Universitetet i Oslo
Om stillingen
Eiendomsavdelingen arbeider hele tiden med ytterligere profesjonalisering av egen virksomhet. Innenfor renhold betyr det at vi arbeider systematisk med å ta i bruk ny teknologi, metoder og standarder i seksjonen. Vi har tatt i bruk digitalt renholdsplanleggingsystem og alle renholdere har et eget nettbrett som arbeidsverktøy. Seksjonen tester også ut robotiserte maskiner.
Avdelingsleder på renholdsområde 3 er for tiden ansvarlig for én renholdsleder, ni renholdere og én lærling i renholdsoperatørfaget. Disse fortjener en leder som ønsker
å videreutvikle og effektivisere renholdet samt ivareta den enkelte medarbeider. Evnen til å kombinere administrativ og faglig ledelse er viktig for å lykkes og trives. Stillingen krever god faglig forståelse for å kunne utføre oppgaver og ivareta tjenesteleveranse til avtalt servicenivå. Stillingen går inn i seksjonens ledergruppe og rapporterer til seksjonsleder.
Arbeidsoppgaver
- Lede gjennomføring og utvikling av renholdstjenesten i egen portefølje
- Personal-, økonomi- og resultatansvar for enheten
- Delta i planlegging og dimensjonering av renhold i Livsvitenskapsbyggets mottaksprosjekt
- Utarbeide anbudsdokumenter og delta i anbudsprosesser
- Kvalitetssikring og aktiv dialog med brukerne
- Oppfølging av lærling i seksjonen
Kvalifikasjonskrav
- Relevant utdanning fra universitet eller høyskole, gjerne innen Facility Management. Realkompetanse kan erstatte utdanningskravet.
- God skriftlig og muntlig kommunikasjonsevne på norsk og engelsk
- Relevant ledererfaring, herunder også endringsledelse
- God IT-forståelse og erfaring med relevante IKT-systemer for renhold, samt kjennskap til robotteknologi
- God økonomisk forståelse
Ønsket kompetanse
- Kunnskap og erfaring innenfor HMS-arbeid
- Erfaring med eller kjennskap til offentlige anskaffelser og økonomistyring
Personlige egenskaper
- Du har pågangsmot og er resultatorientert
- Du er en synlig og tydelig leder med evne til å motivere, involvere og utvikle dine medarbeidere
- Du er og jobber systematisk, effektivt, og gjør klare prioriteringer
- Du har gode kommunikasjons- og formidlingsevner
- Du er løsningsorientert og nytenkende samtidig som du er fleksibel og har høy gjennomføringsevne
Vi kan tilby deg
- Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver i en virksomhet med et viktig samfunnsoppdrag, som bidrar til kunnskapsutvikling, utdanning og opplysning som fremmer en bærekraftig, rettferdig og kunnskapsbasert samfunnsutvikling
- Engasjerte kollegaer i et godt arbeidsmiljø.
- Gode velferdsordninger
- Mulighet for inntil 1,5 time i uken med trening i arbeidstiden
- Fleksibel arbeidstid
- Medlemskap i Statens Pensjonskasse, som er en av Norges beste pensjonsordninger med gunstige boliglån og gode forsikringsordninger
- Lønn i stilling som avdelingsleder, stillingskode 1407 i lønnsspenn kr 760 000 til 820 000, avhengig av kompetanse og erfaring
Les mer om fordelene med å jobbe i staten i Arbeidsgiverportalen
Inkluderende arbeidsliv og mangfold ved UiO
Inkludering og mangfold er en styrke. UiO har et personalpolitisk mål om å oppnå en balansert kjønnssammensetning og rekruttere personer med innvandrerbakgrunn. Videre ønsker vi medarbeidere med ulike kompetanser, fagkombinasjoner, livserfaring og perspektiver. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.
Dersom det er kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, skal vi innkalle minst én søker i hver av disse gruppene til intervju.
Vi håper at du søker på stillingen hos oss.
Søknad
Søknaden skal inneholde:
- Søknadsbrev.
- CV.
- Vitnemål og attester
Søknad med vedlegg må sendes inn via vårt rekrutteringssystem Jobbnorge, klikk “Søk stillingen”.
Når du søker på stillingen, ber vi deg hente utdanningsresultatene dine fra Vitnemålsportalen.no. Om utdanningsresultatene dine ikke er tilgjengelige via Vitnemålsportalen, ber vi deg laste opp kopier av vitnemålene eller karakterutskriftene dine. All dokumentasjon må være på engelsk eller et skandinavisk språk.
Generell informasjon
Aktuelle søkere vil bli invitert til intervju.
Søkerlister kan bli offentliggjort iht. Offentleglova § 25 andre ledd. Når du søker jobb hos oss vil navnet ditt stå på den offentlige søkerlisten. Det er mulig å be om å bli unntatt denne listen. Du må begrunne hvorfor du ønsker unntak fra offentliggjøring og vi tar deretter stilling til om vi kan innvilge ønsket ditt. Kan vi ikke det vil du høre fra oss.