Sel Helsestasjon
Barnekoordinator, 40 % års-vikariat ledig fra 15.august 2025
St.id. 861
Om stillingen
For å sikre sammenhengende og godt koordinerte tjenester til foreldre, barn og ungdommer der det er sammensatte tjenestebehov og store omsorgsoppgaver, utlyser vi et vikariat med mulighet for fast stilling som barnekoordinator i Sel kommune. Stillingen vil bli ledig medio august 2025, og vil ha ett års varighet.
Oppgavene vil bestå av oppfølging og bistand rundt familier der det er omfattende hjelpebehov og større behov for tett oppfølging i ulike faser av livet.
Stillingen som barnekoordinator er organisert direkte under kommunalsjef for helse og omsorg og arbeider på systemnivå i tett samarbeid med koordinerende enhet, helsestasjon og oppvekst sektoren.
Vikariatet på 40% består av dagarbeid og kan kombineres med andre stillinger kommunen.
Arbeidsoppgaver
Bistå i arbeidet med å koordinere tjenestetilbudet til barn med alvorlig sykdom, skade eller nedsatt funksjonsevne med behov for langvarige og koordinerte helse- og omsorgstjenester og velferdstjenester
Delta aktivt i tverrfaglig arbeid i enkeltsaker og tverrfaglig utviklingsarbeid.
Bidra aktivt til å ivareta kommunens ansvar for nødvendig oppfølging og tilrettelegging for innbyggerne i aktuell målgruppe.
Sørge for fremdrift i arbeidet med individuell plan og etablering av BTI modell.
Være koordinator i enkeltsaker og delta i samarbeids- og ansvarsgruppemøter, der det er avklart/vedtatt.
Kvalifikasjonskrav
Bachelor innen helsefag eller andre relevante fagområder
Kunnskap om lover, forskrifter, faglige retningslinjer og veiledere som regulerer forvaltning og tjenester innen fagområdet
Endrings- og samarbeidskompetanse
Ønskede kvalifikasjoner
Erfaring med veiledning av brukere, pårørende og medarbeidere innen fagområdet.
Erfaring med koordinering av tjenester
Erfaring fra og interesse for tverrfaglig samhandling
Ønskelig med erfaring fra arbeid med barn evt. med funksjonsnedsettelse
Personlige egenskaper
Du liker å jobbe i team og dele din kunnskap med dine kolleger
Har kunnskap og erfaring med å bruke data som verktøy
Evne til å kunne jobbe selvstendig
Er løsningsorientert, strukturert og ansvarsbevisst
God evne til relasjonsbygging
Interesserer deg for direkte arbeid med brukere og pårørende
Personlige egenskaper vil bli vektlagt.
Det tas forbehold om endring i organisering og oppgaver.
Sel kommune er opptatt av mangfold og oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uavhengig av alder, kjønn, funksjonsevne, etnisitet eller nasjonal bakgrunn.
Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort, selv om søkere ber om å ikke bli oppført på søkerlista, jfr. offentlighetslovens § 25.
Søkere må benytte elektronisk søknadsskjema under menypunktet: Ledige stillinger på vår hjemmeside http://www.sel.kommune.no
Vi gjør oppmerksom på at mottatt kopi av attester og vitnemål vil ikke bli returnert.
Spørsmål om stillingen kan rettes til Kommunalsjef for HO:
Arild Kongsrud
epost: arild.kongsrud@sel.kommune.no
mob.: 41630304