rolle i en organisasjon som leverer samfunnskritiske tjenester. Du får jobbe i et dynamisk og agilt team med korte beslutningsprosesser, med store muligheter for faglig utvikling og kompetanseheving. Vi har en trivelig og støttende arbeidskultur med dyktige kollegaer og et aktivt bedriftsidrettslag med mulighet for trening i arbeidstiden. Vi har konkurransedyktige betingelser med bransjeledende pensjonsordninger, fleksibelt arbeidssted og -tid (fleksitid) med mulighet for hjemmekontor.
Kontaktinformasjon
Mari Holand, Rådgiver i The Assessment Company, 97126957
Camilla Kristiansen, Rådgiver i The Assessment Company, 40871750
Anita østlund, Produkteier , 90951680
Arbeidssted
Hans Mustads gate 31
2821 GJØVIK
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Helsetjenestens driftsorganisasjon for nødnett HF
Referansenr.: 4986985728
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 10.08.2025