Avdelingsleder

  • Heltid
  • GRAN, NORGE
  • 7. januar 2026

Hadeland, Nav

Vi er ett Nav-kontor med ca. 60 ansatte som leverer tjenester til innbyggere, næringsliv og samarbeidspartnere i Gran og Lunner kommuner. Kontoret består av fire avdelinger.

Vår nye avdelingsleder skal for tiden lede jobbspesialistavdelingen, og blir en del av vår ledergruppe sammen med avdelingsleder for de tre andre avdelingene og leder av kontoret.
Som avdelingsleder hos oss får du en viktig rolle i å bidra til at organisasjon og medarbeiderne håndterer stadig endring samtidig som vi skal levere god kvalitet i våre tjenester. Sammen i ledergruppen skal vi jobbe med strategi og mål på både kort og lang sikt. Du vil ha en nøkkelrolle i å omsette dette til handling – gjennom inkluderende og motiverende ledelse av dine medarbeidere.

Vi ser for oss en trygg og modig person. Trygg nok til å stå i endringer og utfordrende situasjoner, modig nok til å ta avgjørelser og gjøre feil. Du er interessert i å utvikle din egen lederstil og lederrollen, gjennom refleksjon sammen i ledergruppen.

Tenker du at dette kan være deg? Send oss en søknad, vi ønsker at du i søknaden reflekterer rundt hva dine viktigste styrker som avdelingsleder vil være.

Stillingsprosent: 100%

Arbeidsoppgaver

  • Sammen med ledergruppen, planlegge virksomheten på kort og lang sikt, og sikre at avdelingen og kontor jobber mot felles mål
  • Lede og utvikle avdelingen med ansvar for fag, personal og resultater
  • Samarbeid internt med ledergruppe og kollegaer på kontoret ellers
  • Samarbeid med eksterne aktører for å nå felles mål, blant annet med næringsliv, DPS og psykisk helse i kommunene på ledernivå
  • Sikre at avdelingen og kontoret leverer god kvalitet på tjenestene, og etterlever gjeldende rutiner og lovverk

Kvalifikasjoner

Må-krav

  • 3-årig høgskoleutdanning, på minimum bachelornivå, gjerne innenfor organisasjon og ledelse og samfunnsfag. Like viktig som formell utdanning er hvem du er som person og at du har gode lederegenskaper. Særskilt relevant og lang erfaring kan kompensere for utdanningskravet
  •  God kjennskap til Nav sitt samfunnsoppdrag og tjenester
  • Ledererfaring
  • Erfaring fra budsjett- og økonomistyring
  • Arbeidsmarkedskunnskap
  • Kjennskap til tverretatlig samarbeid
  • Gode kommunikasjonsferdigheter både muntlig og skriftlig

Det er også ønskelig med

  • Erfaring med teamutvikling
  • God kunnskap om IPS/SE-metodikk
  • Gjennomført lederutviklingsprogram
  • Gode digitale ferdigheter
  • Førerkort kl. B

Personlige egenskaper

  • Du har evne til å skape tillit og bygge gode relasjoner
  • Du har evne til å motivere og engasjere medarbeidere
  • Du har en systematisk og ryddig arbeidsform
  • Du har gode samarbeidsevner
  • Du har evne til å løfte blikket, med et strategisk og helhetlig perspektiv. Samtidig som du evner å omsette mål og strategier til konkrete handlinger

Personlig egnethet vil vektlegges.

Vi tilbyr

  • Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
  • Et godt arbeidsmiljø med engasjerte og faglig dyktige kollegaer
  • Fleksibel arbeidstid med mulighet for noe hjemmekontor
  • Lønn etter kvalifikasjoner i lønnsspennet årslønn 780 000-880 000 kr
  • Pensjonsvilkår og mulighet for andre tjenester fra Statens pensjonskasse

Kontaktinformasjon

Anne Gro Vik, Nav-leder, 99 41 04 45, anne.gro.vik@nav.no

Arbeidssted

Storgata 16
2750 Gran

Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgiver: Nav

Referansenr.: 5047088405
Søknadsfrist: 08.01.2026

Du må logge inn for å søke på denne stillingen.


Opprett en profil, og søk enkelt på jobber. Trykk på knappen nedenfor, for å komme i gang.

Jobbsted