Avdelingsleder

  • Heltid
  • VERDAL, NORGE
  • Publisert: 3 uker siden
  • 11. oktober 2025

• Administrativ og strategisk ledelse i tråd med kommunens plan- og styringsdokumenter
• Kostnadskontroll og en effektiv disponering av tildelte økonomiske midler i henhold til økonomireglementer og vedtatte budsjett

Stillingen er organisert i Habilitering og Hjemmetjeneste med tjenestested Bofellesskap og Avlastningsbolig for barn og unge.

Vi oppfordrer menn til å søke

Arbeidsoppgaver

• Å styre ressurser og ivareta arbeidsgiveransvaret i henhold til gjeldende lover, avtaler og prosedyrer, reglement og retningslinjer
• Å sikre et fullt forsvarlig arbeidsmiljø for alle medarbeidere
• Å bidra til god kvalitet i utvidet partssamarbeid
• Å lede i tråd med organisasjonsplattformen og vise retning
• Å ha god oversikt over kompetansebeholdning og kompetansebehov og ha aktive kompetanseplaner samt HMS planer
• Å sikre utvikling og kvalitet på tjenestene i egen avdeling og på tvers av avdelinger i Habilitering og Hjemmetjenester
• Å utøve internkontroll i eget ansvarsområde ved å overvåke, vurdere risiko, iverksette forbedringstiltak og følge opp
• Å bidra til god dialog med pårørende og verger samt de ulike samarbeidspartnere
• Å ivareta en bruker- og serviceorientert utvikling av kommunens tjenester
• Å jobbe aktivt med omdømmebygging

 

Kvalifikasjoner

Du har helsefaglig utdanning på bachelornivå – gjerne fysioterapeut eller ergoterapeut
Lederutdanning er ønskelig.

Relevant erfaring kan kompensere for manglende lederutdanning.

Erfaring:
Du har relevant fagbakgrunn og erfaring fra kommunal sektor .
Ledererfaring er en fordel.
Erfaring fra å ha jobbet i et lederteam er ønskelig.
Du vet hvordan man får samarbeid til å flyte – både internt og eksternt

Personlige egenskaper

Lederutdanning
Kjennskap til mestringsorientert ledelse
Forståelse for arbeidsgiver- og lederrollen
God digital forståelse
Førerkort klasse B
Kunnskap om turnusarbeid

Vi ønsker derfor at vår kandidat er:
Fleksibel og ansvarsbevisst
Tydelig og god til å organisere
Initiativrik og trygg
Godt humør
Endringsvillig
Opptatt av relasjonsbygging
innehar evnen til kritisk tenkning, samhold, samarbeid og en felles forpliktelse mot mål utover ens umiddelbare egeninteresse.

Personligegnethet vil bli vektlagt

Vi tilbyr

Lønn etter avtale og kommunens lønnspolitikk.
Fleksibel arbeidstid med 7 kompensasjonsdager pr år
Gode forsikrings- og pensjonsordninger
Faglige og personlige utviklingsmuligheter

Kontaktinformasjon

Hege Venås Deilrind Sigfridsdatter Koteng, Virksomhetsleder BODA, +47 97090966

Arbeidssted

Volhaugvegen 9
7650 VERDAL

Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgiver: Verdal kommune

Referansenr.: 5016673493
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 12.10.2025

Du må logge inn for å søke på denne stillingen.


Opprett en profil, og søk enkelt på jobber. Trykk på knappen nedenfor, for å komme i gang.

Jobbsted