100 % midlertidig stilling som Fagarbeider i helse/barne – og ungdomsarbeid i Miljøtjenesten, Tautra

Brønnøy kommune

Om stillingen

Om stillingen

Vi søker etter deg som er fagarbeider i helse eller barene og ungdomsarbeid.  Som møte med mennesker med funksjonsvariasjoner og deres nettverk viser positivitet, empati og trygghet. Vi søker deg som har fokus på muligheter fremfor begrensninger, og som bidrar til et godt arbeidsmiljø i form av lojalitet og forutsigbarhet.

I vår tjeneste har vi som mål å gi et helhetlig tilbud til våre brukere hele døgnet, med fokus på “hva er viktig for deg?”. Vi setter stor pris på faglig engasjement og initiativ til tilpassede aktiviteter ut fra den enkeltes behov. Vi vektlegger et sosialt og hyggelig arbeidsmiljø, og håper du vil være en del av dette sammen med oss. Du vil få mulighet for faglig og personlig utvikling. 

Om arbeidsplassen

Miljøtjenesten i Brønnøy kommune består tre boenheter med døgnbemanning (Farmen, Tautra og Jektskipperveien), en avlastningsbolig (Biskop Rosingsgt) og en ambulant tjeneste (Miljøterapitjenesten). Denne stillingen er ved Tauterhaugen boenhet.

Nærmeste leder er avdelingsleder. 

Arbeidstid

Stillingen er i turnus med helgearbeid, og som frivillig ordning, vaktlengder inntil 12,5 timer. 

Arbeidsoppgaver

  • Du jobber målrettet med miljøarbeid 
  • Du gir daglig pleie og omsorg
  • Du bidrar til god psykisk og somatisk helse
  • Du jobber med og etter individuelle tiltaksplaner 
  • Du bidra til at brukeren får et aktivt og sosialt liv 
  • Du jobber i primærteam og har koordinatoransvar
  • Du har ansvar for opplæring og veiledning av elever, nyansatte og kolleger 
  • Du håndterer legemidler
  • Du bidrar til gode relasjoner med pårørende og andre aktuelle samarbeidsparter

Kvalifikasjoner og personlige egenskaper

Kvalifikasjoner

  • Du har autorisasjon som helsefagarbeider eller er barne – og ungdomsarbeider
  • Du har kjennskap og erfaring fra arbeid med ulike typer funksjonsnedsettelser
  • Du har kjennskap og erfaring med forebyggende arbeid, og håndtering av utfordrende atferd 
  • Du kjenner til Helse- og omsorgstjenesteloven  
  • Du har kunnskap om dataverktøy for dokumentasjon, avvikshåndtering, legemiddelhåndtering, handlingsplaner mm. 
  • Du har gode kommunikasjons- og samarbeidsferdigheter 

Ikke kvalifiserte søkere med relevant praksis/erfaring kan vurderes.

 

Personlige egenskaper

  • Du viser respekt og raushet i møtet med brukergruppen, og ser det positive og mulighetene i hver enkelt 
  • Du er tålmodig og rolig i arbeidet med brukergruppen, og evner å ta deres perspektiv 
  • Du evner å skape gode relasjoner med brukere og deres pårørende og viser forståelse for deres situasjon 
  • Du er en tydelig og trygg person 
  • Du takler hektiske arbeidsdager med uforutsette hendelser 
  • Du er engasjert og har faglig fokus 
  • Du har høy etisk bevissthet og evne til kritisk refleksjon.      
  • Du er lojal mot beslutninger som treffes 

Personlig egnethet tillegges stor vekt

 

Stillingen krever politiattest (ikke eldre enn 3 måneder)

Vi tilbyr

  • Spennende faglig arbeid som utfordrer og utvikler, og med stor variasjon i arbeidsdagene
  • Gode arbeidsforhold og hyggelige kolleger
  • Tariffestede pensjons- og forsikringsordninger
  • Brønnøy kommune er en IA- bedrift
  • En utviklingsorientert organisasjon

Les mer om ny ordning for sletting av studielån for bosatte i distriktskommuner her

Vi har et rekrutteringssamarbeid med Brønnøysundregistrene og Digitaliseringsdirektoratet. Har du en partner som har behov for jobb kan vi formidle kontakt med disse, samt opplyse om relevante ledige stillinger hos oss. Skriv gjerne i din søknad om dette er ønskelig.  

Generell info

Språkkunnskaper

Det stilles krav til norskkunnskaper, skriftlig og muntlig, ved ansettelse. Dersom det kan trekkes i tvil om søkere har de nødvendige norskkunnskaper, skal vedkommende kunne dokumentere sin kunnskap ved språkprøvebevis minimum bestått nivå B2. 

Ansettelse

Tilsettingen skjer i henhold til gjeldende lover, reglementer og avtaleverk, herunder medlemskap i pensjonsordning. Lønn etter avtale i forhold til utdanning og praksis. Det inngår 6 måneders prøvetid i tilsettingen. 

Intervju

Søkere må være forberedt på å stille til intervju. Ta med originale dokumenter, attester og identifikasjon ved intervju/frammøte. Minst to referanser bes oppgitt i søknaden.  

Offentlighet

Opplysninger om søker kan bli gjort offentlige selv om søkeren har bedt om ikke å bli oppført på søkerlista, jamfør Offentlighetslovens § 25.

Søknad sendes

Alle som søker, må levere fullstendig søknad og registrere all utdanning og arbeidserfaring i søknadsskjema. Søknad sendes elektronisk via link på denne siden (Søk stillingen)

Attester og vitnemål legges ved den elektroniske søknaden. Arbeidsansiennitet er grunnlag for lønnsfastsettelsen i et evt. jobbtilbud.
Ved innsending av elektronisk søknad vil du få en bekreftelse på at søknaden din er mottatt på din e-postadresse. Om du ikke mottar slik bekreftelse innen kort tid er søknaden ikke mottatt.

Du må logge inn for å søke på denne stillingen.


Opprett en profil, og søk enkelt på jobber. Trykk på knappen nedenfor, for å komme i gang.

Jobbsted