Botjenesten har ledig vikariat som

  • Heltid
  • AVERØY, NORGE
  • Publisert: 7 timer siden
  • 5. juni 2025

Averøy kommune Botjenesten

En av våre kjekke kollegaer skal ut i mammapermisjon og vi trenger noen som kan passe jobben hennes mens hun er i permisjon. 

V i søker deg som har et varmt hjerte, jobber faglig målrettet og har fokus på å skape en god hverdag for våre brukere slik at de kan oppleve trygghet og glede i hverdagen. Vi har som målsetting å bidra til at den enkelte bruker har en aktiv og meningsfull hverdag, der trivsel, selvbestemmelse og mestring tillegges stor vekt.

Botjenesten yter bistand til utviklingshemmede, barn og voksne som bor i eget hjem/fosterhjem, i bofellesskap, samlokaliserte boliger, avlastning, barnebolig, aktivitetssenter, støttekontakt/privat avlastning. 

Vikariatet er delt mellom barnebolig og samlokaliserte boliger for voksne med utviklingsforstyrrelser.  

Arbeidstid 

Turnus pt. 12.5 timers vakter dag/kveld og arbeid pt. hver 4. helg i 100% stilling. I perioden 01.juli 2025 til 31.august 2026.

Ansvarsområder og arbeidsoppgaver

  • daglig omsorg og målrettet miljøarbeid
  • bidra til å skape trygghet og trivsel i eget hjem
  • kvalitetsarbeid / fagutvikling og veiledning
  • oppfølging av individuelle vedtak knyttet til helse, daglige gjøremål og fritid
  • oppfølging i forhold til HOTJL kap. 9
  • legemiddelhåndtering
  • primærkontaktoppgaver
  • verdibaserte oppgaver, selvbestemmelse, utvikling og mestring
  • praktiske gjøremål i bolig og andre delegerte oppgaver fra leder

 Kvalifikasjoner

  • norsk autorisasjon som vernepleier / sykepleier
  • relevant videreutdanning og/eller praksis er en fordel
  • gode digitale ferdigheter
  • førerkort klasse B.

For søkere med utenlandske yrkeskvalifikasjoner kreves språkkunnskaper tilsvarende nivå B2. 

Vi søker deg som har interesse for fagområde og motivasjon til å yte kvalitativt gode tjenester. Andre egenskaper som vil bli vektlagt er

  • evne til å skape trygge og gode rammer for bruker
  • en god relasjonsbygger
  • en som tenker helhetlig rundt bruker
  • har gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • liker utfordringer og takler endringer
  • tåler hektiske arbeidsperioder
  • systematisk og målrettet 
  • er faglig oppdatert på brukergruppen
  • har godt humør og evne til å bidra til et godt arbeidsmiljø

Ved tilsetting vil det bli lagt vekt på personlig egnethet.

Vi tilbyr 

  • en unik arbeidsplass i utvikling
  • gode muligheter for personlig vekst og utvikling
  • en spennende og utfordrende arbeidsplass
  • et godt støtteapparat og fellesskap
  • lønn etter kvalifikasjoner og tariff
  • gode pensjons- og forsikringsordninger i KLP. Se mer om pensjonsordningen som gjelder for deg her: KLP


Annet

Gyldig og tilfredsstillende politiattest, ikke eldre enn tre måneder, fremlegges før tiltredelse. 

Arbeidstakere tilsettes i Averøy kommune.

Arbeidstakere ansettes i kommunen på de vilkår og med de rettigheter og plikter som følger av overenskomster, reglementer og lover. 

Ved internt opprykk kan andre faste stillinger eller vikariater bli ledig.

Averøy kommune er en del av sentralitetsnivå 5, dvs. at dersom du er bosatt i kommunen, er yrkesaktiv og har studielån kan du få nedbetalt 25 000 kroner av studielånet ditt hvert år, les mer om dette her.

Søknad sendes

Det ønskes elektroniske søknader. Link til søknadsskjema finnes på denne siden.

Attester/tjenestebevis og vitnemål skal legges ved søknadsskjemaet.

Averøy kommune praktiserer meroffentlighet ved tilsettinger. Dette innebærer at du som søker må begrunne særskilt om du ønskes unntatt offentlighet. Begrunnelsen vurderes i forhold til reglene i offentlighetsloven §25. Dersom unntak ikke blir akseptert, vil søker varsles og eventuelt ha mulighet til å trekke sin søknad.

Averøy kommune ønsker ikke kontakt med annonsører.

Link til søknadsskjema: Søk her

Du må logge inn for å søke på denne stillingen.


Opprett en profil, og søk enkelt på jobber. Trykk på knappen nedenfor, for å komme i gang.

Jobbsted