Enhet for økonomistyring, Tromsø kommune
Lyst til å forme din egen arbeidsdag og jobbe med varierte oppgaver?
Om du liker å jobbe i team og ser deg selv som et tilskudd til det faglige og sosiale, da har vi kanskje jobben for deg.
Som Controller hos oss får du en sentral rolle i planlegging og gjennomføring av kommunens budsjett-, rapporterings- og regnskapsprosesser.
Enhet for økonomistyring består i dag av ti engasjerte ansatte. Enheten har som mandat å legge til rette for at kommunestyret på en forsvarlig måte kan planlegge, prioritere og styre den kommunale økonomien knyttet til kommunekassa og kommunale foretak, innenfor fastsatte inntektsrammer og regelverk. Enheten skal også påse at driftsmessige forhold knyttet til økonomiområdet blir ivaretatt etter gjeldende regler.
Arbeidsoppgaver
- Bidra i arbeidet med økonomisk internkontroll, gjennom å utarbeide, vedlikeholde og implementere rutiner.
- Delta aktivt i løpende arbeid med økonomiplan, årsbudsjett, regnskap, rapportering og prognoser.
- Bidra i arbeidet med å videreutvikle og implementere bedre og mer effektive arbeidsprosesser, med fokus på automatisering.
- Avstemminger, kontroll og kvalitetssikring av regnskapet.
- Oppfølging av og støtte til budsjettansvarlige rundt økonomistyring.
- Bidra med rådgivning og opplæring på økonomiområdet, samt støtte økonomifunksjonen i andre deler av organisasjonen.
- Saksutredning og analyser sett opp mot lover og forskrifter innen kommunal forvaltning.
Kvalifikasjoner
- Minimum 4 års høyere økonomisk utdannelse, eventuelt bachelor med revisjon.
- Gode Excel-ferdigheter.
- Ønskelig med relevant erfaring fra Visma ERP/Unit4 ERP og kommuneregnskapet.
- Det er en fordel om du har kunnskaper om merverdiavgift, herunder merverdiavgiftskompensasjonsloven.
Personlige egenskaper
- Vi søker deg som er analytisk og selvstendig, og som kan jobbe planmessig og systematisk med krevende oppgaver, både individuelt og i team. Det stilles derfor også store krav til gode samarbeidsevner.
- Du tar utfordringer på strak arm, er løsningsorientert og fleksibel.
- Du har gode kommunikasjonsevner, både muntlig og skriftlig.
- Ved tilsetting vil det bli lagt vesentlig vekt på personlig egnethet.
Vi tilbyr
- Varierte og utfordrende arbeidsoppgaver.
- Gode utviklingsmuligheter.
- Stort økonomifaglig miljø med høy kompetanse og dedikerte medarbeidere.
- Gode pensjons- og forsikringsordninger.
- Trivelig arbeidsmiljø og flotte lokaler i rådhuset.
- Fleksibel arbeidstidsordning.
- Trening i arbeidstiden.
- Lønn etter avtale.
Annet
- Tilsetting skjer i henhold til gjeldende lover, reglementer og tariffavtaler.
- Vi gjør oppmerksom på at søkere kan føres opp på offentlig søkerliste selv om søkeren har bedt om anonymitet. Dette blir du i så fall varslet om.
- Attester og vitnemål legges ved søknad før intervju.
- Referanser registreres på forespørsel etter intervju.
- Søknad sendes elektronisk via Webcruiter.
Kontaktinformasjon
Thomas Johansen, Tjenesteleder, +47 90159597, thomas.johansen@tromso.kommune.no
Inger-Lise Efraimsen, Konst. fagleder regnskap, +47 777 57 019, inger-lise.efraimsen@tromso.kommune.no
Arbeidssted
Rådhusgata 2
9008 Tromsø
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Tromsø kommune
Referansenr.: 4954848388
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 04.05.2025