100% fast stilling som vernepleier med fagansvar i Miljøterapitjenesten – Ambulant tjeneste

Brønnøy kommune

Om stillingen

Er du vernepleier, og ønsker å gjøre en forskjell?
Vi ser etter deg som møter mennesker med funksjonsvariasjoner og deres nettverk med varme, trygghet og positiv innstilling. Du har et blikk for muligheter fremfor begrensninger, og bidrar til et godt arbeidsmiljø gjennom lojalitet og forutsigbarhet. Vi ser etter deg som har et engasjement for mennesker og som trives med å jobbe i et faglig miljø preget av samarbeid og utvikling. 

I vår tjeneste jobber vi for å gi et helhetlig tilbud til brukerne våre – hele døgnet – med utgangspunkt i spørsmålet: "Hva er viktig for deg?"
Vi verdsetter faglig engasjement og initiativ til aktiviteter som er tilpasset den enkeltes behov. Hos oss får du mulighet til både faglig og personlig utvikling, og du vil jobbe med mennesker med ulike funksjonsvariasjoner i et inkluderende og sosialt arbeidsmiljø.

Miljøtjenesten i Brønnøy kommune består av tre døgnbemannede boenheter – Farmen, Tautra og Jektskipperveien – samt en avlastningsbolig i Biskop Rosings gate og en ambulant tjeneste gjennom Miljøterapitjenesten.

I denne stillingen vil du ha et særskilt fagansvar i den ambulante delen av tjenesten, der oppfølging og gjennomføring av målrettede miljøterapeutiske tiltak inngår som en sentral del av arbeidsoppgavene. Du får en sentral rolle i det miljøterapeutiske arbeidet, med fokus på faglig kvalitet og brukermedvirkning. Din nærmeste leder vil være avdelingsleder. 

Stillingen er i turnus med helgearbeid, og som frivillig ordning, vaktlengder inntil 12,5 timer. Det er avsatt tid i turnus til arbeid med fag.

Vi håper du vil bli en del av vårt team!

Arbeidsoppgaver

  • Ansvar for planlegging, gjennomføring og evaluering av målrettet miljøterapeutisk arbeid i samarbeid med brukere.
  • Aktivt arbeid med brukermedvirkning og helhetlig oppfølging, med utgangspunkt i den enkeltes behov og ressurser.
  • Utarbeidelse og oppfølging av individuelle planer og tiltaksplaner i tett dialog med brukere.
  • Koordinatoransvar for oppfølging og samhandling rundt enkeltbrukere.
  • Bidra til faglig refleksjon og bevisstgjøring rundt etiske problemstillinger og holdninger i personalgruppen.
  • Veiledning og opplæring av kollegaer for å sikre faglig utvikling og kvalitet i tjenestene.
  • Koordinering av samarbeid med interne og eksterne aktører for å sikre helhetlige tjenester.
  • Ansvar for forsvarlig medikamenthåndtering i tråd med gjeldende rutiner og lovverk.

Kvalifikasjoner og personlige egenskaper

Kvalifikasjoner

  • Bachelorgrad i vernepleie med norsk autorisasjon.
  • Erfaring og kjennskap til arbeid med mennesker med funksjonsvariasjoner.
  • Kompetanse innen forebyggende arbeid og håndtering av utfordrende atferd.
  • Kjennskap til relevant lovverk, spesielt Helse- og omsorgstjenesteloven kapittel 9 og Pasient- og brukerrettighetsloven kapittel 4A.
  • God digital kompetanse, særlig knyttet til dokumentasjon, avvikshåndtering, legemiddelhåndtering og arbeid med handlingsplaner – eller evne og vilje til å lære dette.
  • Førerkort klasse B.

Personlige egenskaper

  • Du møter mennesker med respekt, raushet og et positivt syn på deres ressurser og muligheter.
  • Du er tålmodig, rolig og har evne til å sette deg inn i andres perspektiv.
  • Du bygger gode relasjoner med pårørende og viser forståelse for deres situasjon.
  • Du fremstår som en trygg og tydelig voksenperson i møte med brukere og kollegaer.
  • Du håndterer hektiske og uforutsigbare arbeidsdager med ro og fleksibilitet.
  • Du er faglig engasjert og bidrar aktivt til utvikling og kvalitet i tjenestene.
  • Du har høy etisk bevissthet og evne til kritisk refleksjon.
  • Du ønsker å bidra til gode og trygge tjenester. 
  • Du er lojal mot beslutninger og bidrar til et godt arbeidsmiljø.

Stillingen krever politiattest (ikke eldre enn 3 måneder)

Vi tilbyr

  • Direkteplassering av årslønn tilsvarende 10 års ansiennitet som nyansatt vernepleier
  • Mulighet for videreutdanning/spesialisering etter avtale
  • Mulighet for å virke inn på egen arbeidstidsordning 
  • En variert og spennende arbeidshverdag med faglige utfordrende arbeidsoppgaver
  • Trivelige og engasjerte kolleger
  • Vi benytter digitale, fremtidsrettede verktøy
  • Tariffestede pensjons- og forsikringsordninger
  • Brønnøy kommune er en IA- bedrift
  • En utviklingsorientert organisasjon

Les mer om ny ordning for sletting av studielån for bosatte i distriktskommuner her

Vi har et rekrutteringssamarbeid med Brønnøysundregistrene og Digitaliseringsdirektoratet. Har du en partner som har behov for jobb kan vi formidle kontakt med disse, samt opplyse om relevante ledige stillinger hos oss. Skriv gjerne i din søknad om dette er ønskelig.  

Spørsmål om stillingen

Ta gjerne kontakt med:

  • Ann Kristin Lorentsen, enhetsleder MT/ROP-tjenester – Telefon 941 85 017
  • Bente Skau Solås, avdelingsleder Miljøtjeneste – Telefon 957 69 364

Generell info

Språkkunnskaper

Det stilles krav til norskkunnskaper, skriftlig og muntlig, ved ansettelse. Dersom det kan trekkes i tvil om søkere har de nødvendige norskkunnskaper, skal vedkommende kunne dokumentere sin kunnskap ved språkprøvebevis minimum bestått nivå B2. 

Ansettelse

Tilsettingen skjer i henhold til gjeldende lover, reglementer og avtaleverk, herunder medlemskap i pensjonsordning. Lønn etter avtale i forhold til utdanning og praksis. Det inngår 6 måneders prøvetid i tilsettingen. 

Intervju

Søkere må være forberedt på å stille til intervju. Ta med originale dokumenter, attester og identifikasjon ved intervju/frammøte. Minst to referanser bes oppgitt i søknaden.  

Offentlighet

Opplysninger om søker kan bli gjort offentlige selv om søkeren har bedt om ikke å bli oppført på søkerlista, jamfør Offentlighetslovens § 25.

Søknad sendes

Alle som søker, må levere fullstendig søknad og registrere all utdanning og arbeidserfaring i søknadsskjema. Søknad sendes elektronisk via link på denne siden (Søk stillingen)

Attester og vitnemål legges ved den elektroniske søknaden. Arbeidsansiennitet er grunnlag for lønnsfastsettelsen i et evt. jobbtilbud.
Ved innsending av elektronisk søknad vil du få en bekreftelse på at søknaden din er mottatt på din e-postadresse. Om du ikke mottar slik bekreftelse innen kort tid er søknaden ikke mottatt.

Du må logge inn for å søke på denne stillingen.


Opprett en profil, og søk enkelt på jobber. Trykk på knappen nedenfor, for å komme i gang.

Jobbsted