Oslo kommune, Renovasjons- og gjenvinningsetaten, Innsamlingsavdelingen, område F
Vi søker etter deg som er fleksibel, løsningsorientert og liker en variert arbeidsdag i høyt tempo. Du vil samarbeide tett med driftsleder og en annen assisterende driftsleder med daglig operativ drift, hvor du vil ha løpende kontakt med renovatører og kunder. Du vil også måtte regne med å jobbe ute med innsamling når det i noen tilfeller er behov for det. Det er derfor et krav at du har førerkort klasse C og gyldig YSK, og en fordel om du i tillegg har G8. Du vil også være stedfortreder for driftsleder.
Innsamlingsavdelingen har ansvaret for å sikre en effektiv og pålitelig innsamling av avfall. Område F, hvor denne stillingen er plassert, har hovedansvar for å samle inn avfall fra nedgravde løsninger og næringsdrivende. Gjennom tett samarbeid med renovatører, driftspersonell og administrasjon, sørger avdelingen for at avfallet blir hentet til rett tid og håndteres på en miljøvennlig måte. Vi jobber kontinuerlig med å optimalisere innsamlingen, forbedre logistikken og sikre en høy servicegrad for innbyggerne og næringsdrivende. Samtidig har vi alltid fokus på bærekraftige løsninger, og vår samfunnsoppgave spiller dermed en nøkkelrolle i byens sirkulære økonomi og miljøarbeid.
Vi er en flerkulturell avdeling, og mener at ulike perspektiver og mangfold styrker oss som organisasjon. Likeverd, likestilling og mangfold er en del av vår kultur.
Aktuell dokumentasjon (fagbrev, kopi av førerkort etc.) må lastes opp i søknaden i webcruiter før søknadsfristens utløp. Mangler din søknad relevant dokumentasjon, vil den ikke bli behandlet.
Arbeidsoppgaver
- Påse at gjeldende lovverk, retningslinjer, prosedyrer og instrukser følges
- Planlegge og å disponere ressursene (personal og utstyr) på eget område slik at oppgavene blir utført på en optimal måte
- Medvirker til utforming, gjennomføring og oppfølging av etatens systematiske HMS-arbeid
- Ajourføre vaktbok og timelister
- Bidra med forslag til utvikling og forbedring innenfor eget ansvarsområde
- Delta på og bidra i opplæring, samt følge opp og veilede renovatører og lag ute på rutene
- Ved særskilt behov gjennomføre innsamling
- Delta i rullering av kveldsvakt for ledere når drift gjør at det er behov for dette
Kvalifikasjoner
Krav til stillingen:
- Fagbrev innen renovasjon/annet relevant fagbrev
- Lang og allsidig erfaring fortrinnsvis innenfor renovasjon og logistikk kan kompensere for manglende fagbrev
- Førerkort klasse C og gyldig yrkessjåførkompetansebevis (YSK)
- Erfaring innen drift
- Gode IKT-ferdigheter
- Gode muntlige og skriftlige kommunikasjonsevner på norsk og engelsk
Fordel for stilling:
- G8 kranførerbevis
- Ledererfaring
- Grunnopplæring HMS, eksempelvis HMS-kurs for ledere eller verneombudskurs 40 timer
- Erfaring fra renovasjon og logistikk
Personlige egenskaper
- Evne til å se helhet og sammenhenger for å sikre at drifta totalt sett fungerer best mulig
- Serviceinnstilt, strukturert og løsningsorientert
- Fleksibel med evne til å veksle mellom operative og administrative utfordringer
- Gode samarbeidsevner og gjennomføringskraft
- Tar initiativ til utviklingsarbeid og er god på relasjons- og nettverksbygging
- Evne til å motivere og skape et godt arbeidsmiljø
Personlige egenskaper vil vektlegges.
Vi tilbyr
- Trivelig arbeidsmiljø med høyt tempo
- Gode pensjons-, forsikrings- og låneordninger gjennom Oslo pensjonsforsikring
- Tilgang til kantine og trimrom
- Mulighet for subsidiert treningsavtale
- Lønn etter Oslo kommunes lønnsregulativ, lønnstrinn 36 – 40 (for tiden kr. 628 000 – 674 200 per år)
Kontaktinformasjon
André Ferger Bilet, Driftsleder, 41 40 91 84
Arbeidssted
Haraldrudveien 20
0581 OSLO
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Oslo kommune
Referansenr.: 4997916427
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 17.08.2025