Steigen kommune
Om stillingen:
Avdelingsleder har ansvaret for den daglige driften av miljøtjenesten.
Sentrale arbeidsoppgaver
- Økonomistyring, personal,-og budsjettansvar og faglig ansvar for driften.
- Etablere, inspirere og motivere til samarbeid.
- Veilede personalet i det daglige arbeidet også i forbindelse med faglige spørsmål
- Ivareta koordinering og samhandling internt ved enheten, samt utvikle og vedlikeholde relasjoner til eksterne samarbeidspartnere.
- Bistå ansatte i komplekse og faglig utfordrende saker, og koordinere/utføre opplæring i fagkunnskap
Vi tilbyr:
- Lederfellesskap med høy kompetanse og godt samarbeid
- Gode arbeidsforhold og hyggelige kolleger
- Lederutdanning ved behov
- Tariffestede pensjons- og forsikringsordninger
- En enhet som er IA- bedrift og har fokus på "frisknærvær"
- En utviklingsorientert organisasjon
- Steigen Kommune har for tiden egen leiebilordning. Bilene benyttes til kommunal tjenestekjøring.
Krav til kompetanse og ønskede kvalifikasjoner:
Kompetansekrav:
- 3-årig relevant universitets- eller høgskoleutdanning
- Gode kommunikasjonsferdigheter i form av god skriftlig og muntlig fremstillingsevne
- God kunnskap om bruk av data som verktøy
- Relevant ledererfaring
- Førerkort klasse B
Ønskede kvalifikasjoner:
- Lederutdanning
- Bred erfaring innen denne type tjeneste
- Lyttende og løsningsorientert
- God evne til å jobbe systematisk og målrettet, samt å kunne håndtere store arbeidsmengder
- God økonomistyring
- Personlig egnethet vektlegges
Ansettelse
Kvalifiserte søkere vil bli innkalt til intervju.
- Tilsettingen skjer i henhold til gjeldende lover, reglementer og avtaleverk.
- Lønn etter avtale i forhold til utdanning og praksis.
- Politiattest uten bemerkning jf. Helse- og omsorgsloven § 5-4 må dokumenteres før signering av arbeidsavtale.
Offentlighet
Opplysninger om søker kan bli gjort offentlige selv om søkeren har bedt om ikke å bli oppført på offentlig søkerliste jf. Offentlighetslovens § 25.