Nav hjelpemiddelsentral Rogaland
Har du høy kompetanse på logistikk- og prosessforbedring og samtidig et stort hjerte for mennesker?
Nav hjelpemiddelsentral Rogaland er en del av et nasjonalt kompetansemiljø, med 1300 ansatte fordelt på 12 enheter og en styringsenhet. Vi er et ressurs- og kompetansesenter for tilrettelegging av tekniske hjelpemidler for mennesker med ulike funksjonsnedsettelser. Hjelpemiddelsentralen skal bidra til likeverdig og helhetlig problemløsninger gjennom tekniske/ergonomiske tiltak, tolketjeneste for døve/døvblinde, samt effektiv ressursutnyttelse.
Vi ser etter deg som er utviklingsorientert og har en samlende, trygg og tydelig lederstil. Du har lyst og evne til å skape struktur og rutiner i en hverdag med fokus på tjenesteleveranse. Vi har stort fokus på gjenbruk, og ønsker en leder som kan tilføre oss mer kompetanse på forsyningskjede/prosessforbedring, lager og logistikk. Du skal lede Nav hjelpemiddelsentral Rogaland sin avdeling for logistikk, med 12 dedikerte og mangfoldige medarbeidere. Vårt lager har en varebeholdning på ca. 50 mill. kr.
Sammen med 4 andre avdelingsledere i avdelingsdirektørens ledergruppe, er du en viktig del av helhetlig utvikling og drift av hjelpemiddelsentralen med våre ca. 100 medarbeidere, med bred kompetanse på mange områder.
Arbeidsoppgaver
- resultat, budsjett og personalansvar i egen avdeling
- videreutvikling av arbeidsmetodikk og prosessforbedringer i tråd med enhetens behov og mål
- utstrakt tverrfaglig samarbeid internt på hjelpemiddelsentralen, nasjonalt og eksternt med blant annet kommunenes egne hjelpemiddellagre
- bidra i nasjonalt prosjekt "Gjenbruk 2030"
- ansvar for kontrakter, innkjøp, etterfølgelse av nasjonale sikkerhetsrutiner på området
- rapportering iht. rutiner, regelverk og avtaler.
- medlem i avdelingsdirektørens ledergruppe
Kvalifikasjonskrav
- høyere utdanning innen logistikk, vareflyt, forsyningskjedeledelse eller lignende
- bred personalledererfaring
- erfaring fra logistikk og lagerstyring, gjerne også returhåndtering og gjenbruk
Ønskelig:
- lederutdanning
- erfaring fra organisasjon med samfunnsoppdrag/offentlig sektor
- videreutdanning eller sertifiseringer i prosessforbedringsmetode
Personlige egenskaper
- analytisk, strukturert, initiativrik og løsningsorientert
- god skriftlig og muntig kommunikasjons- og samarbeidsevne
- medarbeider- og resultatorientert
- strategisk og helhetsorientert
Vi tilbyr
- en spennende lederstilling med meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde i Nav hjelpemiddel og tilrettelegging
- aktive og engasjerte medarbeidere i et trivelig arbeidsmiljø med høy aktivitet
- lønn som avdelingsleder kode 1407 (780.000 – 870.000 )
- god pensjonsordning gjennom Statens pensjonskasse (fra lønn trekkes 2%)
- fleksitid
Kontaktinformasjon
Inger Messmer
Arbeidssted
Koppholen 16
4313 Sandnes
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: NAV
Referansenr.: 4958678406
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 11.05.2025