Statens sivilrettsforvaltning
Om stillingen
Sivilrettsforvaltningen (SRF) er en virksomhet i vekst og utvikling, og vi ser etter en samfunnsengasjert, initiativrik og løsningsorientert student som kan bidra til samfunnsnyttige oppgaver. Stillingen er tilknyttet Avdeling for utvikling og virksomhetsstyring, hvor du vil få anledning til å kombinere studiene med relevant erfaring i en statlig virksomhet med viktige forvaltningsoppgaver.
Arbeidsoppgavene vil kunne variere etter virksomhetens behov, men vil i hovedsak omfatte rutinemessige administrative oppgaver i avdelingen. Du vil få god opplæring og oppfølging, og det legges til rette for at du raskt skal kunne bidra på en måte som gir deg læring og verdi for SRF.
Vi er etter deg som er positiv, fleksibel og engasjert, og som har lyst til å lære mer om hvordan offentlig sektor fungerer i praksis. Du trives med varierte oppgaver, og tar ansvar for å bidra der det er behov. Du har evne til å arbeide selvstendig, samtidig som du samarbeider godt med andre.
I SRF blir du del av et inkluderende og faglig sterkt arbeidsmiljø, der medarbeidere og ledere jobber sammen for å skape en god og utviklende arbeidsplass. Vi har en organisasjonskultur som bygger på åpenhet, tillit, respekt og et ønske om å spille hverandre gode. Kunnskapsdeling og aktivt medarbeiderskap står sentralt hos oss, og vi tror et godt arbeidsmiljø er en forutsetning for gode resultater.
Arbeidssted er for tiden våre lokaler i Oslo.
Arbeidsoppgaver
- fakturabehandling, lønnskontroller og reiseregninger
- oppfølging av diverse driftsavtaler
- poståpning og skanning
- journalføring og kontrolloppgaver
Andre arbeidsoppgaver kan også være aktuelle, og de konkrete arbeidsoppgavene kan variere ut fra behovet i avdelingen.
Kvalifikasjonskrav
- påbegynt bachelor/mastergrad fra universitet eller høgskole
- meget god skriftlig og muntlig fremstillingsevne
- god IKT-forståelse
Personlige egenskaper
- løsningsorientert og strukturert, med evne til å holde oversikt over flere oppgaver samtidig
- selvstendig, ansvarsbevisst og fleksibel
- nysgjerrig og initiativrik
- gode samarbeidsevner
Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi tilbyr deg
- relevant og spennende deltidsjobb ved siden av studiene
- gode muligheter for faglig utvikling
- et hyggelig og dynamisk arbeidsmiljø
Stillingene lønnes etter statens lønnsregulativ som konsulent, med timelønn kr 250. Det trekkes 2 % lovbestemt innskudd til Statens pensjonskasse.
Andre opplysninger
Vi ønsker oss mangfold blant våre ansatte, og oppfordrer alle kvalifiserte til å søke. Dersom det er kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn skal vi innkalle minst én søker i hver av disse gruppene til intervju. For å bli vurdert som søker i disse gruppene, det vil si positivt særbehandlet på denne måten, må søkerne oppfylle visse krav. Les mer om kravene på Arbeidsgiverportalen.
Vi oppfordrer søkere til å krysse av i jobbportalen dersom de har funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn. Avkrysningene i jobbsøkerportalen danner grunnlag for anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.
Ved ansettelse gjelder 6 måneders prøvetid.
Har du spørsmål? Ta kontakt med fagdirektør Ann Kristin Netland, tlf. 97 16 33 96 eller seksjonssjef Maja Braaten, tlf. 41 44 53 48.
Søknadsprosess
Elektronisk søknad sendes via http://www.jobbnorge.no.
Søknaden skal inneholde vedlegg som vitnemål/karakterutskrift og attester. Disse må lastes opp som vedlegg til den elektroniske søknaden. Søkere vil motta en bekreftelse på e-post ved innsendt søknad. Det er derfor viktig å påse at riktig e-postadresse er oppgitt i søknaden.
Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søker har bedt om ikke å bli ført opp på søkerlisten, jf. offentlighetslova § 25. Eventuelle ønsker om reservasjon må begrunnes. Vi varsler deg hvis vi ikke tar ditt ønske til følge.