Avsnittsleder

  • Heltid
  • OSLO, NORGE
  • Publisert: 1 dag siden
  • 14. august 2025

Oslo politidistrikt

Om stillingen

Er du en synlig leder som evner å inspirere og motivere egne medarbeidere gjennom praktisk deltagelse i arbeidshverdagen?

Ved Oslo politidistrikt, p.t ved Felles enhet for operativ tjeneste, Seksjon for administrative fellesfunksjoner, er det ledig fast stilling som avsnittsleder for politimateriell. Avsnitt for Politimateriell er forvalter av Oslo politidistrikts materiell. Som leder for avsnittet vil du delta i den daglige oppgaveløsningen parallelt med at du bidrar med å utvikle gode tjenester for å legge forholdene best mulig til rette for politioperativt personell. 

Vi er på jobb for et trygt Norge. Som en del av politiets viktige samfunnsoppdrag, skal vi forebygge og bekjempe kriminalitet, skape trygghet og ivareta rettssikkerheten. Vi tror at mangfold bidrar til bedre oppgaveløsning, og søker derfor medarbeidere med ulik bakgrunn, erfaring, perspektiv og kompetanse. Dersom du har behov for tilrettelegging i rekrutteringsprosessen eller arbeidshverdagen, vil vi gjøre vårt beste for å gi deg det du trenger.

Dette ser vi etter hos en ny medarbeider

Vi ser etter en person som har høy gjennomføringsevne, er en sterk relasjonsbygger og som evner å prioritere, planlegge og gjennomføre innenfor eget ansvarsområde  samtidig som vedkommende har en genuin interesse for å ha ansatte rundt seg som presterer og trives. En sentral del av ditt ansvarsområde vil være å sikre kontinuerlig forbedring av materiell- og logistikkprosesser samt følge opp daglig drift gjennom å operere i grensesnittet mellom ledelse og utførende arbeid.    

Arbeidsoppgaver

  • være en operativ, aktiv og synlig leder for eget personell
  • påse at at avsnittet har fokus på kvalitet, etablerte faglige rammer og krav, effektiv ressursutnyttelse, samarbeid og måloppnåelse i tjenesteproduksjonen
  • utøve fag- og koordineringsansvar for Avsnittets fagområder.
  • inngå i seksjonens ledergruppe.
  • avsnittsleder har delegert ansvar for å forvalte en stor del av politidistriktets fellesbudsjett innenfor politioperativt materiell. Dette innbefatter oppfølging av beslutninger gjort i ledergruppen, IDF og AMU

Kvalifikasjoner

Dette må du ha for å være kvalifisert:

  • utdanning på bachelornivå innenfor materiell og logistikk. Annen relevant utdanning på bachelor nivå, kan sammen med 5 års relevant erfaring kompensere for kravet til bachelorgrad
  • relevant ledererfaring
  • svært god kunnskap om materiell og logistikk
  • erfaring med budsjettarbeid
  • god kunnskap om regelverk knyttet til offentlige anskaffelser og innkjøp
  • kunnskap om systematisk HMS arbeid

Det er også ønskelig med:

  • relevant lederutdanning /økonomiutdanning
  • prosjekterfaring
  • kompetanse innenfor ERP systemer

Den som ansettes må kunne sikkerhetsklareres for Hemmelig/Nato secret

Du må ha plettfri vandel og være skikket for tjeneste i politiet og politiattest (uttømmende og utvidet) må innhentes ved ev. ansettelse jfr. politiloven § 18 og politiregisterloven § 41.

Personlige egenskaper

  • gode lederegenskaper med evne til å samarbeide, motivere og inspirere
  • gode kommunikasjonsegenskaper 
  • være en relasjonsbygger tverrfaglig og internt i organisasjonen
  • evne til å prioritere, planlegge, beslutte og gjennomføre på eget ansvarsområde
  • være helhetsorientert og ha evne til å tenke langsiktig

Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Som medarbeider i politiet har du høy etisk bevissthet, du kjennetegnes av å være modig og helhetsorientert, du viser respekt og er tett på. Du kan lese mer om våre etiske retningslinjer og medarbeiderplattform her.

Dette kan vi tilby om du velger oss

  • Stillingen lønnes som Kontorsjef i SKO 1054 med årslønn: kr. 775.000-810.000. For særlig kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes 
  • Medlemskap i Statens pensjonskasse, med blant annet gode pensjons- og forsikringsordninger. Les mer her
  • Gode arbeidsbetingelser 

Mangfold i politiet

Dersom du har funksjonsnedsettelse, innvandrerbakgrunn eller hull i CV-en, er det anledning for å krysse av for dette i søknaden. Er du kvalifisert for stillingen, vil du bli vurdert for positiv særbehandling. 
Det innebærer at minst én søker fra hver av disse gruppene blir innkalt til intervju.

Les mer om positiv særbehandling når man søker jobb i staten her

Opplysningene du gir, brukes til å utarbeide anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.

. Video: https://www.youtube.com/watch?v=uUTjHmSB_Wc

Slik søker du

Du søker ved å skrive et kort søknadsbrev, registrere utfyllende CV og legge ved relevante vitnemål og attester.

Opplysninger om deg kan bli offentliggjort selv om du har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil du bli varslet om dette.

Du må logge inn for å søke på denne stillingen.


Opprett en profil, og søk enkelt på jobber. Trykk på knappen nedenfor, for å komme i gang.

Jobbsted