Informasjonsforvaltning, Indre Fosen kommune
Har du god datakompetanse og ønsker å arbeide innen dokumentasjon og arkiv?
Liker du rutinepregede oppgaver i et trivelig miljø?
Da ønsker vi å ha deg med på laget!
Vi søker ny kollega i inntil 100 % for snarlig oppstart. Vi søker etter deg som har arkivkompetanse, kunnskap og erfaring fra arkivarbeid, samt interesse for kommunalt arkiv. Hos oss vil du få jobbe med daglige arkivoppgaver og brukerhjelp tilknyttet sak- og arkivsystemet.
Enhet for Informasjonsforvaltning er en del av kommunes fellestjenester og leverer tjenester til hele organisasjonen.
Med bakgrunn i den økonomiske situasjonen for Indre Fosen kommune kan det bli omrokkeringer internt/fortrinnsberettigede til stillingen framfor nyansettelse.
Arbeidsoppgaver
På Informasjonsforvaltning jobber vi innen kommunikasjon, dokumentasjon, innbyggerservice og politisk sekretariat.
I denne stillingen vil du jobbe med registering og kvalitetssikring av skriftlige henvendelser til kommunen i kommunens sak/arkiv-system:
- håndtering av papirpost, epostmottak, SvarInn, Altinn ol.
- dokumentbehandling og arkivering
- kvalitetssikring
- brukerhjelp Websak+
- kontakt med saksbehandlere
I tillegg kan følgende oppgaver bli aktuelle:
- Rydde og deponere fysiske arkiver
- Ordningsprosjekter
Kvalifikasjoner
- Fagbrev innen Kontor- og administrasjon eller relevant høyere utdanning.
- Relevant arbeidserfaring eller personlig egnethet kan bli vektlagt.
- Kjennskap til offentlig sektor og relevant lovverk er ønskelig.
Personlige egenskaper
Vi trenger deg som:
- Er nøyaktig og ansvarsbevisst
- Er selvstendig, systematisk og effektiv
- Er serviceinnstilt og har gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
- Raskt kan sette deg inn i arbeidsoppgaver og arbeidsverktøy
- Har stor arbeidslyst og utholdenhet
- Er fortrolig med bruk av data som arbeidsverktøy
- Er engasjert, har godt humør og bidrar til et godt arbeidsmiljø
Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Er dette en jobb du tror kan passe for deg, send oss en søknad!
Vi tilbyr
- Fleksibel arbeidstid
- Lønns- og arbeidsvilkår i henhold til lov- og avtaleverk
- Gode kollegaer og et godt arbeidsmiljø
Kontaktinformasjon
Kari Solberg, Enhetsleder Informasjonsforvaltning, +47 99457848, kari.solberg@indrefosen.kommune.no
Arbeidssted
Rådhusveien 13
7100 Rissa
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Indre Fosen kommune
Referansenr.: 5020787070
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 16.12.2025