Bygg- og geodataavdelingen, Trysil kommune
Stillingen som byggesaksbehandler er organisert i bygg- og geodataavdelingen.
Sammen med de 8 avdelingene plan- og miljø, landbruk, veg, vann og avløp, eiendom, kultur, NAV og næring utgjør de sektor for samfunnsutvikling.
Arbeidsoppgaver
- Generell saksbehandling av byggesaker etter plan- og bygningsloven
- Tilsyn og ulovlighetsoppfølging etter plan- og bygningsloven
- Behandling av søknad om utslippstillatelse for mindre avløpsrenseanlegg etter forurensingsforskriftens kap. 12.
- Matrikkelføring etter matrikkelloven
- Veiledning etter overnevnte lov og forskrifter
- Andre oppgaver ut ifra den ansattes kompetanse kan tillegges ved behov
Kvalifikasjoner
- Byggfaglig utdannelse på bachelornivå eller høyere (ingeniør, arkitekt eller liknende) eller juridisk utdannelse på tilsvarende nivå
- Annen relevant utdanning kan også vurderes ved lang og relevant erfaring
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk
- God forståelse for bruk av digitale arbeidsverktøy
- Førerkort klasse B
Ønskelige kvalifikasjoner:
- God kjennskap til plan- og bygningsloven og forvaltningsloven
- Erfaring fra offentlig forvaltning
Personlige egenskaper
- Samarbeider godt med andre, men evner også å jobbe selvstendig
- Jobber analytisk og systematisk
- Trives med et høyt arbeidstempo og er serviceinnstilt
- Personlig egnethet vil bli vektlagt
Vi tilbyr
- Vi tilbyr interessante arbeidsoppgaver i en spennende kommune med et høyt aktivitetsnivå
- Du vil bli en del av et team med dyktige medarbeidere i et godt arbeidsmiljø
- Lønn etter avtale
- God offentlig tjenestepensjon
Kontaktinformasjon
Bjørn Helge Kristiansen, Konstituert avdelingsleder, +47 47472958, bjorn.helge.kristiansen@trysil.kommune.no
Arbeidssted
Storvegen 5
2420 Trysil
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Trysil kommune
Referansenr.: 4956310636
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 06.05.2025