Brønnøy kommune
Om stillingen
Vi søker en engasjert og nøyaktig arkivmedarbeider som vil være med å bidra positivt i arbeidet med å utvikle arkivtjenesten i en automatisert og digitalisert fremtid! Vi har en ledig 100 % fast stilling som arkivmedarbeider. Stillingen og avdelingens fagleder er organisert sammen med personal og servicekontoret med personalsjef som nærmeste overordnede.
Arbeidet består av daglige arkivfaglige driftsoppgaver som postfordeling, journalføring fra ulike kanaler og kontrolloppgaver. Oppdraget løses i tett samarbeid med andre faggrupper både innad i administrasjonen, men også ledere og saksbehandlere i organisasjonen for øvrig.
Vi jobber i et heldigitalt sak og- arkivsystem; Elements. I samarbeid med kommunene på Helgeland driver Digitale Helgeland prosjektet «Connect Flow» med mål om et tettere samarbeid rundt dokumenthåndtering og arkiv på Helgeland med felles postmottak og kollektiv implementering av teknologiske løsninger.
Arbeidsoppgaver
- Daglige arkivfaglige driftsoppgaver som postfordeling, journalføring fra ulike kanaler og kontrolloppgaver
- Brukerstøtte og opplæring til ansatte i sak- og arkivløsningen
- Bidra i arbeidet med utarbeidelse av veiledninger og vedlikehold av arkivfaglige rutiner
- Andre arbeidsoppgaver kan tilkomme
Kvalifikasjoner og personlige egenskaper
Kvalifikasjoner
- Relevant fagbrev
- Relevant erfaring fra fagområdet kan i spesielle tilfeller kompensere for utdanningskravet
- Kunnskap om lovverk og forskrifter som regulerer offentlig arkiv
- Erfaring fra elektroniske sak- og arkivsystem
- God digital kompetanse
- Det er ønskelig med erfaring fra daglige driftsoppgaver i en arkivtjeneste, primært fylkeskommunal eller kommunal
Personlige egenskaper
- Du er engasjert og arbeider strukturert
- Du arbeider effektivt og nøyaktig
- Du har gode kommunikasjonsevner
- Du har gode samarbeidsevner
- Du har gode norskkunnskaper, både skriftlig og muntlig
-
Du er løsningsorientert og motivert for å ta i bruk nye digitale løsninger
Personlig egnethet vektlegges.
Vi tilbyr
- Gode arbeidsforhold og hyggelige kolleger
- Tariffestede pensjons- og forsikringsordninger
- Brønnøy kommune er en IA- bedrift
- En utviklingsorientert organisasjon
Les mer om ny ordning for sletting av studielån for bosatte i distriktskommuner her
Vi har et rekrutteringssamarbeid med Brønnøysundregistrene og Digitaliseringsdirektoratet. Har du en partner som har behov for jobb kan vi formidle kontakt med disse, samt opplyse om relevante ledige stillinger hos oss. Skriv gjerne i din søknad om dette er ønskelig.
Generell info
Språkkunnskaper
Det stilles krav til norskkunnskaper, skriftlig og muntlig, ved ansettelse. Dersom det kan trekkes i tvil om søkere har de nødvendige norskkunnskaper, skal vedkommende kunne dokumentere sin kunnskap ved språkprøvebevis minimum bestått nivå B2.
Ansettelse
Tilsettingen skjer i henhold til gjeldende lover, reglementer og avtaleverk, herunder medlemskap i pensjonsordning. Lønn etter avtale i forhold til utdanning og praksis. Det inngår 6 måneders prøvetid i tilsettingen.
Intervju
Søkere må være forberedt på å stille til intervju. Ta med originale dokumenter, attester og identifikasjon ved intervju/frammøte. Minst to referanser bes oppgitt i søknaden.
Offentlighet
Opplysninger om søker kan bli gjort offentlige selv om søkeren har bedt om ikke å bli oppført på søkerlista, jamfør Offentlighetslovens § 25.
Søknad sendes
Alle som søker, må levere fullstendig søknad og registrere all utdanning og arbeidserfaring i søknadsskjema. Søknad sendes elektronisk via link på denne siden (Søk stillingen)
Attester og vitnemål legges ved den elektroniske søknaden. Arbeidsansiennitet er grunnlag for lønnsfastsettelsen i et evt. jobbtilbud.
Ved innsending av elektronisk søknad vil du få en bekreftelse på at søknaden din er mottatt på din e-postadresse. Om du ikke mottar slik bekreftelse innen kort tid er søknaden ikke mottatt.