Avdelingsleder

  • Heltid
  • LENA, NORGE
  • Publisert: 5 dager siden
  • 21. oktober 2025

Østre Toten, NAV

Vil du være med og utvikle fremtidens Nav kontor?

Nav Østre Toten søker en tydelig og engasjert avdelingsleder som vil være med å styrke vårt arbeid med arbeidsinkludering, sosialfaglig utvikling og helhetlig tjenester til innbyggerne.

Hos oss får du muligheten til å lede et kompetent og dedikert fagmiljø med stort engasjement for Navs samfunnsoppdrag, og vi ser etter deg som har ledererfaring, evner å bygge gode relasjoner og som motiveres av å utvikle både mennesker og tjenester i takt med samfunnets behov.

Om Nav Østre Toten

Nav Østre Toten er et partnerskap mellom stat og kommune, og har ansvar for å levere helhetlige tjenester til innbyggerne. Kontoret har 26 engasjerte medarbeidere med mangfoldig bakgrunn og kompetanse, som sammen jobber målrettet for å gi innbyggerne den støtten de trenger – til rett tid og med høy kvalitet.

Vi ønsker å være en arbeidsplass der ansatte får mulighet til å utvikle sin kompetanse og bidra aktivt til faglig utvikling. Kontoret har tydelig fokus på samarbeid, kvalitet og arbeidsrettet innsats.

Arbeidsoppgaver

Som avdelingsleder vil du få ansvar for å:

  • Lede og videreutvikle avdelingen for å sikre at Nav Østre Toten når sine mål og oppfyller sitt samfunnsoppdrag.
  • Opprettholde  et tydelig fokus på arbeidsrettet aktivitet, og bidra til økt yrkesdeltakelse.
  • Sikre høy kvalitet i tjenestene og god samhandling – til det beste for innbyggerne.
  • Utøve fag- og resultatansvar i avdelingens daglige drift og strategiske utvikling.
  • Planlegge og følge opp kompetanseutvikling og internkontroll.
  • Delta aktivt i helhetlig drift og tjenesteutvikling på kontoret.
  • Ivareta personalansvar og følge opp medarbeidere i det daglige.
  • Fremme teambygging, legge til rette for et godt arbeidsmiljø og effektiv samhandling – både i avdelingen og på tvers av kontoret.
  • Samarbeide med interne og eksterne aktører.

Det tas forbehold om endringer i arbeids- og ansvarsområder, og en må regne med å utføre de oppgaver som til enhver tid er nødvendig for at kontoret i størst mulig grad skal imøtekomme brukerenes behov.

Kvalifikasjoner

Vi ser etter deg som har:

  • Høyere relevant utdanning på minimum bachelornivå, fortrinnsvis innen sosialfag, samfunnsfag, pedagogikk eller ledelse.
  • Dokumentert ledererfaring, fra privat eller offentlig virksomhet.
  • Erfaring med mål- og resultatoppfølging, og personalarbeid. 
  • Erfaring fra tverrfaglig og tverrsektorelt samarbeid.
  • En klar forståelse av Navs samfunnsoppdrag og tjenester.
  • God digital kompetanse, samt evne og vilje til å ta i bruk nye teknologiske løsninger.
  • Gode kommunikasjonsferdigheter, både muntlig og skriftlig.

Vi ønsker også at du har:

  • Erfaring med endringsledelse, organisasjons- og tjenesteutvikling.
  • Erfaring med prosess- og prosjektledelse.
  • Erfaring og innsikt i arbeidsinkludering og velferdspolitikk, gjerne fra ett eller flere av Navs tjenesteområde.

Personlige egenskaper

Vi ser etter en avdelingsleder som:

  • Har stor arbeidskapasitet og jobber målrettet, strukturert og effektivt.
  • Er god til å prioritere, gjennomføre og oppnå resultater.
  • Er samlende og raus, med god evne til å veilede, motivere og utvikle medarbeidere.
  • Er en trygg og robust leder, som evner og håndtere komplekse saker.
  • Er en lagspiller og god på samarbeid.

Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Vi tilbyr

  • Spennende, utfordrende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde.
  • Et aktivt og engasjert arbeidsmiljø med gode kollegaer, preget av stor arbeidsinnsats og høy kompetanse.
  • Gode muligheter for faglig og personlig utvikling.
  • Fleksibel arbeidstid og mulighet for hybrid arbeidshverdag innenfor våre retningslinjer.
  • Avlønning som avdelingsleder, stillingskode 1407, i lønnsspenn fra kr 800 000,- til kr 850 000,-. Kompetanse og erfaring legges til grunn ved vurdering av stillingskode og lønnstrinn.
  • God pensjonsordning gjennom Statens Pensjonskasse (fra lønn trekkes 2% pensjonsinnskudd)

Nærmere opplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til Nav leder Gyrid Løkken Roaldsøy, 41229876.

Kontaktinformasjon

Gyrid Roaldsøy, 41229876

Arbeidssted

Rådhusgata 20
2850 Lena

Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgiver: NAV

Referansenr.: 5023130488
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 22.10.2025

Du må logge inn for å søke på denne stillingen.


Opprett en profil, og søk enkelt på jobber. Trykk på knappen nedenfor, for å komme i gang.

Jobbsted