Brønnøy kommune
Om stillingen
Brønnøy kommune ansetter nå 2 kontrollører for å håndheve både salgs- og skjenkebevillinger. Per i dag har kommunen 15 skjenkebevillinger, 9 salgsbevillinger for alkohol og 13 salgsbevillinger for tobakksvarer.
Skjenkebevillingene skal kontrollerer minimum 3 ganger per år, salgs- og tobakksalgsbevillingene minimum 2 ganger per år. Kontrollarbeidet utføres dels alene, dels parvis. Opplæring gis, og vi har regelmessige fellesmøter.
Arbeidet som salgs- og skjenkekontrollør foregår på timebasis og arbeidstiden er svært fleksibel. Kontrollene utføres både på dag, kveld og natt, med hovedtyngden rundt helg.
I denne jobben blir du godt kjent med kommunen vår. Arbeidet planlegges i samarbeid med kollega og enhetsleder. Det inngås oppdragsavtale av ett års varighet mellom kontrollør og kommunen, med mulighet for forlengelse 1 år av gangen.
Arbeidet kan kombineres med annen jobb.
Arbeidsoppgaver
- Kontroll av salgssteder for alkoholholdig drikke
- Kontroll av salgssteder for tobakksvarer
- Kontroll av skjenkesteder
- Skrive rapporter etter gjennomførte kontroller
- Veilede innehavere og ansatte om regelverk og ansvar
Delta i opplæring og faglig oppdatering innenfor alkoholforskriften, alkoholloven og tobakkskadeloven
Kvalifikasjoner og personlige egenskaper
Kvalifikasjoner
- Erfaring fra tilsyns- og kontrollarbeid er en fordel, men ikke et krav.
- Bestått kunnskapsprøve om alkoholloven.
- Førerkort klasse B.
- Disponere egen bil.
- Nødvendig opplæring vil bli gitt.
Personlige egenskaper
- Følgende egenskaper vil bli vektlagt;
- Er selvstendig og i stand til å drive arbeidsoppgavene på egenhånd og i samarbeid med andre.
- Er god til å observere og tolke situasjoner, og vurdere dem opp mot lovverket.
- God rolleforståelse.
- Er trygg og ryddig i dialogen med de du møter.
- Er serviceinnstilt, robust og moden i møte med ander mennesker.
- fleksibilitet
Om du kjenner deg igjen i denne beskrivelsen, vil vi gjerne ha deg med på laget.
Stillingen krever politiattest (ikke eldre enn 3 måneder)
Vi tilbyr
- Spennende arbeidsoppgaver og faglige utfordringer
- Et aktivt og engasjert arbeidsmiljø
- Faglig veiledning/oppfølging
- En arbeidsplass i utvikling.
- Lønn etter avtale.
Spørsmål om stillingen
- Enhetsleder barne- og familietjenesten Kåre Johan Råbakk, Tlf.: 75012081/91540114
Generell info
Språkkunnskaper
Det stilles krav til norskkunnskaper, skriftlig og muntlig, ved ansettelse. Dersom det kan trekkes i tvil om søkere har de nødvendige norskkunnskaper, skal vedkommende kunne dokumentere sin kunnskap ved språkprøvebevis minimum bestått nivå B2.
Ansettelse
Tilsettingen skjer i henhold til gjeldende lover, reglementer og avtaleverk, herunder medlemskap i pensjonsordning. Lønn etter avtale i forhold til utdanning og praksis. Det inngår 6 måneders prøvetid i tilsettingen.
Intervju
Søkere må være forberedt på å stille til intervju. Ta med originale dokumenter, attester og identifikasjon ved intervju/frammøte. Minst to referanser bes oppgitt i søknaden.
Offentlighet
Opplysninger om søker kan bli gjort offentlige selv om søkeren har bedt om ikke å bli oppført på søkerlista, jamfør Offentlighetslovens § 25.
Søknad sendes
Alle som søker, må levere fullstendig søknad og registrere all utdanning og arbeidserfaring i søknadsskjema. Søknad sendes elektronisk via link på denne siden (Søk stillingen)
Attester og vitnemål legges ved den elektroniske søknaden. Arbeidsansiennitet er grunnlag for lønnsfastsettelsen i et evt. jobbtilbud.
Ved innsending av elektronisk søknad vil du få en bekreftelse på at søknaden din er mottatt på din e-postadresse. Om du ikke mottar slik bekreftelse innen kort tid er søknaden ikke mottatt.