Anskaffelsesansvarlig

  • Heltid
  • OSLO, NORGE
  • Publisert: 4 dager siden
  • 25. oktober 2025

Enhet for brukeranskaffelser Anskaffelsesseksjonen Nav

Vi søker deg som har sterk interesse for anskaffelser. Som anskaffelsesansvarlig i Navs spesialiserte anskaffelsesmiljø vil du få mulighet til å lede store og viktige anskaffelser i et av Norges største anskaffelsesmiljøer. Du vil få ansvar for å utarbeide konkurransestrategier og konkurransegrunnlag, og du vil lede og gjennomføre evalueringer. Du vil også få mulighet til å arbeide med anskaffelsesfaglig utvikling.

Du drives av å levere til rett tid og med rett kvalitet, og du trives med å jobbe sammen med andre fagpersoner. Du har erfaring og kompetanse til å gjennomføre komplekse analyser. Du forstår betydningen av å bidra til et godt arbeidsmiljø og du liker å se resultater av eget arbeid. Dersom du i tillegg er opptatt av tverrfaglig samhandling samt å dele egen kunnskap og bidra til kompetanseutvikling, tror vi at du kan være rett kandidat for oss.

Ditt bidrag vil bety mye for mange. Vi har høye ambisjoner for tjenestene vi leverer, samarbeider tett med andre enheter, og arbeider målrettet med å utvikle anskaffelsesområdet. Spesielt bærekraft, innovasjon, innkjøpsanalyser og digitalisering er områder vi jobber med å utvikle. Du vil bli en del av et strategisk og sterkt anskaffelsesfaglig miljø med flotte medarbeidere og gode utviklingsmuligheter. Målet vårt er å være en fremtidsrettet anskaffelsesenhet hvor den enkelte gis muligheter og utfordringer.

Vi ser etter personer med relevant erfaring og kompetanse, samtidig ansetter vi gjerne nyutdannede som har gode akademiske resultater og som ønsker en karriere innen anskaffelsesfeltet.

Vi vektlegger betydningen av onboarding og har gode prosesser for innføring av nye medarbeidere. Som ny vil vi tilrettelegge for at du blir godt kjent med våre arbeidsprosesser og dine nye kolleger. Du få en fadder og nødvendig tid til innføring og opplæring. 

I din søknad ber vi deg om å begrunne din motivasjon for stillingen.

Arbeidsoppgaver

Som anskaffelsesansvarlig vil du få mulighet til å lede store og komplekse anskaffelsesprosesser innen hjelpemiddelområdet. Du vil få ansvar for å utarbeide konkurransestrategier og konkurransegrunnlag, og du vil lede og gjennomføre evalueringer. Du vil samhandle bredt internt og eksternt innen et spennende fagfelt og sikre at avtalene etterleves. Sammen med anskaffelsesteamet vil du bidra til at mennesker kan leve selvstendige liv. Vi forventer at du ønsker å bidra med anskaffelsesfaglig utvikling, og avhengig av kompetanse og motivasjon vil du bidra med å utvikle anskaffelsesfunksjonen og virksomheten.

Kvalifikasjoner

  • Høyere relevant utdannelse på minimum bachelornivå, master vil være en fordel. Utdanning fra utlandet må være godkjent ved dokumentasjon fra Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse, se https://hkdir.no/utdanning-fra-utlandet.
  • Meget god skriftlig og muntlig formidlingsevne på norsk

Det er positivt om du også har:

  • Anskaffelsesfaglig kompetanse og erfaring med offentlige anskaffelser og åpne anbudskonkurranser
  • Erfaring med å lede, eventuelt arbeide i tverrfaglige team
  • Erfaring med utviklingsarbeid 
  • Erfaring med prosjektledelse og prosjektarbeid
  • Erfaring med bærekraftsarbeid, f.eks. metoder og/eller verktøy for gjennomføring av klima- og miljøvennlige anskaffelser
  • Erfaring med personvernsvurderinger, herunder risiko- og sårbarhetsanalyser samt personvernkonsekvensvurderinger
  • Erfaring fra offentlig forvaltning, herunder skriftlig utredningsarbeid og saksbehandling
  • Erfaring med lov- og regelverksanvendelse

Personlige egenskaper

For å lykkes i denne jobben må du være analytisk og strukturert.  Vi ser etter deg som har solide gjennomføringsevner og som legger vekt på å oppnå mål og resultater innen gitte frister. Vi forventer at du tar initiativ til forbedringer og bidrar til utvikling. Som anskaffelsesansvarlig er det viktig at du inngir tillit og at du har gode kommunikasjons- og samarbeidsevner. Du evner å utøve selvledelse, dele kunnskap og veilede andre.

Vi tilbyr

  • Lønn etter kvalifikasjoner som rådgiver, stillingskode 1434 eller seniorrådgiver, stillingskode 1364. Fra kr 580 000 til 900 000. For spesielt kvalifiserte søkere kan noe høyere lønn vurderes
  • Spennende, varierte og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
  • Et sterkt fagmiljø og godt arbeidsmiljø
  • Utviklingsmuligheter
  • Topp moderne lokaler på Helsfyr med gode muligheter til å bli kjent med en pulserende og stor samfunnsaktør med ulike fagmiljøer
  • Mobilitetsløsning
  • Bedriftsidrettslag med ulike aktiviteter
  • Fleksibel arbeidstid
  • God pensjonsordning gjennom Statens pensjonskasse

Vi vil at du skal føle deg trygg på valget når du takker ja til å jobbe hos oss. Dersom du er aktuell for stillingen tilbyr vi deg omvendt referansesjekk. Det betyr at du kan ringe noen av våre medarbeidere og stille de spørsmålene du måtte ønske for å finne ut om vi er en god match for deg. 

Kontaktinformasjon

Christian Lupke, Seksjonssjef, 92635737, christian.lupke@nav.no

Arbeidssted

Fyrstikkalléen 1
0661 Oslo

Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgiver: NAV

Referansenr.: 5009644572
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 26.10.2025

Du må logge inn for å søke på denne stillingen.


Opprett en profil, og søk enkelt på jobber. Trykk på knappen nedenfor, for å komme i gang.

Jobbsted