Foretaksadministrasjonen, Sykehusapotekene i Midt-Norge HF
Vil du være med og sikre god økonomi- og virksomhetsstyring i en samfunnskritisk virksomhet? Vi søker en erfaren og engasjert controller til å ivareta drifts- og utviklingsoppgaver i Sykehusapotekene i Midt-Norge HF. Som controller vil du ha en nøkkelrolle i vår økonomifunksjon og bidra til at vi forvalter offentlige midler på en trygg, effektiv og transparent måte – til beste for pasienter og helseforetakene vi betjener.
Sykehusapotekene i Midt-Norge HF er eid av Helse Midt-Norge RHF og forsyner sykehusene i Midt-Norge med alt av legemidler. Vi har også publikumsavdelinger ved seks sykehus. Foretaket har om lag 1,6 milliarder kroner i årlig omsetning og over 300 ansatte. Løpende regnskaps- og lønnsarbeid er outsourcet til annet selskap i foretaksgruppen.
Stilingen som controller i avdeling for virksomhetsstyring og økonomi er nyopprettet, og inngår i et team på fire medarbeidere. Avdelingen ledes av direktør for virksomhetsstyring og økonomi. Controller vil få ansvar for et bredt spekter av oppgaver blant annet utarbeidelse og kvalitetssikring av periode og årsregnskaper, budsjett, analyse og støtte til våre sykehusapotekere på økonomi- og regnskapsområdet. Stillingen er organisatorisk plassert i foretaksadministrasjonen i nye og gode lokaler i Trondheim, som del av administrerende direktørs stab på ca 25 engasjerte medarbeidere.
Arbeidsoppgaver
Du vil få ansvar for et stort og variert omfang av arbeidsoppgaver, herunder:
- Avslutning og kvalitetssikring av månedsregnskaper
- Årsregnskap, skatt og avgift for foretaket
- Utarbeidelse av økonomiske langtidsplaner og årsbudsjetter
- Økonomiske analyser, veiledning og støtte til ledere
- Avtaleimplementering og forvaltning av avtaler
- Utarbeide og kvalitetssikre økonomirapporter til ledelse, styre, morselskap og myndigheter
- Oppfølging av ekstern regnskapsfører
- Løpende avklare regnskaps- og økonomifaglige spørsmål
- Utvikling og forbedring av prosesser og rutiner
- SAP koordinator
Andre oppgaver må påregnes ved behov
Kvalifikasjoner
- Relevant økonomiutdanning, fortrinnsvis mastergrad
- Minimum tre års erfaring fra regnskap eller økonomistyring i mellomstor/stor virksomhet.
- Kan vise til erfaring med å fremstille og presentere analyser, data og regnskapstall, samt anvende disse til veiledning og støtte til ledere
- Erfaring med bruk av Excel og regnskapssystem
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk
Personlige egenskaper
- Ansvarlig og helhetstenkende
- Strukturert og nøyaktig med høy integritet
- Analytisk,systematisk og god på kommunikasjon
- Selvstendig og fleksibel
Vi tilbyr
- Gode faglige og personlige utviklingsmuligheter
- Utfordrende oppgaver i en samfunnsnyttig sektor
- Godt arbeidsmiljø med samarbeid på tvers av fagdisipliner
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
- Innendørs sykkelparkering
- Lønn etter avtale
- Medlemskap digitalt treningssenter
- Kort vei til kollektivtransport
- Kantine
Vi ønsker et godt vurderingsgrunnlag og ber deg registrere utfyllende CV i vår rekrutteringsportal og laste opp relevante attester og vitnemål.
Det er en målsetting at arbeidsstyrken i størst mulig grad gjenspeiler mangfoldet i befolkningen. Det arbeides derfor for å oppnå best mulig alders- og kjønnsbalanse i arbeidsstokken og for å rekruttere personer med innvandrerbakgrunn.
Kontaktinformasjon
Kristin Margrethe Nyheim, Direktør for virksomhetsstyring og prosjektportefølje, 906 93 784
Dag Hårstad, Administrerende direktør, +47 922 85 670
Arbeidssted
Elgeseter Gate 16
7030 Trondheim
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Sykehusapotekene i Midt-Norge HF
Referansenr.: 4994526169
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 18.08.2025