Hjemmetjenesten Sør, Karmøy kommune
Hjemmetjenesten sør er en av tre virksomheter innen somatiske hjemmetjenester i Karmøy kommune.
Hjemmetjenesten sør består av to avdelinger innen somatisk hjemmetjeneste, egen avdeling for heldøgnsomsorg og dagavdelinger for eldre i kommunen.
Virksomheten er ledet av 1 virksomhetsleder og 4 avdelingsledere.
Det er nå ledig stilling som avdelingsleder for dagavdelingene.
Kommunen har 7 dagavdelinger som er lokalisert på ulike steder i kommunen fra sør til nord.
Vi har 20 ansatte med ulik fagbakgrunn, både høyskole utdanna og aktivitør/fagarbeider
Dagavdelingene benyttes av hjemmeboende eldre og en har samarbeid med alle somatiske hjemmetjenester i kommunen. Det er også i ulik grad samarbeid med kommunens institusjoner og vi har mange ulike frivillige som bidrar. Dagavdelingene driver med ulike aktiviteter så som tur, sittedans, trim, bingo, sang, musikk, baking, håndarbeid, trearbeid, planting med mer.
Kommunen prioriterer personer med demens til sine dagplasser, samt de som har ernæringsmessige utfordringer. Det forventes at leder er mye ute på de enkelte dagavdelinger, og at en må kunne bidra i det praktiske arbeidet om det skulle være behov for det.
Dagavdelingenes åpningstid varierer mellom kl 10-16, og leder bør være tilstede i dette tidsrommet. Det er åpent mandag til fredag.
Avdelingsleder har fag- personal- og økonomi ansvar innen sin avdeling.
Vi søker en person som er villig til å skape ett godt tilbud sammen med personalet. Du må være endringsvillig slik at dagtilbudet tilpasses brukers behov og kommunens økonomi.
Avdelingsleder rapporterer til virksomhetsleder som har overordnet ansvar for hele virksomheten.
Avdelingsleder har sammen med andre avdelingsledere og virksomhetsleder ansvar for å få virksomheten til å framstå som en enhet.
Arbeidsoppgaver
Avdelingsleder skal ha nærledelse. Har f.t kontor på Åkra men det er en forutsetning at en er mye rundt på de ulike dagavdelingene.
Avdelingsleder rapporterer til virksomhetsleder og har spesielt ansvar for oppfølging av fag og personal og generelt forbedringsarbeid i egen avdeling.
Avdelingsleder har ansvar for arbeidsnærvær, HMS/IA arbeid, budsjettinnspill, budsjettoppfølging, dokumentasjon, kvalitetsforbedring av tjenestene og veiledning av ansatte.
En jobber som ett team med de andre i ledergruppen og må kunne bistå i andre avdelinger etter avtale med virksomhetsleder.
Kvalifikasjoner
Relevant høgskole/universitetsutdanning
Erfaring fra arbeid med eldre, gjerne innen hjemmetjenesten
Videreutdanning innen ledelse er ønskelig, men ikke ett krav.
Personlig egnethet vil bli sterkt vektlagt.
Personlige egenskaper
Evne til helhetstenkning.
Evne til å ta beslutninger.
Evne til fleksibilitet, nytenkning og utvikling.
Evne til kommunikasjon og samarbeid
Evne til å kunne gi og ta imot veiledning
Evne til å håndtere vanskelige situasjoner
Evne til å utfordre og støtte medarbeiderne
Evne til prioritering og økonomistyring
Evne til å være en lagspiller og kunne jobbe godt i team.
Du må ha en positiv innstilling til alle arbeidsoppgaver.
Vi tilbyr
Et godt arbeidsmiljø med en munter stemning
Faglige utfordringer i ett positivt arbeidsmiljø
Utviklingsmuligheter
En selvstendig jobb som du selv kan være med å forme slik at en får gode tjenester til våre innbyggere.
Gode pensjons og forsikringsordninger
Generelle lønnsplasseringer i forhold til Hovedtariffavtalen.
Kontaktinformasjon
Brit Marie Slåttebrekk, +47 41916406
Arbeidssted
Engvegen 2
4270 Åkrehamn
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Karmøy kommune
Referansenr.: 4994755011
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 31.07.2025