Enhet for virksomhetsanskaffelser, Nav
Er du opptatt av gode prosesser og ønsker å bidra til anskaffelser som har stor betydning for samfunnsoppdraget vårt? Vi søker en anskaffelsesansvarlig som trives i skjæringspunktet mellom analyse, samarbeid og strukturert arbeid.
I denne rollen vil du være med på å planlegge, gjennomføre og følge opp anskaffelser på tvers av ulike fagområder. Du får jobbe tett med kolleger i et profesjonelt anskaffelsesmiljø, og du vil ha ansvar for oppgaver som konkurransestrategi, konkurransegrunnlag, evalueringer og leverandøroppfølging. Rollen gir også mulighet til å bidra inn i områder vi jobber aktivt med å utvikle, som bærekraft, digitalisering, innovasjon og innkjøpsanalyser.
Vi legger stor vekt på at du får en god start. Gjennom en strukturert onboarding-prosess og fadderordning blir du kjent med både arbeidsmetodikk, mennesker og ansvarsområder. Vi søker både deg som har erfaring og deg som er nyutdannet med faglig interesse og motivasjon for å utvikle deg innen anskaffelser.
Hos oss vil du passe godt inn hvis du liker å jobbe systematisk, setter pris på samarbeid og ønsker å bidra i et miljø hvor vi deler kunnskap og kontinuerlig jobber med forbedringer.
Arbeidsoppgaver
I rollen vil du blant annet:
- lede anskaffelsesprosesser innen ulike innkjøpsområder
- utarbeide konkurransestrategier og konkurransegrunnlag
- gjennomføre evalueringer og anbefalinger
- jobbe med kategoristyring og følge opp avtalene
- gjennomføre minikonkurranser
- følge opp leverandører
- bidra til utvikling av anskaffelsesområdet, inkludert bærekraft, sikkerhet, prosessutvikling og digitalisering når det er relevant
Kvalifikasjoner
Må-krav (må være oppfylt for å vurderes)
- høyere relevant utdanning på minimum bachelornivå, master vil være en fordel. Utdanning fra utlandet må være godkjent ved dokumentasjon fra Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse.
- meget god skriftlig og muntlig formidlingsevne på norsk.
- du må kunne sikkerhetsklareres på nivå Begrenset.
Det er positivt om du også har erfaring med:
- gjennomføring av offentlige anskaffelser, gjerne med formell kompetanse om regelverket
- leverandørutvikling og kontraktsforvaltning
- å lede prosesser i tverrfaglige team
- utviklingsarbeid og digitalisering
- prosessledelse, prosjektledelse eller prosjektarbeid
- bærekraftsarbeid, herunder risikovurderinger, metoder eller verktøy for klima- og miljøvennlige anskaffelser, samt oppfølging av leverandører
- sikkerhet og personvernvurderinger, inkludert risiko- og sårbarhetsanalyser samt personvernkonsekvensvurderinger
- offentlig forvaltning, herunder skriftlig utredningsarbeid og saksbehandling
- lov- og regelverksanvendelse
Personlige egenskaper
Vi tror du vil trives hos oss hvis du:
- jobber strukturert og nøyaktig
- ser sammenhenger og har gode analytiske evner
- følger opp oppgaver og leverer innen frister
- er nysgjerrig og bidrar til utvikling av arbeidsprosesser
- samarbeider godt og deler kunnskap
- kommuniserer tydelig og ryddig
- håndterer pressede situasjoner på en god måte
- bidrar til å løse uenigheter på en konstruktiv måte
Vi tilbyr
- lønn etter kvalifikasjoner som rådgiver, stillingskode 1434 eller seniorrådgiver, stillingskode 1364. Fra kr 622 000 (rådgiver) eller 675 000 (seniorrådgiver) til 900 000. For spesielt kvalifiserte søkere kan noe høyere lønn vurderes.
- spennende, varierte og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
- et sterkt fagmiljø og godt arbeidsmiljø
- utviklingsmuligheter
- topp moderne lokaler på Helsfyr med gode muligheter til å bli kjent med en pulserende og stor samfunnsaktør med ulike fagmiljøer
- mobilitetsløsning
- bedriftsidrettslag med ulike aktiviteter
- fleksibel arbeidstid
- god pensjonsordning gjennom Statens pensjonskasse
Vi vil at du skal føle deg trygg på valget når du takker ja til å jobbe hos oss. Dersom du er aktuell for stillingen tilbyr vi deg omvendt referansesjekk. Det betyr at du kan ringe noen av våre medarbeidere og stille de spørsmålene du måtte ønske for å finne ut om vi er en god match for deg.
Kontaktinformasjon
Jarle Nigardsøy Amundsen, Seksjonssjef, 47684011
Katrine Fjell, Seniorrådgiver
Arbeidssted
Fyrstikkalléen 1
0661 Oslo
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Nav
Referansenr.: 5044299300
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 11.01.2026