2 stillinger som salgs- og skjenkekontrollører

  • Deltid
  • BRØNNØYSUND, NORGE
  • Publisert: 3 uker siden
  • Det er ikke lenger mulig å sende inn søknad.

Brønnøy kommune

Om stillingen

Brønnøy kommune ansetter nå 2 kontrollører for å håndheve både salgs- og skjenkebevillinger. Per i dag har kommunen 15 skjenkebevillinger, 9 salgsbevillinger for alkohol og 13 salgsbevillinger for tobakksvarer. 

Skjenkebevillingene skal kontrollerer minimum 3 ganger per år, salgs- og tobakksalgsbevillingene minimum 2 ganger per år. Kontrollarbeidet utføres dels alene, dels parvis. Opplæring gis, og vi har regelmessige fellesmøter. 

Arbeidet som salgs- og skjenkekontrollør foregår på timebasis og arbeidstiden er svært fleksibel. Kontrollene utføres både på dag, kveld og natt, med hovedtyngden rundt helg. 

I denne jobben blir du godt kjent med kommunen vår. Arbeidet planlegges i samarbeid med kollega og enhetsleder. Det inngås oppdragsavtale av ett års varighet mellom kontrollør og kommunen, med mulighet for forlengelse 1 år av gangen. 

Arbeidet kan kombineres med annen jobb. 

Arbeidsoppgaver

  • Kontroll av salgssteder for alkoholholdig drikke
  • Kontroll av salgssteder for tobakksvarer
  • Kontroll av skjenkesteder
  • Skrive rapporter etter gjennomførte kontroller
  • Veilede innehavere og ansatte om regelverk og ansvar

Delta i opplæring og faglig oppdatering innenfor alkoholforskriften, alkoholloven og tobakkskadeloven 

Kvalifikasjoner og personlige egenskaper

Kvalifikasjoner

  • Erfaring fra tilsyns- og kontrollarbeid er en fordel, men ikke et krav.
  • Bestått kunnskapsprøve om alkoholloven.
  • Førerkort klasse B.
  • Disponere egen bil.
  • Nødvendig opplæring vil bli gitt.

Personlige egenskaper

  • Følgende egenskaper vil bli vektlagt;
  • Er selvstendig og i stand til å drive arbeidsoppgavene på egenhånd og i samarbeid med andre.
  • Er god til å observere og tolke situasjoner, og vurdere dem opp mot lovverket.
  • God rolleforståelse.
  • Er trygg og ryddig i dialogen med de du møter.
  • Er serviceinnstilt, robust og moden i møte med ander mennesker. 
  • fleksibilitet

Om du kjenner deg igjen i denne beskrivelsen, vil vi gjerne ha deg med på laget.

Stillingen krever politiattest (ikke eldre enn 3 måneder)

Vi tilbyr

  • Spennende arbeidsoppgaver og faglige utfordringer
  • Et aktivt og engasjert arbeidsmiljø
  • Faglig veiledning/oppfølging 
  • En arbeidsplass i utvikling.
  • Lønn etter avtale. 

Spørsmål om stillingen

  • Enhetsleder barne- og familietjenesten Kåre Johan Råbakk, Tlf.: 75012081/91540114

Generell info

Språkkunnskaper

Det stilles krav til norskkunnskaper, skriftlig og muntlig, ved ansettelse. Dersom det kan trekkes i tvil om søkere har de nødvendige norskkunnskaper, skal vedkommende kunne dokumentere sin kunnskap ved språkprøvebevis minimum bestått nivå B2. 

Ansettelse

Tilsettingen skjer i henhold til gjeldende lover, reglementer og avtaleverk, herunder medlemskap i pensjonsordning. Lønn etter avtale i forhold til utdanning og praksis. Det inngår 6 måneders prøvetid i tilsettingen. 

Intervju

Søkere må være forberedt på å stille til intervju. Ta med originale dokumenter, attester og identifikasjon ved intervju/frammøte. Minst to referanser bes oppgitt i søknaden.  

Offentlighet

Opplysninger om søker kan bli gjort offentlige selv om søkeren har bedt om ikke å bli oppført på søkerlista, jamfør Offentlighetslovens § 25.

Søknad sendes

Alle som søker, må levere fullstendig søknad og registrere all utdanning og arbeidserfaring i søknadsskjema. Søknad sendes elektronisk via link på denne siden (Søk stillingen)

Attester og vitnemål legges ved den elektroniske søknaden. Arbeidsansiennitet er grunnlag for lønnsfastsettelsen i et evt. jobbtilbud.
Ved innsending av elektronisk søknad vil du få en bekreftelse på at søknaden din er mottatt på din e-postadresse. Om du ikke mottar slik bekreftelse innen kort tid er søknaden ikke mottatt.