
Kriminalomsorgsdirektoratet (KDI)
Om stillingen
Kriminalomsorgen jobber med fornyelse av fagsystemer og digitalisering av prosesser.
Vi ønsker oss en ny kollega i rollen som data- og integrasjonsspesialist, som kan bidra til å skape gode løsninger for domfelte, ansatte og samarbeidspartnere.
Har du lang erfaring med komplekse informasjonssystemer og integrasjoner?
Lang erfaring med databasehåndtering, dataflyt og migrering?
Er du god til å formulere tekniske krav?
Har du god komeptanse på Microsofts skyplattformer, Azure, MS SQL, mm
Da vil vi gjerne høre fra deg!!
Stillingen inngår i seksjon DigiT, avdeling for Digitalisering. «Digitale Tjenester – DigiT» skal effektivisere og utvikle brukerorienterte digitale tjenester for innsatte, domfelte, ansatte og samfunnets øvrige interessenter i straffegjennomføringen. Dette gjennom samspill mellom mennesker, prosesser og teknologi på tvers av kriminalomsorgen og med eksterne samarbeidspartnere. Seksjonen skal være kriminalomsorgens knutepunkt for utvikling av standardiserte og nasjonale digitale tjenester i kriminalomsorgen, herunder forstå og formidle organisasjonsbehov og omsette dette til teknologiske krav og digitale løsninger. Seksjonen har det overordnede ansvar for digitale utviklingsprosjekt, porteføljeforvaltning, informasjonssikkerhet og arkitekturprinsipper i henhold til digitaliseringsrundskriv, nasjonale strategier og føringer, samt kriminalomsorgens virksomhetsstrategi.
Arbeidsoppgaver
Data- og integrasjonsspesialiset vil jobbe med komplekse integrasjoner og dataflyt.
Målet er å sikre stabile og skalerbare integrasjonsløsninger i prosjekter som til enhver tid pågår i kriminalomsorgen, og mellom oss og andre aktører.
Typiske oppgaver vil være:
- Kvalitetsikring/test av integrasjoner og dataflyt
- Beskrive tekniske krav og forstå funksjonelle behov inn mot integrasjoner, dataflyt og dataintegritet
- Produsere teknisk dokumentasjon, endringsønsker, være en god kravstiller.
- Delta som data- og integrasjonsansvarlig i prosjekter i kriminalomsorgen
Utdanning og erfaring
Du må ha
- relevant høgskole- eller universitetsutdanning på minimum bachelornivå, og relevant erfaring. Særlig lang og relevant erfaring kan unntaksvis kompensere for manglende formell utdanning
- kompetanse på databasehåndtering, dataflyt og migrering
- lang erfaring (minimum 5 år) med kravspesifisering på tekniske krav
- lang erfaring (minimum 5 år) med teknisk testing, manuell og automatisk
- teknisk faglig bakgrunn, lang (minimum 5 år) erfaring som DBA, utvikler, eller driftskonsulent
- erfaring med å produsere dokumentasjon for flere formål og i forskjellige formater
Det er ønskelig at du har
- erfaring fra migreringsprosjekter
-
lang relevant erfaring med komplekse informasjonssystemer og integrasjoner
Personlige egenskaper
- strukturert og nøyaktig
- opptatt av kvalitet
- løsningsorientert og se etter mulighet for nye løsninger, områder som kan forenkles/forbedres
- du må ha meget gode kommunikasjonsevner muntlig og skriftlig først og fremst på norsk, men også på engelsk
- du må kunne jobbe selvstendig og i team
Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi tilbyr
- Arbeidssted Horten eller Lillestrøm
- Godt fagmiljø og engasjerte kollegaer
- Muligheter til å forme fremtidens løsninger og bidra til å oppnå vår visjon straff som endrer
- Fleksibel arbeidstid og hjemmekontorordning
- Gode pensjons, forsikrings- og låneordninger i Statens pensjonskasse (www.spk.no )
- Trening i arbeidstiden og trimrom både i Horten og på Lillestrøm
-
Parkeringsmuligheter
Stillingen lønnes som rådgiver med stillingskode 1434, fra kr 620 000 til 760 000 pr. år, eller som seniorrådgiver med stillingskode 1364, fra kr 760 000 til 942 700 pr. år, avhengig av erfaring og kvalifikasjoner. For spesielt godt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes. Det blir trukket 2 % innskudd til Statens pensjonskasse.
Generell informasjon
Kriminalomsorgen mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker oss medarbeidere med ulik kompetanse, livserfaring og perspektiv for å kunne bidra til en enda bedre oppgaveløsning.
Dersom det er kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, skal vi innkalle minst én søker i hver av disse gruppene til intervju.
Kjenner du deg igjen i en av disse kategoriene, kan du krysse av i jobbsøkerportalen vår. Du kan lese mer om kravene for å bli vurdert som søker i disse gruppene her.
Vi gjør oppmerksom på at det må ikke være noe å utsette på vandelen til den som ansettes. Dette må dokumenteres med en uttømmende politiattest forut for ansettelse.
Vi gjør også oppmerksom på at opplysninger om søkere kan bli offentliggjort selv om søker har bedt om å være unntatt søkerlisten. Søker vil i så fall bli varslet om dette og gitt anledning til å trekke søknaden.
Den som ansettes må rette seg etter organisasjonsmessige eller andre endringer som blir bestemt om arbeidsområdet.
Søknad og CV sendes elektronisk via linken "Søk stillingen" på denne siden. Fullstendige opplysninger om relevant utdanning og arbeidserfaring må fylles inn i det elektroniske skjemaet. Vitnemål og attester må følge søknaden. Vi ber om at du henter vitnemål fra Vitnemålsportalen direkte i Jobbnorge når du søker stillingen.
For spørsmål om elektronisk utfylling av CV kan Jobbnorge kontaktes på 75 54 22 20.