Halden kommune Administrasjon
Beskrivelse av arbeidssted:
NAV Halden Aremark er en arbeidsplass i utvikling og endring, med 102 godt kvalifiserte og motiverte medarbeidere. Vi er organisert i fire avdelinger og en HR/økonomi-stab. Våre tjenester skal i størst mulig grad være tilpasset hver enkelt innbyggers behov, og der veiledernes kompetanse matches med det behovet innbyggeren har.
Vi har en ledig stilling som boligoppfølger ved NAV Halden Aremark. Vi er på jakt etter en engasjerende medarbeider, som er seg selv og er sulten på nye utfordringer. Her skal du jobbe med vanskeligstilte på boligmarkedet og mennesker uten fast bolig. Familier som bor dårlig.
I denne stillingen har vi mye tverrfaglig samarbeid, på tvers av alle avdelinger og andre instanser som er relevant.
Stillingens arbeidsområder/oppgaver:
- Du skal hjelpe innbyggere, som trenger det, å finne midlertidig botilbud.
- Tilby tjenestemottaker råd og veiledning for å bidra til å sikre en tilfredsstillende bosituasjon.
- Boligveiler fatter vedtak om råd og veiledning etter lov om sosiale tjenester § 17 .
- Boligveileder har den samlede oversikten over utleiemarkedet og tilgjengelige boliger.
- Har opparbeidet direkte samarbeid med noen utleiere som godtar depositum fra Nav.
- De har direkte tlf til boligveileder og tar kontakt ved behov.
- Tilsyn av nødboliger, klargjøring av nødboliger, innlosjering / oppfølging i nødbolig
- Informasjon om kommunale og statlige låne- og støtteordninger
- Hjelp til søknad om kommunal bolig og andre ordninger for etablering i bolig.
Vi drar på hjemmebesøk for å møte mennesker der De er, og bistå ut ifra deres ressurser. Det er viktig med oppsøkende arbeid i denne stillingen. Noen ganger kan forhold være mer forklarende ved å se selv enn hva beskrivelser dekker.
Kvalifikasjoner og utdanning:
Må krav:
- Fullført 3-årig relevant utdanning fra høyskole/universitet, gjerne innen helse, sosialfag eller pedagogikk
- Særlig relevant arbeidserfaring kan kompensere for utdanningskravet
- Du må ha veiledningskompetanse, og relevant erfaring fra veiledning og brukeroppfølging
Ønskelig krav:
God kjennskap til målgruppen, og gjerne erfaring fra lignede jobb
Personlige egenskaper:
-
Evne å håndtere ulike oppgaver og møte mennesker i ulike livssituasjoner
- Kan skape gode relasjoner, samt motivere og engasjere både brukere og kollegaer
- Evne og motivasjon for egen læring og tar ansvar for egen kompetanseutvikling
- Har gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
- Evner å håndtere stor arbeidsmengde ved å gjøre gode prioriteringer
- Du liker å jobbe systematisk, tar raskt tak i ting og sikrer at innbyggerne får den hjelp de trenger.
Vi tilbyr:
- Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde i et utviklingsorientert og passe stort NAV-kontor med et godt fagmiljø
- Gode muligheter for faglig og personlig utvikling i et godt arbeidsmiljø med engasjerte og inkluderende kollegaer
- En arbeidsplass med myndiggjorte medarbeidere og aktiv medbestemmelse
Generelle betingelser:
Pliktig medlemsskap i offentlig tjenestepensjonsordning med 2%.
Lønn i hht lov og avtaleverk
Søknad sendes:
Søknad med CV sendes elektronisk via knappen "Søk her".
Ved behov for veiledning ved utfylling av elektronisk søknad, kontakt Halden kommunes servicesenter.
Vi ber alle søkere vedlegge dokumentasjon på utdanning og attester på arbeidserfaring for å dokumentere kvalifikasjoner som fremkommer i CV og som grunnlag til lønnsfastsettelse. Ansiennitet blir vurdert og fastsatt basert på vedlagt dokumentasjon
Dersom det går fram av din søknad at du ønsker konfidensiell behandling, gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søker kan gjøres offentlig, selv om søker selv har bedt om konfidensiell behandling. Søker vil da få informasjon om dette – jfr. Offentleglova §25.
Som søker til en offentlig stilling har også du krav på å få tilgang til utvidet søkerliste med informasjon om øvrige søkere.
Åpenhet – Tillit – Respekt – Redelighet
Link til søknadsskjema: Søk her