Avdelingsleder forvaltning

  • Heltid
  • VERDAL, NORGE
  • Publisert: 5 dager siden
  • 26. april 2025

Helse og omsorgstjenester, Verdal kommune

Helse i Verdal kommune består fra 2025 av to virksomhetsområder – Mestring og helse, og Habilitering og hjemmetjenester. I direkte linje til Kommunalsjef helse er forvaltningskontoret for helse og omsorgstjenester organisert, i tillegg til Utviklingssenteret for sykehjem og hjemmetjenester, og stab.

Verdal kommune arbeider aktivt med det strategiske arbeidet knyttet til fremtidens helsetjenester, for at kommunen skal kunne gi forsvarlige helse og omsorgstjenester nå og i fremtiden. I dette arbeidet er tildelingspraksis en viktig faktor, og forvaltningskontoret sentral aktør. Har du erfaring, interesse og engasjement for dette området har du nå mulighet til å ta del i dette spennende og utfordrende arbeidet i Verdal kommune.

Forvaltningskontoret har fra juli 2025 ledig fast 100% stilling som avdelingsleder.

Forvaltningskontoret tar imot henvendelser om alle typer helse- og omsorgstjenester, gir informasjon, behandler søknader, utreder saker og fatter vedtak. Forvaltningskontoret er også kommunens koordinerende enhet og har et overordnet ansvar for arbeid med individuell plan og koordinatorer. Virkeområdet er bredt, og stiller store krav til tverrfaglig samarbeid. Forvaltningskontoret har for tiden 5 årsverk.

Avdelingsleder vil i tillegg til å ha ansvaret for den daglige driften av Forvaltningskontoret, ha overordnede oppgaver knyttet til ressurskrevende brukere, samt fag- og kvalitetsutvikling i helse. 

Arbeidsoppgaver

Rollen som avdelingsleder helse i Verdal kommune har delegert lederansvar for personal, fag- og tjenestekvalitet, samt økonomi. Det betyr:

Personalansvar:
Du har fokus på nærledelse for en gruppe medarbeidere i tråd med kommunens arbeidsgiverpolitikk og organisasjonsplattform
Du bidrar til at dine medarbeidere opplever støttende lederskap, faglig utvikling og mestring i arbeidshverdagen

Du bidrar til godt partssamarbeid

Fag- og tjenestekvalitetsansvar:
Du har fokus på medarbeiderskap i utvikling av tjenestene
Du bidrar til at tjenesteutøvelse og tjenesteutvikling baseres på kunnskapsbasert praksis
Du bidrar til brukermedvirkning i utvikling av tjenestene
Du samarbeider godt med andre for best mulig helhetlig tjenester, både internt i kommunen, og med eksterne aktører

Økonomiansvar:
Du budsjetterer for eget område
Du har løpende økonomisk kontroll med månedlige rapporteringer

Å være en del av lederteamet i helse:
Du planlegger utvikling og drift i tett samarbeid med resten av lederteamet
Du deltar aktivt i å nå målsettingene for helse, og for eget ansvarsområde
Du tar medansvar for internkontrollsystem
Du deltar aktivt i arbeidsmiljøprosesser, og bidrar til et trygt og inkluderende arbeidsmiljø

Avdelingsleder for forvaltningskontoret skal i tillegg:
ivareta daglig drift av forvaltningskontoret, i det sikre god saksbehandling og samhandling med tjenestene
ivareta overordnet arbeid knyttet til oversikt og tilskudd ressurskrevende brukere
ivareta overordnet arbeid knyttet til kvalitetssystemet Compilo
sammen med virksomhetslederne legge til rette for, og koordinere fag- og kvalitetsarbeidet i helse

Stillingen rapporterer til kommunalsjefen

Kvalifikasjoner

Bachelor innen helsefag
Ønskelig med lederutdanning, relevant ledererfaring kan kompensere
Videreutdanning innen forvaltningsrett og helserett, eller tilsvarende, eventuelt plan om gjennomføring
Kunnskap om og erfaring med kommunale helse- og omsorgstjenester
Kunnskap om samhandling mellom forvaltningsnivå og tverrfaglig samarbeid
God muntlig og skriftlig framstillingsevne
God digital kompetanse

Personlige egenskaper

Tar initiativ, er selvstendig og fleksibel
Liker å jobbe i team, god på samarbeid og relasjoner
Strukturert og god arbeidskapasitet
God til å motivere og nyttiggjøre seg andres kompetanse
Personlig egnethet vektlegges

Vi tilbyr

Del av et team som jobber aktivt og innovativt med utvikling av helsetjenestene
Mulighet til egenutvikling, og bidra til å utvikle helsetjenestene for fremtiden
Varierte, meningsfulle, utfordrende og spennende arbeidsdager

Som ansatt i Verdal kommune vil du få ordnede lønns- og arbeidsvilkår, samt gode pensjons- og forsikringsordninger. Tilsetting skjer på de vilkår som fremgår av lover, forskrifter og reglement.

Kontaktinformasjon

Annette Høin, Kommunalsjef helse, +47 92667662, annette.hoin@verdal.kommune.no

Arbeidssted

Stiklestad Alle 6b
7654 Verdal

Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgiver: Verdal kommune

Referansenr.: 4953312302
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 27.04.2025

Du må logge inn for å søke på denne stillingen.


Opprett en profil, og søk enkelt på jobber. Trykk på knappen nedenfor, for å komme i gang.

Jobbsted