Fagspesialist fravær og refusjoner

  • Heltid
  • OSLO, NORGE
  • Publisert: 4 timer siden
  • 27. oktober 2025

Sweco Norge

Sweco søker framoverlent Fagspesialist fravær og refusjoner

I Sweco møter du dyktige kolleger som setter pris på meningene dine. Sammen jobber vi på spennende og utfordrende prosjekter som skaper framtidens Norge. Vi sørger for at dagens og morgendagens samfunn er bærekraftig og kan tilby alt det innbyggerne forventer; rent vann, varme boliger, effektiv transport, moderne sykehus, gode skoler og øvrig publikumsbygg. For at våre rådgivere skal finne de mest kreative, bærekraftige og forretningsmessige løsningene på kundenes problemstillinger, er vi også avhengige av effektive prosesser og aktivt samarbeid internt i organisasjonen. Det er der du kommer inn. 

Sweco søker nå en initiativrik og nysgjerrig fagspesialist til å følge opp sykefravær og refusjoner i organisasjonen, og være en sterk bidragsyter til å videreutvikle prosessene rundt dette. 

Hos oss gjør du en forskjell. Vi ser etter deg som tør å utfordre, og alltid søker bedre måter å håndtere utfordringer på. Du ser muligheter og er i stand til å ta i bruk store datamengder for å automatisere analyser og avdekke risiko.
 
Hos oss vil du utvikle deg. Du blir en del av en større økonomi og HR-funksjon og vil jobbe tett med ledere på flere nivåer i virksomheten. Her får du mulighet til å videreutvikle deg sammen med dyktige og engasjerte kolleger. Konsernet er bransjeledende i Nord-Europa og notert på Stockholmsbørsen.

Du vil i denne stillingen jobbe med/ha ansvaret for:

  • Oppfølging og avstemning av sykepenger, foreldrepenger, maksdato og arbeidsavklaringspenger hos NAV
  • Håndtering og innsendelse av inntektsmeldinger til NAV
  • Sparringspartner for ansatte og linjeleder angående sykefravær og foreldrepermisjoner
  • Ad-hoc rapporter og -analyser

Kvalifikasjoner:

  • Høyere økonomisk utdannelse
  • Minimum tre års relevant erfaring med lønnsarbeid og sykefravær, samt kjennskap til relevant lovverk
  • Erfaring med fraværshåndtering i lønnssystemer, fortrinnsvis SD Worx, og avstemming av refusjon mot regnskap
  • God forretningsforståelse og analytiske evner 
  • Erfaring med Excel og andre Office 360-produkter
  • Meget gode kommunikasjonsevner på norsk og engelsk
  • Erfaring med HR-relaterte oppgaver er ønskelig, men ikke et krav

 

Personlige egenskaper: 

For å lykkes og trives i rollen må du være nysgjerrig, lære- og endringsvillig. Du må ha evne til å dykke ned i detaljene og samtidig se det store bildet. At du er positiv og løsningsorientert, tydelig og initiativrik er viktige suksesskriterier. Det samme er evnen til å kommunisere og samarbeide effektivt og godt. 

 
Hva vi tilbyr: 

Vi lover deg tidlig ansvar, en fleksibel arbeidshverdag og kolleger som både inspirerer og hjelper deg. I Sweco har vi flere aktive bedriftsidrettslag, et dedikert sosialt nettverk for våre yngste og et humorlag som arrangerer utflukter og begivenheter på tvers av organisasjonen. Videre lover vi konkurransedyktig lønn og gode pensjons- og forsikringsordninger. Vi byr også på fri i romjul og påske i tillegg til 5 ukers ferie – det fortjener du!

For mer informasjon eller spørsmål, vennligst ta kontakt med Lene Marie Thorvaldsen, +47 900 82 370.

 

Vi ser frem til å høre fra deg!  
  

Du må logge inn for å søke på denne stillingen.


Opprett en profil, og søk enkelt på jobber. Trykk på knappen nedenfor, for å komme i gang.

Jobbsted