Barnevern, Avdeling mottak og undersøkelse, Bydel Bjerke
Bydel Bjerke ligger i Groruddalen, nord-øst for Sinsenkrysset. Folketallet i bydelen er på omtrent 33 500 innbyggere, et tall som er forventet å stige i årene som kommer som følge av flere nye utbyggingsområder. Bydelen har en stor økning i barnefamilier og et godt utbygget tilbud til barn og unge. Bjerke barneverntjeneste har 68 ansatte fordelt på åtte avdelinger; en avdeling for mottak /undersøkelse, en tiltaksavdeling, en avdeling som jobber med barn under omsorg, en ressursavdeling, en avdeling med familieveiledere, en avdeling for ungdomstjenester, avdeling for forebyggende og en stab-avdeling. Kontoret tilbyr opplæring i Barnesamtalen DCM og har et spesielt fokus på kompetanse på vold og traumer.
I avdeling mottak og undersøkelse har to barnevernkonsulenter primæransvar for å ivareta mottaksoppgaver, herunder betjene vakttelefon, håndtere bekymringsmeldinger og arbeide i akutte saker. Stillingen vi lyser ut nå har mottaksarbeid som primæroppgave. Stillingen er ledig fra 01.08.2025.
Hos oss vil du komme til et team som har fokus på å levere faglig gode tjenester. Vi har et godt kollegialt miljø og er opptatte av å ha det bra sammen på jobb. Vi søker etter deg som trives med et høyt arbeidstempo og arbeid som krever oversikt og struktur.
Arbeidsoppgaver
– Saksbehandling etter Lov om barnevern, hovedsakelig behandling av bekymringsmeldinger, jf. Lov om barnevern § 2-1
– Akuttarbeid
– Gjennomføring av undersøkelser etter Lov om barnevern § 2-2
– Gjennomføring av avklaringssamtaler og generelle råd- og veiledningssamtaler
– Besvare barneverntjenestens vakttelefon innenfor kontortid
– Delta i mottaksforum
– Noe kveldsarbeid må påregnes
– Andre arbeidsoppgaver kan tillegges stillingen
Kvalifikasjoner
– Minimum sosial- eller barnevernfaglig bachelorgrad
– Erfaring fra mottaksarbeid i 1.linje barneverntjeneste
– Det er ønskelig med mastergrad, eller barnevernfaglig videreutdanning
– Personlig egnethet vektlegges
– For stillingen kreves fremleggelse av tilfredsstillende politiattest etter gjeldende regler
Personlige egenskaper
– Du bistår ved behov, er fleksibel og stiller opp for kollegaer
– Du har et stort engasjement og høy faglig kompetanse
– Du har initiativ og gjennomføringskraft
– Du har stor kapasitet
– Du har god muntlig og skriftlig fremstillingsevne
– Du er strukturert og målrettet
– Du liker utfordringer, er løsningsorientert og fleksibel
– Du evner å jobbe selvstendig, samtidig som du innehar gode kommunikasjons- og samarbeidsevner både ovenfor kolleger, samarbeidspartnere og familier
– Du ønsker å bidra i avdelingens og barneverntjenesten arbeid og videre utvikling
Vi tilbyr
– Mulighet til å påvirke og være med på utvikling av organiseringen av Bjerke barneverntjenestes mottaksarbeid
– Godt miljø med engasjerte kolleger
– En spennende og utfordrende jobb
– Ekstern og intern veiledning
– Gode forsikrings- og pensjonsordninger
– Fleksibel arbeidstid
– Lønnsplassering i lønnsramme 2208 (lønnstrinn fra 35 til 44, kr 595 700,- til 697 400,- pr. år i 100% stilling) i Oslo kommunes regulativ, avhengig av ansiennitet.
– Det tilbys to ekstra lønnstrinn ved fullført barnevernsfaglig mastergrad eller annen relevant utdanning på tilsvarende nivå
– Det tilbys ett ekstra lønnstrinn ved minst fire års arbeidserfaring fra barnevernet i tillegg til fullført barnevernsfaglig eller annen relevant videreutdanning med minst 30 studiepoeng.
Kontaktinformasjon
Helen Lohne, 21802180
Arbeidssted
Ulvenveien 80
0581
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Bydel Bjerke
Referansenr.: 4947924537
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 16.04.2025