Arealplanlegger

Plan, Lindesnes kommune

Vil du være med å forme fremtidens Lindesnes?
Vi søker deg som ønsker å jobbe tverrfaglig sammen med dyktige kolleger i et miljø preget av samarbeid, utvikling, og høy kompetanse.
Planavdelingen består av 7 årsverk. Vi jobber med varierte og spennende oppgaver innen arealplanlegging, og har ansvar for saksbehandling av reguleringsplaner etter plan- og bygningsloven. Arbeidet vårt innebærer tett samarbeid med andre avdelinger i kommunen, samt god dialog med utbyggere og overordnede myndigheter.

Hvorfor velge Lindesnes kommune?
Lindesnes er en kommune i sterk vekst og utvikling! Vi står midt i en spennende transformasjon med urbanisering, fortetting og nye muligheter i sentrum. Den nye E39 har åpnet dørene for et utvidet bo- og arbeidsmarked, og vi opplever stor tilflytting og økt aktivitet.

Hos oss får du:

  • En sentral rolle i utviklingen av kommunen
  • Varierte og meningsfulle arbeidsoppgaver
  • Et inkluderende og faglig sterkt arbeidsmiljø
  • Mulighet til å påvirke og forme fremtidens lokalsamfunn

Er du klar for nye utfordringer og ønsker å gjøre en forskjell? Da vil vi gjerne høre fra deg!

Arbeidsoppgaver

  • Behandling av privat innsendte reguleringsplaner
  • Utarbeidelse av kommunale reguleringsplaner
  • Behandle søknader om endringer i eksisterende planer
  •  

    Vi på Plan arbeider i tillegg med vurderinger og koordinering av alle interesser knyttet til arealplanlegging: Det vil si vurderinger knyttet til landskap, forvaltning av strandsone, naturverdier/biologisk mangfold, vannressurs, bygningsmiljø/byrom/kulturlandskap, sted- og byutvikling, mobilitet m.m. I arbeidsoppgavene står plan- og bygningsloven og forvaltningsloven sentralt.

Kvalifikasjoner

Vi ønskerat du har utdanning på masternivå i innenfor arealplanlegging, eiendomsfag, jus, arkitektur, geografi, naturforvaltning, trafikk, mobilitet eller annen relevant utdanning på masternivå. Dersom du har god relevant erfaring, vil dette kunne veie opp for manglende formell utdannelse.

Du må ha gode norskkunnskaper, både muntlig og skriftlig, tilsvarende B2-test. Du må ha fokus på klart språk. Skriftlig framstilling er en viktig del av jobben. Skriftlige framstillinger må være tilpasset den det er rettet mot, og samtidig være nøyaktig.

Vi ønsker at du har relevant praksis, men er du nyutdannet er du også velkommen til å søke.

Du må ha god forståelse for, og erfaring med digitale verktøy.

Du må ha førerkort, minimum klasse B.

Personlige egenskaper

Du må være interessert i samfunnet rundt deg, og være på jakt etter gode løsninger. Jobben krever presentasjon av saker både internt og eksternt, og vi vil vektlegge evner til god muntlig og skriftlig presentasjon. Vi ønsker at du..
… er positiv og løsningsorientert
… er en stabil og trygg person
… har gode samarbeidsevner, og samtidig er fleksibel, strukturet og selvstendig
Personlige egenskaper vil bli vektlagt.

Vi tilbyr

  • Et godt fagmiljø i en kommune i utvikling.
  • Lønn etter avtale.
  • God pensjonsordning gjennom KLP.

Kontaktinformasjon

Anne Kristine Lysestøl, Avdelingsleder, 91819105, Anne.Kristine.Lysestol@lindesnes.kommune.no

Arbeidssted

Rådhusveien 9
4520 Lindesnes

Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgiver: Lindesnes kommune

Referansenr.: 4990037434
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 10.08.2025

Du må logge inn for å søke på denne stillingen.


Opprett en profil, og søk enkelt på jobber. Trykk på knappen nedenfor, for å komme i gang.

Jobbsted