Avdelingsleder renhold – en nøkkelrolle i kommunens drift og trivsel

Haugesund kommune

Renholdsavdelingen er den største avdelingen i Bydrift, og utfører oppdrag i hele byen, totalt cirka 150 000 kvadratmeter. Avdelingen har ca. 50 ansatte, hvor fokuset er kvalitet, trivsel og et godt arbeidsmiljø. Vi er stolt over et stort mangfold – med over 20 nasjonaliteter! 

Vi ser nå etter en engasjert og dyktig avdelingsleder, som ønsker å bidra til videreutvikling av renholdstjenesten i kommunen. Stillingen innebærer en variert hverdag, hvor du både tar hånd om administrative oppgaver på kontoret, og er ute på farten i kontakt med våre ansatte og innbyggere.

Er du en strukturert og resultatorientert leder med erfaring fra renholdsbransjen? Da kan dette være en spennende mulighet for deg!

Arbeidsoppgaver

  • Ansvar for personal, økonomi og fag innenfor renhold

Herunder blant annet:

  • Lede og koordinere daglig og periodisk renhold ved bruk av digitale systemer 
  • Sikre kvalitet og leveranse i avdelingen (INSTA:800) 
  • Ansvar for opplæring og veiledning innen renholdsfaget 
  • Følge opp forhold knyttet til helse, miljø og sikkerhet (HMS) 
  • Avviksbehandling 
  • Koordinering av innkjøp og leveranser 
  • Lede medarbeidersamtaler og personalmøter 
  • Oppfølgning av kjemi og stoffkartotek knyttet til tjenesteområdet

Det kan i fremtiden bli endringer i ansvarsoppgaver.

Kvalifikasjoner

  • Fagbrev som renholdsoperatør, relevant erfaring kan kompensere for manglende fagbrev.
  • En fordel med erfaring fra tilsvarende stilling.
  • Gode datakunnskaper og erfaring med bruk av digitale systemer.
  • Norsk er arbeidsspråk i Haugesund kommune. Du snakker, leser og skriver så godt norsk at du både kan samarbeide med andre og utføre arbeidsoppgavene dine selvstendig.
  • Førerkort klasse B og tilgang til egen bil (godtgjørelse etter kommunens regulativ).

Personlige egenskaper

  • Kan arbeide systematisk, strukturert og selvstendig mot definerte mål.
  • Har evne til å skape gode relasjoner til interne og eksterne samarbeidspartnere.
  • Er tydelig som leder og kan motivere andre.
  • Har god serviceinnstilling og kan kommunisere godt med brukerne av våre bygg.
  • Har godt humør og kan samarbeide med kollegaer på tverrfaglig basis.

Vi tilbyr

  • Et godt fagmiljø der du kan være med på å utvikle kommunens tjenester 
  • Varierte dager, hvor du er både på kontoret og på farten ute
  • Engasjerte og dyktige medarbeidere 
  • Støtte av et godt etablert koordinator team
  • Tariffestet lønn, pensjons- og forsikringsordninger 

Kontaktinformasjon

Svein Aase, virksomhetsleder, +47 926 81 101

Arbeidssted

Kvalamarka 12
5514 Haugesund

Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgiver: Haugesund kommune

Referansenr.: 4987090691
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 31.07.2025

Du må logge inn for å søke på denne stillingen.


Opprett en profil, og søk enkelt på jobber. Trykk på knappen nedenfor, for å komme i gang.

Jobbsted