100 % fast stilling som fagleder arkiv

Brønnøy kommune

Om stillingen

Er du engasjert i arkivfaget og vil være med å utvikle arkivtjenesten inn i en stadig mer automatisert og digitalisert framtid? Da har vi en ledig fast 100 % stilling som fagleder arkiv i Brønnøy kommune. Arkivets to stillinger er organisert sammen med personal og servicekontoret med personalsjef som nærmeste overordnede. Vi søker nå en nøkkelperson som bidrar til å løse våre daglige oppgaver innenfor arkivfeltet i tett samarbeid med andre faggrupper både innad i administrasjonen, men også ledere og saksbehandlere i organisasjonen for øvrig.

Vi jobber i et heldigitalt sak og- arkivsystem; Elements. I samarbeid med kommunene på Helgeland driver Digitale Helgeland prosjektet «Connect Flow» med mål om et tettere samarbeid rundt dokumenthåndtering og arkiv på Helgeland med felles postmottak og kollektiv implementering av teknologiske løsninger.

Arbeidsoppgaver

  • Daglige arkivfaglige driftsoppgaver som postfordeling, journalføring fra ulike kanaler og kontrolloppgaver
  • Ansvar for brukerstøtte og opplæring til ansatte i sak- og arkivløsningen
  • Ansvar for utarbeidelse av veiledninger og vedlikehold av arkivfaglige rutiner
  • Ansvar for å identifisere forbedringsområder og være en aktiv bidragsyter inn i et kontinuerlig utviklingsarbeid
  • Være en aktiv bidragsyter inn i det interkommunale prosjektet 
  • Andre arbeidsoppgaver kan tilkomme

Kvalifikasjoner og personlige egenskaper

Kvalifikasjoner

Utdanning: 

  • Primært høyere utdanning innen arkivfaget eller annen høyere utdanning med relevans for fagområdet
  • Lang og relevant erfaring fra fagområdet kan i spesielle tilfeller kompensere for utdanningskravet

Erfaring:

  • God kunnskap om lovverk og forskrifter som regulerer offentlig arkiv
  • Erfaring fra daglige driftsoppgaver i en arkivtjeneste, primært fylkeskommunal eller kommunal
  • God kompetanse fra ett eller flere elektroniske sak- og arkivsystem
  • God digital kompetanse

Personlige egenskaper

  • Du er engasjert og har god gjennomføringsevne
  • Du arbeider effektivt og nøyaktig 
  • Du har gode kommunikasjonsevner
  • Du har evne til konstruktivt samarbeid, samtidig som du tar tydelig ansvar for oppgaver innenfor eget fagfelt
  • Du har faglig integritet og fokus på faglig utvikling
  • Du har gode norskkunnskaper, både skriftlig og muntlig
  • Du har evne til å se muligheter i ny teknologi og er motivert for å ta i bruk nye digitale løsninger

    Personlig egnethet vektlegges.

Vi tilbyr

  • Gode arbeidsforhold og hyggelige kolleger
  • Tariffestede pensjons- og forsikringsordninger
  • Brønnøy kommune er en IA- bedrift
  • En utviklingsorientert organisasjon

Les mer om ny ordning for sletting av studielån for bosatte i distriktskommuner her

Vi har et rekrutteringssamarbeid med Brønnøysundregistrene og Digitaliseringsdirektoratet. Har du en partner som har behov for jobb kan vi formidle kontakt med disse, samt opplyse om relevante ledige stillinger hos oss. Skriv gjerne i din søknad om dette er ønskelig.  

Generell info

Språkkunnskaper

Det stilles krav til norskkunnskaper, skriftlig og muntlig, ved ansettelse. Dersom det kan trekkes i tvil om søkere har de nødvendige norskkunnskaper, skal vedkommende kunne dokumentere sin kunnskap ved språkprøvebevis minimum bestått nivå B2. 

Ansettelse

Tilsettingen skjer i henhold til gjeldende lover, reglementer og avtaleverk, herunder medlemskap i pensjonsordning. Lønn etter avtale i forhold til utdanning og praksis. Det inngår 6 måneders prøvetid i tilsettingen. 

Intervju

Søkere må være forberedt på å stille til intervju. Ta med originale dokumenter, attester og identifikasjon ved intervju/frammøte. Minst to referanser bes oppgitt i søknaden.  

Offentlighet

Opplysninger om søker kan bli gjort offentlige selv om søkeren har bedt om ikke å bli oppført på søkerlista, jamfør Offentlighetslovens § 25.

Søknad sendes

Alle som søker, må levere fullstendig søknad og registrere all utdanning og arbeidserfaring i søknadsskjema. Søknad sendes elektronisk via link på denne siden (Søk stillingen)

Attester og vitnemål legges ved den elektroniske søknaden. Arbeidsansiennitet er grunnlag for lønnsfastsettelsen i et evt. jobbtilbud.
Ved innsending av elektronisk søknad vil du få en bekreftelse på at søknaden din er mottatt på din e-postadresse. Om du ikke mottar slik bekreftelse innen kort tid er søknaden ikke mottatt.

Du må logge inn for å søke på denne stillingen.


Opprett en profil, og søk enkelt på jobber. Trykk på knappen nedenfor, for å komme i gang.

Jobbsted